partner bij de echo?!

Hoi Mickje,

Als ik je een tip mag geven: zorg dat je partner erbij is!!! Het is prettig om samen te zijn, ook voor als het niet helemaal goed mocht zijn. Maar daarnaast is het voor een man al moeilijk om te begrijpen wat er allemaal met zijn vrouw aan de hand is. Een echo maakt het echt heel werkelijk. En met 20 weken zie je al zo ontzettend veel!
Mijn vriend heeft ook heel weinig vrije dagen, maar is wel altijd mee geweest naar de echo's. Wij hebben er wel heel bewust voor gekozen dat hij niet mee gaat naar de verloskundige. Zo boeiend is het niet. En als je er om vraagt kunnen ze bij de echo ook het hartje laten horen.
Succes met jullie beslissing!

Groetjes, Irene

Mijn man kan helaas ook niet mee naar de 20 weken echo. Hij vaart en is van mijn 18de tot 23 ste week op zee. Helaas lukt het niet om dit anders te regelen. Ik ga met mijn moeder. Tuurlijk had ik liever gehad ook voor hem dat we samen heen konden gaan, bij mn 1ste gelukkig wel gelukt, maar nu niet. Het is jammer, maar goed, als het niet kan......!
Ik zou er zelf goed over nadenken en als je twijfelt iets anders proberen te regelen.
Voor je zusje zou het evt. jammer zijn. Maar misschien kan ze een keer mee voor een controle!

hoi mickje..

is het misschien een idee dat hij de dag dat hij naar de huisarts mee zou gaan, hij die dag gaat werken? en dan de 20wekenecho wel mee kan?
of kun je misshcien de tijd zo vroeg in de ochtend of laat in de middag plannen dat hij iets later op zijn werk begint?

mijn vriend heeft ook niet veel vrije dagen meer, en ook wij zitten nog in een verbouwing, maar ik heb de echo om 8:45 kunnen plannen. dan kan hij daarna nog gewoon werken.
dat was voor de baas geen probleem.
en als zijn baas wel moeilijk doet, dan haalt hij toch die paar uur eraf... hetis in ieder geval geen hele dag die hij moet missen!

mijn vriend gaat verder ook niet mee naar de verloskundige, want dat is niet meer dan bloeddruk opmeten, op de weegschaal staan en even naar het hartje luisteren.
nu is het hartje luisteren ook wel leuk natuurlijk, maar om daar vrij voor te vragen vonden wij onzin.

succes met regelen, en een afspraak verzetten om de reden dat je partner er dan bij kan zijn, lijkt mij geen punt hoor! bij 1 van de vroege echo's die wij gehad hebben kon dat ook!
gewoon bellen dus!

liefs Carina

Hoi Mickje,

Het is al een aantal keer gezegd maar toch...

Het  was bij mij  zo bijzonder zo mooi en best ontroerend, ik moet er niet aan denken dat ik dat niet met mijn vent, de vader van mijn kindje had kunnen delen.
Maar in het ergste geval kan het ook zo verschikkelijk zijn, als mij dat was overkomen dan had ik dat ook met hem willen delen... en niet later als je thuis komt of in jouw geval, als hij op zijn werk zit telefonische moten mededelen....

In het ergste geval kan je te horen krijgen (ik duim voor een ieder dat dat nooit gebeurt) dat  jouw kindje niet levens vatbaar is, een zeer ernstige afwijking heeft of zo iets...
Het andere uiterste is dat je  jouw kindje voor het eerst ziet zwaaien, het geslacht ziet etc
De tip die ik je wil geven is, vraag jezelf af wie je op dat moment bij je wilt hebben en neem die persoon me.

Heel veel plezier toegewenst met je zwangerschap en een hele fijne en mooie 20 weken/ medische screening toegewenst!

Als jij heel graag wilt dat je vriend meegaat dan moet je gewoon het ziekenhuis bellen en een nieuwe afspraak maken. Dat begrijpen ze heus wel hoor.

In sommige ziekenhuizen kun je zelfs s avonds terecht. Dan hoef je niet eens vrij te pakken.

Hoi mama t,

de echo is ook 's avonds... maar mn vriend werkt in ploegen en heeft avonddienst, dus ja... die vlieger zou niet opgaan, haha!

Maaaaarrrrrrrrrrrrrrr... goed nieuws!!!! Ik heb tegen mn vriend gezegd dat ik toch eigenlijk echt wel graag wil dat ie mee zou gaan, ook ivm eventuele complicaties enzo... er zal idd maar iets mis zijn, dan moet ik hem toch echt bij me hebben hoor!!!
En eigenlijk zei ie meteen; dan pak ik toch vrij, hoe dan ook!!!!
Dus ik denk dat ie mij een beetje wou sparen door te zeggen dat het hem prima was als mn zusje mee ging (en niet door te zeggen dat ie ook mee wou, want anders was ik helemaaaaaaaaaaal in de stress geschoten).

Ik heb mn zusje gebeld en het uitgelegd, en zij had meteen zoiets van: meid, ga lekker met je vriend, geen ramp hoor!!!

Dus alles is helemaal goed gekomen!! (heb me weer eens druk gemaakt om niks...)

Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Mickje

kijk!
fijn dat alles toch nog op zijn pootjes terecht is gekomen!

Fijn te horen dat je een lieve vriend hebt. Goeie reactie van hem.

Terug
Bovenaan