partner bij de echo?!

A

Anoniem

Guest
Hoihoi,

afgelopen donderdag ben ik met mijn vriend in het ZH geweest voor onze eerste echo... geweldig!! Kindje deed het prima en alles zat er op en er aan!
Nou heeft de assistent meteen alle data gepland en ze noemde de data zo rap, dat ik elke keer maar " eeehh... ja, is goed"   zei (ze had ze wel opgeschrvene gelukkig).
Nou blijkt dus dat met de 20-weken  echo (half november) mn vriend moet werken, en hij zit echt krap met zijn vrije dagen omdat we ook nog eens midden in de verbouwing zitten en daar moet hij zijn dagen nog voor gebruiken.
Dus vroeg ik of ons mam mee kon, die kon (tot haar grote ergernis!!) ook niet, dus nu gaat mn zusje mee.
Nou prima, dacht ik..... tot ik vannacht om half 4 ineens wakker schoot en tot 's morgens vroeg heb liggen piekeren..... dat mn vriend dus niet mee gaat naar de echo...
Hij vindt het zelf niet zo'n ramp (" als jij het niet erg vindt, dan vind ik het ook niet erg hoor"), maar ik ben er ineens niet meer zo zeker van wat ik er nu van vind.....
Moet ik proberen die echo te verzetten??? (alhoewel mn zusje ook al een paar uur vrij heeft geregeld...en ze verheugt zich er enorm op, dus dan vind ik het weer zo sneu om haar af te bellen)
Of zijn jullie ook wel eens naar de echo gegaan zonder partner maar met iemand anders???
Ik weet ook niet zo goed of ik naar het ZH kan bellen om een echo te verzetten met deze reden....?!??!

Pfff... hormonen maken het soms wel lastig hoor.... ik krijg het niet uit mijn hoofd, stom he?!?!

Groetjes, Mickje
12w2d

(mn vriend gaat trouwens in oktober wel mee naar de HA voor controle en dan luistert ze ook naar het hartje)

Hey Mickje,

Zie ik je niet op new mommies dan hier wel.... ... Ik begrijp heel goed dat je
nu toch wel je twijfels hebt om die datum voor de 20 weken echo te gaan verzetten.
Wij hebben 3 weken geleden onze 20 weken echo gehad en het is toch wel iets heel bijzonders hoor. Ik zou het zelf niet anders willen dan dat mn eigen vriend mee zou gaan... Eigenlijk ook wel om meerdere redenen...
Wij hadden zelf zoiets van, wat als er iets op te zien is dat niet goed is? Tuurlijk daar ga je niet vanuit, maar onbewust hou je overal rekening mee... Zou je het dan prettig vinden dat je zus het eerder weet dan je eigen vriend?
En willen jullie ook weten wat het wordt? Als jullie het van te voren willen weten is het toch ook echt leuk om het samen te zien (als het kindje goed ligt dan he) haha...
In elk geval dat jullie het dan samen allebei als eerste weten en niet je zus eerder dan je vriend toch? Maar goed dit kun je natuurlijk ook weer oplossen door te vragen of die echoscopiste het voor jullie op wil schrijven zodat jij en je vriend het toch alsnog samen kunnen lezen als eerste...

Inderdaad lastig dat je vriend zo weinig vrij nog heeft... Als het mogelijk is zou ik toch vrij proberen te regelen als ik je vriend was... Het blijft een bijzonder moment waar ze ruim een half uur lang alles nagaan in lichaam van jullie kindje... Wij waren beiden helemaal ontroerd hihi... Maar als dat niet lukt kan ik dat best begrijpen hoor, de keuze is ook aan jullie natuurlijk...

Heel veel succes meid en ik hoor het wel wat jullie gaan beslissen..

Liefs Elmoo

Hey Mickje,

nu toch wel je twijfels hebt om die datum voor de 20 weken echo te gaan verzetten.
Wij hebben 3 weken geleden onze 20 weken echo gehad en het is toch wel iets heel bijzonders hoor. Ik zou het zelf niet anders willen dan dat mn eigen vriend mee zou gaan... Eigenlijk ook wel om meerdere redenen...
Wij hadden zelf zoiets van, wat als er iets op te zien is dat niet goed is? Tuurlijk daar ga je niet vanuit, maar onbewust hou je overal rekening mee... Zou je het dan prettig vinden dat je zus het eerder weet dan je eigen vriend?
En willen jullie ook weten wat het wordt? Als jullie het van te voren willen weten is het toch ook echt leuk om het samen te zien (als het kindje goed ligt dan he) haha...
In elk geval dat jullie het dan samen allebei als eerste weten en niet je zus eerder dan je vriend toch? Maar goed dit kun je natuurlijk ook weer oplossen door te vragen of die echoscopiste het voor jullie op wil schrijven zodat jij en je vriend het toch alsnog samen kunnen lezen als eerste...

Inderdaad lastig dat je vriend zo weinig vrij nog heeft... Als het mogelijk is zou ik toch vrij proberen te regelen als ik je vriend was... Het blijft een bijzonder moment waar ze ruim een half uur lang alles nagaan in lichaam van jullie kindje... Wij waren beiden helemaal ontroerd hihi... Maar als dat niet lukt kan ik dat best begrijpen hoor, de keuze is ook aan jullie natuurlijk...

Liefs Elmoo

Hey Mickje,

Liefs Elmoo

Oooh niet doen hoor zonder je vriend!! Daar krijg je spijt van hoor! Een 20 weken echo is bij uitstek iets waar je samen heen gaat. Ook omdat er ook wel eens iets minder goeds wordt gevonden. Het is een screeningsecho en geen funecho. Meestal is het gelukkig goed maar ook dat wil je samen meemaken toch? Ik raad je aan toch iets te regelen.Een 20 weken echo kan ook een weekje eerder of later hoor dus verzetten naar een dag dat ie wel kan? Enne je zusje kan toch ook nog als 3e  persoon mee als je haar niet teleur wil stellen?

gr.Ing

Hey hallo,

Met je vriend gaan!!!!. Het is zo bijzonder dat "moet"je met je vriend meemaken. als het kan natuurlijk. Omdat het nog zo ver weg is kun je misschien met je vriend overleggen wanneer hij kan en dan met het echocentrum bellen of het ook die datum kan. Je zus kan dan als derde persoon ook nog mee als je haar niet teleur willen stellen. Ga het gewoon proberen en dan hoor je venzelf of het kan. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Hoe   is het werken gister weer gegaan??

Groetjes Patries

Ik zou ook echt niet zonder man/vriend gaan, hoor! Ik vind de 20 wkn echo zo'n speciaal moment, daar behoort de vader gewoon bij te zijn. Zou zijn baas niet gewoon begrip hebben, als hij vertelt waarom hij een paar uurtjes vrij wil hebben? De baas van mijn man wel namelijk, al 'mocht' hij officieel geen vrij nemen, hij begreep heel goed dat mijn man bij die echo wilde zijn! Dus hij heeft, tegen de regels in, maar dat vindt ook geen enkele collega erg, toch die ochtend vrij gekregen.

Als dat niet lukt, dan zou ik het zeker proberen te verzetten! Ook in ziekenhuis zullen ze heus wel begrijpen dat je graag de vader erbij wilt hebben.

Heel veel succes!

Groetjes, Karin
19+1 wkn van 2e

Ik zou ook zeker niet zonder vriend gaan! Het is zo'n mooi (en uitgebreid) kijkje wat je krijgt, dat dat absoluut niet leuk is om in je eentje of met iemand anders mee te maken. Daar krijg je echt spijt van!!! Je kunt natuurlijk je zus altijd als derde meenemen inderdaad, maar zou toch echt iets regelen waarbij je vriend ook kan! Ik weet niet of het bij jullie ook mogelijk is, maar wij konden voor de 20 weken echo 's avonds om 20.00 uur komen. Ook mijn man kon namelijk niet makkelijk vrij krijgen. Ik heb een heel nuchtere man, maar hij was toch best onder de indruk (en een tikkie ontroerd, al zal hij dat zelf altijd ontkennen) toen hij z'n zoon 'in het echie' zag!

Terug
Bovenaan