Partner met suikerziekte

Mijn partner heeft suikerziekte, nu ben ik op zoek naar informatie over zwangerschap en suikerziekte. Maar ik vind eigenlijk alleen informatie als de vrouw suikerziekte heeft.

Ik weet wel dat mochten we een kindje krijgen, dat we meer kans hebben dat deze ook suiker heeft.

Zijn er hier nog meer mensen van wie de partner suikerziekte heeft. Want volgens mij heeft het toch wel gevolgen voor het zwanger worden.

http://www.zwangerstraks.nl/diabetes.php

http://www.peuteren.nl/zwanger/gezondheid.html

hier staat wel iets over als je parner suikerziekte heb en zwanger worden
ik heb zelf geen suikerziekte wel astma  dus ben ook wel benieuwd

xxx mier

Hallo

Mijn partner heeft ook suikerziekte.

Ik weet alleen dat er dan een kans is dat de kwaliteit van de zaadcellen minder is.
Heeft jouw partner type 1 of 2? En hoe lang al?

Mijn partner heeft diabetis type 1 oftewel jeugddiabetis.
Hij heeft dit al sinds zijn 14de.

De kans op een kind met suikerziekte is hoger dan met twee ouder die het niet hebben.
Blijkbaar is de kans 6% dat ons kindje (mocht het zover zijn) suikerziekte krijgt.

En die van jou?

Mier dankje wel voor de websites, de eerste had ik zelf ook al gevonden, de tweede kende ik nog niet. Helaas staat hier ook niet veel in over mannen met suikerziekte.
De impact als een vrouw suiker heeft is natuurlijk veel groter.
Heb je veel last van je astma?
Heb je er medicijnen voor?
En kan je die dan gewoon blijven gebruiken tijdens je zwangerschap?
Lastig hoor. Zwanger worden is al heel wat, maar op deze manier moet je je met extra dingen bezig houden.

hey deedee,

ik heb het meestal 1 x per week benauwd,dus valt wel mee,de ene week hoef ik mijn medicijnen niet te gebruiken en de andere week een x of 4.
ik heb veel last van allergieen dus ben ook genoodzaakt als het zover mag zijn om borstvoeding te geven,maar vind het ook niet erg hoor,ik heb er alles voor over om het wondertje gezond te laten zijn.

op die ene site staat ook een adres bij en nummer volgens mij dus als je vragen heb!

hoe lang ben jij al bezig??ik zit in ronde 7

xxx mier

oh ja en mijn medicijnen mag ik gewoon door blijven gebruiken maar wel zo min mogelijk
natuurlijk,maar als je het benauwd heb en je neemt geen medicijnen dan is het juist slecht voor het kindje zei de huisarts.

xxx mier

Help borstvoeding dan tegen de allergieen van je kind?
Of hoe moet ik dat zien?

Maak jij je druk of je kind ook astma krijgt?
Ik weet dat de kans op suiker groter is dan bij andere, maar ik maak me er niet al te druk om. Ik hoop natuurlijk op een gezond kindje, maar houd er rekening mee dat dat misschien niet zo zal zijn.

Eerst maar eens zwanger worden, daarna heb ik nog 9 maanden om me druk te maken haha

Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met de pil (na 14 jaar).

Terug
Bovenaan