Partner met suikerziekte

Hoi,

Ik heb dan wel geen suikerziekte en mijn vriend ook niet. Maar hij heeft exceem. Nu zegt zijn moeder altijd dat de exceem die mijn vriend heeft en de astma die zijn zusje heeft samenhangen. Dus of exceem of astma.

Hebben jullie hier wel eens van gehoord? Ik weet wel dat de kans dat wij een kindje krijgen dat last heeft van exceem groter is (vraag me niet hoeveel %).
Maar hebben wij dan ook meer kans op een kindje met astma?

Omdat ik allergisch ben voor huisstofmijt en sommige pollen hebben ze bij mijn eerste zwangerschap (miskraam) wel gezegd bij de verloskundige dat ik inderdaad beter bortsvoeding kan gaan geven.

Shanaz

Mijn man heeft ook suikerziekte, vanaf zijn 11de en is nu 30. Daarnaast heeft mijn vader ook suiker, vanaf zijn 18de en komt het aan zijn kant van de familie veel voor (tantes, oom en neef). Toen ik zwanger werd van ons eerste kindje, heb ik hiervoor navraag gedaan bij de vk. Zij zei dat suikerziekte bij de partner geen invloed heeft op je ongeboren kindje. De kans op zwangerschapssuiker was wel wat groter, dit is ook goed in de gaten gehouden. Inmiddels is zoonlief alweer 6,5 maand en doet het goed.

Bedankt voor je antwoord

Ik neem aan dat de kans op zwangerschap suiker groter is omdat het in je familie voorkomt en niet omdat je partner het heeft.

Mijn partner is op het moment niet echt goed ingesteld en dat heeft ook wel wat gevolgen. Hypo's op vruchtbare dagen zijn nu niet echt dingen waar je op zit te wachten.
Maar goed dan duurt het maar wat langer.
Heb jij daar ook ...eh... last van gehad?

Druk druk druk.. nu even tijd om te reageren.

Mijn man heeft type 1. Vanaf zijn 25 jaar. Hij is redelijk goed ingesteld gelukkig. Al is het in de zomer wat lastiger.
Hypo's op vruchtbare dagen zijn zeker lastig. Wij hebben altijd dextro bij het bed liggen. Heel romantisch. Ach ja. Hoort erbij.

Zelf heb ik iets aan mijn longen gehad. Niet echt astma maar wat het wel is of was weten ze niet. Ik heb medicijnen. Gelukkig begon de longarts tijdens mijn jaarlijks bezoek over medicijnen en zwanger worden. Zomaar in eens. Hij heeft mij een recept meegegeven voor medicijnen die ik wel mag gebruiken. Die iets beter zijn. Dus die heb ik nu maar gehaald. Ik heb ze alleen niet zo veel nodig.

hey deedee en anderen,

ik denk er weleens over na dat het kans heb op astma ja,maarre eerst maar eens zwanger worden.
ik heb vroeger wel helemaal onder het eczeem gestaan,echt van top tot teen en nu weinig meer last van alleen in mijn elleboogholten met het warme weer.
toen ik geboren was was ik ook helemaal blauw,dus astma eczeem en flinke allergieen,maar ja,borstvoeding schijnt dus goed te zijn voor dat je de antistoffen,dus daar heb ik het allemaal wel voor over.
ben je al iets wijzer geworden met informatie over suikerziekte??
ik heb trouwens ruim 11 jaar de pil geslikt,en ben begin van het jaar gestopt.

liefs mier

Tja exceem en astma, die combinatie hoor je vaker.
Ik heb geen idee waarom, maar op een of andere manier is daar een verband.
Ik weet niet of ze ook erfelijk zijn.

Dextro op het nachtkastje, dat is wel heel herkenbaar.
Helaas is mijn partner op het moment zo slecht ingesteld dat hij zijn hypo's vaak niet meer voelt.
Als ik het aan hem merk, zit hij vaak al op 3
Dan wil hij ook geen dextro.
Gelukkig zijn er wel andere dingen die hij dan nog wel wil eten.
Maar het duurt dan natuurlijk even voordat hij er weer uit is.

Wat betreft de zwangerschap, eerst maar eens zwanger worden.
Tijdens de zwangerschap zo gezond mogelijk leven.
En als er symtonen zijn van zwangerschap-diabetes dan herkennen we die waarschijnlijk eerder dan dat andere dat zouden doen, dus dan kunnen we snel ingrijpen.

Ik ga me er maar niet druk om maken, maar vind het wel fijn om eens te praten met mensen die snappen waar ik het over heb.
Als je of je partner een ziekte hebt, dan is zwanger worden toch net wat minder vanzelfsprekend denk ik.

Terug
Bovenaan