hoi allemaal
bij mij is (gelukkig) niet mijn partner overleden maar mijn vader... ik heb veel stress daardoor gehad ik de zwangerschap..
mijn vader kreeg vorig jaar rond april te horen dat hij kanker had en dat hij uitzaaiingen had in zijn hele lichaam en in die zelfde week kwamen wij erachter dat wij een baby'tje erbij kregen, mijn hele zwangerschap zijn we 2 á 3 x in de week naar hem toe gegaan om hem en mijn moeder te steunen, met de kerst ging het heel slecht met hem en we hebben liggen waken bij hem, maar hij kwam erboven op, hij vocht en vocht om zijn kleinkindje te mogen leren kennen.. met oud en nieuw ging het enorm slecht en we gingen niet meer naar huis(we wonen 80 km verder dan mijn ouders) we waakten om de beurt, mijn moeder was er altijd (natuurlijk) hij lag thuis daar wilde hij sterven..mijn oom en vrouw, de beste vriend en diens vrouw en ik met mijn partner, mijn broer kon het niet aan om zijn vader daarzo te zien liggen, maar ik wilde er steeds voor hem zijn, want hij had jaren lang voor mij klaargestaan...
ik was inmiddels 8 maanden zwanger en het werd wel heeeel zwaar voor mij en ouderjaarsavond werden we bij hem geroepen (we logeerde bij mijn broer) en we reden heel snel erheen en zijn die nacht bij hem gebleven, zodra de familie bij hem waren werd hij heel rustig en sliep hij lekker in.. op 2 januari was het nieuwjaarsconcert op de duitser (dat was zijn favoriete programma) en bij zijn favo liedje ging zijn arm omhoog en deed met de muziek mee.. mijn vader was al onder de morfine en sliep de laatste dagen alleen maar, ivm de pijn die hij had.
die middag deed hij ineens zijn ogen open en hij keek iedereen apart aan en glimlachte naar ons en toen overleed hij met een glimlach op zijn gezicht..
2 weken erna ben ik bevallen van een prachtige dochter. hij heeft op zijn sterfbed aan mijn moeder en verzorging verteld dat hij had gezien dat ik een prachtige dochter zou krijgen en ik merk nu dat hij veel bij haar is.. bijv... haar wippertje gaat ineens schommelen een tijd terwijl zij heeel vast ligt te slapen.
dadelijk ga ik naar zijn graf toe om een bloemetje bij zijn graf te leggen en daarna heb ik mijn moeders verjaardag... ohjee ik zie er tegenop want het is haar eerste verjaardag zonder hem..
ik hoop dat het verhaal niet te lang is.
groetjes sil