Partner Rol...

Ik ben benieuwd hoe dat gaat bij iedereen
Wat voor hulp krijg je etc...zowel huishoudelijk als bv massages.(partner dus niet zussen/moeders)

En vooral als het de eerste zwangerschap is dan weet je eigenlijk niet zo goed wat je kan verwachten alles is een beetje nieuw.

Ik zou wel wat meer ervaringen willen horen.
 
Tja, dat ligt een beetje aan je relatie denk ik. Mijn man was tijdens mijn zwangerschap niet wezenlijk anders dan voorheen, hoewel een beetje zorgzamer dan normaal. Zware dingen "mag" ik gewoon zelf tillen bijvoorbeeld, maar als ik aangeef dat het niet lukt, dan doet hij het, da's niet anders als toen ik niet zwanger was. Wel gaat hij altijd mee naar alle afspraken voor de baby (verloskundige, echo's en eventueel gyn). Ik vind het prima geregeld.
Het shopgebeuren heeft hij trouwens voornamelijk aan mij overgelaten, behalve het kamertje. HIj ging er vanuit dat ik dat leuker vond en er meer vanaf wist :). En hij vond het af en toe wel leuk om te horen wat er in een bepaalde week gebeurde met het kindje, maar een hele dag over de zwangerschap hebben vond hij maar niks (en terecht!). En het voelen aan de buik vond hij erg leuk, als de kleine schopte. Tja, ik denk dat het ook een beetje ligt aan hoe je man is of ze erg meeleven of niet. En wat je er zelf van verwacht.
 
Mijn man is altijd al een zorgzaam iemand geweest. En nu ik zwanger ben wordt ik al helemaal in de watjes gelegd. Ik probeer hem er zoveel bij te betrekken zodat hy zich niet buiten gesloten gaat voelen straks. Ik mag zware dingen niet doen van hem. Bijv, mand met gewassen kleding optillen, te veel rekken, ramen lappen of te veel staan etc etc.

Hy masseert me ook als ik pijn heb of krampen heb in mn benen. Hy praat tegen m'n buik. Een betere man kan ik me niet wensen geloof ik ..
 
Bij mijn eerste zwangerschap nam de zorgzaamheid toe naar mate mijn buik groeide ;)

Mijn vriend is toen alleen mee geweest bij de eerste echo en bij de 20 weken echo. Het was gewoon met zijn werk niet te regellen. Deze zwangerschap is nog heel pril, dus we zien wel hoe het dit keer gaat.
 
Omdat een zwangerschap best zwaar is,ik heb bv de laatste weken heel vaak harde buiken/krampen ik slaap ook heel slecht heel vaak wakker worden om te plassen of draaien omdat ik niet lekker lig en daarnaast word ik vroeg wakker en kan ik niet meer verder slapen.

En het is mijn eerste dus is eigenlijk best nieuw en daarbij is mijn man pas aan zijn knie geopereerd dus doe ik best veel zelf.

De timing is gewoon vervelend hij mag als het goed is over 1 week autorijden,ik maakte me zorgen over dat als het eerder zou gebeuren hoe dat zou lopen.

Hopen op de beste!
 
Mijn vriend kijkt enorm uit naar de komst van de kleine! Allebei hebben we altijd een enorme grote kinderwens gehad en nu het zover is, loopt hij zo trots als een pauw rond. Hij is erg zorgzaam en past goed op me, aangezien ik nogal eigenwijs kan zijn... Zware manden met was etc tilt hij naar boven en ook draait hij zijn hand niet om om na het werk even stof te zuigen oid, wanneer me dat niet is gelukt...
Hij gaat elke afspraak mee naar de verloskundige en wil er dan ook niets van missen! Op zijn telefoon hij hij een speciale App die de zwangerschapsweken bijhoudt, dus hij is helemaal op de hoogte!
We genieten samen van dit bijzondere moment en kijken dan ook enorm uit naar augustus! (dan ben ik uitgerekend)
 
Mijn man is heel zorgzaam. Wij krijgen ook ons 1e kindje. Hij is heel trots op mij en de kleine, En vind het geweldig om te zien dat mijn buik zo groeit. Als ik heb gewerkt kookt hij zodat ik lekker op de bank kan zitten/liggen en als hij de hele dag vrij is zorgt hij dat het huishouden is gedaan. Dat deed hij voor de tijd ook wel maar nu echt alles. De babykamer heeft hij alleen geschilderd en behangen en laminaat gelegd en zijn broer heeft geholpen met de meubels, ik mocht niks doen alleen zeggen hoe ik het wou. Hij gaat bij elk bezoek aan de VK en echo mee en als ik de stad in wil om te shoppen gaat hij ook mee. En als ik heel moe ben zegt hij dat ik lekker naar bed moet gaan en doet de rugleuning voor me omhoog en zet de tv aan of legt een boek klaar...een betere man kan ik em niet wensen, wordt onwijs vertroeteld door hem :)
 
Mijn man is ontzettend zorgzaam! Zware dingen tillen of stofzuigen mag ik niet meer van hem doen. Boodschappen wel, maar alleen als ik een wagentje neem;)
Verder heeft hij helemaal zelf de babykamer gedaan. Ik heb met alleen bemoeit met kleuren en het uitzoeken van de meubels:)
Helaas werk hij onregelmatig dus kan hij niet altijd mee naar de vk, al probeer ik het wel zo te plannen dat hij mee kan. Echo's gaat hij wel altijd mee.
Als ik nu ook echt moe ben dan zet hij me onder de douche en laat hij de hond een rondje alleen uit. Ik moet zeggen dat ik het heb getroffen:)
 
Terug
Bovenaan