Partner niet direct vertellen dat je zwanger bent

Ik ben benieuwd naar ervaringen van dames die hun partner niet direct hebben verteld dat ze zwanger zijn. Hoe lang hebben jullie gewacht? Waarom hebben jullie gewacht met vertellen?<br />
 
Ik heb de test wel alleen gedaan, want ik merkte aan alles dat er iets was. Toen ik de test deed was deze meteen positief, ik heb toen een cadeautje voor hem gekocht en samen met de test ingepakt. Hij was echt absoluut niet boos, hij omhelsde mij en zei dat hij heel erg blij was. Ik ben nu 33 weken zwanger en in deze gekke tijd kunnen we weinig samen doen om ervan te genieten.
 
Nee, ik zou dat nooit zomaar doen. Beide zwangerschappen heb ik samen met mn man een test gedaan. Dus we wisten het allebei tegelijk. Ik zou zelfs nooit in mn eentje een test doen en het hem een paar uur later vertellen. In mijn ogen doe je zoiets samen! De minuten dat we wachtten vol zenuwen op de uitslag van de zwangerschapstest en de blijdschap en het geluk wat we gelijk daarna samen konden delen, staan in mn geheugen gegrift. De mooiste momenten uit mn leven. Ik zou dat nooit alleen doen of voor mezelf houden. Zwanger worden doe je samen, dus testen en de uitslag afwachten ook!
 
Bij m'n eerste heb ik de test gedaan en omdat ik er niks van verwachtte had ik het niet gezegt. Hij bleek positief dus rende meteen naar m'n man in de kamer er naast haha. Totaal geen idee waarom ik zo hysterisch was, tot hij de test zag!

Nu gaan we voor een tweede en wil het iets anders doen dit keer... zelf testen en dan wel dezelfde dag het mijn man vertellen maar dan bijv de test inpakken of evt wat lekkers kopen in roze/blauw en het dan vertellen. Of een leuke tekening door onze dochter maken zoiets.. als ik deze ronde over tijd ben en dus mag testen is het 2 dagen voor zn verjaardag wie weet een vervroegd cadeautje?!
 
Dit is voor iedereen anders, iedereen heeft hier zijn eigen voorkeur in.

Ik heb de testen zelf gedaan, omdat als de test negatief was ik het niet nodig vond hem daarin mee te nemen. Bij positieve testen, heb ik het wel diezelfde dag verteld. Deze keer heb ik een uurtje gewacht zodat het bij mij een beetje was ingedaald, en toen heb ik hem gebeld op zijn werk. Vond ie geweldig.

Waarom speel je met deze vraag? Zou je nog langer willen wachten dan de voorbeelden in de comments?

Jij kent jullie relatie en jouw vriend het best, doe wat voor jou/jullie goed voelt ?? Laat je niet gek maken! ?
 
Ik vind dat je samen een kindje krijgt. Dus ook samen de test doet. Bij een positieve test is dat toch al de verrassing?
Ik zou niet weten waarom je het later zou vertellen. Ook als de test negatief is, kun je de teleurstelling samen opvangen.
Dus ik begrijp het idee erachter niet.
 
Ik zie soms wel van die leuke verrassingen met bijv een romper, al lijkt met zon geheim rondlopen me niet te doen! Ik heb n onregelmatige cyclus en de twee keer dat ik testte deed ik dat omdat ik een wijnavond gepland had en zeker wilde zijn dat ik niet zwanger was (wel dus). Beide keren met trillende handen naar mn man gerend die net zo verrast was. Maar doe wat je wil, of spreek van tevoren af wat je partner wil? Die van mij hoefde niet zo nodig met mij mee te turen tot er een streepje verscheen haha!
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik wil hem inderdaad verrassen met iets leuks. Ik had een geweldig idee, maar dan zou ik 2 weken moeten wachten tot ik het kan uitvoeren. Ik heb er even over nagedacht, maar 2 weken m’n mond houden ga ik nooit volhouden. Ik heb nu iets anders bedacht en ga hem vanavond verrassen.
 
Terug
Bovenaan