<p>Ons zoontje is inmiddels 10 maanden en het gaat eigenlijk super goed met hem. Hij groeit goed, eet goed, slaapt normaliter goed (nu even een minder fase) en het is een vrolijk mannetje. Een makkelijke baby en daardoor niks om je zorgen over te maken zou je zeggen..... Mijn vrouw is echter extreem overbezorgd. Na de bevalling is bij haar een postnatale depressie geconstateerd waarbij ze hele zware maanden heeft gehad. Beetje bij beetje is ze weer opgekrabbeld met therapie en medicijnen en na 6 maanden was ze weer zo goed als de oude. Dat ons zoontje een makkelijke baby is heeft ook zeker bijgedragen aan haar herstel. We hebben ook contact met een slaapcoach gehad en daardoor is ons zoontje ook overdag goed gaan slapen. Dit zorgde voor ''rust'' thuis. </p><p>Echter sinds ons zoontje 9 maanden is zijn de avonden en nachten heel onrustig geworden ivm de slaapregressie in deze periode met als gevolg dat ook mijn vrouw weer meer onrust heeft. Ze ziet veel beren op de weg, denkt bijvoorbeeld dat het altijd zo blijft en ziet geen verbetering voor zich. Ondanks bevestiging vanuit mij en onze slaapcoach dat het een periode betreft waar we even doorheen moeten overheerst de onrust bij haar. Deze onrust richt zich echt op het slapen, want toen onze kleine goed sliep van 6 tot 9 maanden was er niks tot weinig aan de hand.....Ze gaat nu via de huisarts kijken of ze ergens terecht kan om hiermee geholpen te worden. Het komt de algehele sfeer thuis ook niet ten goede, de spanning overheerst momenteel en de leuke momenten met de kleine worden overschaduwd door de stress. </p><p>Ik ben benieuwd of er hier wellicht ook vrouwen zijn die hier mee te maken hebben gehad en hoe jullie hiermee om zijn gegaan en hoe jullie wellicht zijn geholpen. Alvast dank voor jullie reacties.</p><p> </p><p> </p><p> </p>