partner wil niet!

Sinds deze week weet ik dat ik zwanger ben! Ik ben heel erg blij. Mijn vriend daar in tegen vind het vreselijk en wil ook niks met mij en het kindje straks te maken hebben.Ik heb het daar heel erg moeilijk mee!! Heeft iemand tips voor mij om hier mee om te gaan?
 
Lieve Anoniem.

Wat moet dit vreselijk voor je zijn.
Zelf ben ik bezig om zwanger te worden, maar het wil mar niet lukken. Wel weet ik dat mijn vriend en ik zo'n 4 maanden terug ook uit elkaar zijn geweest, en ik dacht toen zwanger te zijn. Hij zei toen ook dat ie er niks mee te maken wou hebben en dat ik het maar weg moest laten halen. Het was een klap in mijn gezicht!!!
Ik begrijp ook uit je verhaal dat de zwangerschap niet gepland was?
Als hij jou iet meer wil omdat er een kindje op komst is van jullie samen, denk ik niet dat hij jou waard is!
Als je het kindje wilt houden, zal je dar zoveel liefde van krijgen en uiteindelijk zal er een andere lieve vriend zijn die jou WEL accepteert met een kleintje.
Laat je alsjeblieft niet overhalen om het weg te laten halen, want ik ben bang dat je daar spijt van krijgt.
Het is een wonder dat je zwanger bent toch? Het klinkt heel hard, maar ik denk dat je nu echt voor jezelf en de baby moet kiezen. Als ie echt oprecht van jou houd, zou ie het kindje accepteren.
Heel veel suc-6 ermee.

Als je prive wilt mailen, mag dat ook hoor.
yvetvaneijsden@hotmail.com
 
Mensen die je hierbij kunnen ondersteunen zijn o.a. je famillie. Wees open en eerlijk naar elkaar. daarnaast bestat er de stichting VBOK. www.vbok.nl Deze zijn ook voor situaties waar jij nu in verkeerd.
Suc6
 
Kies voor de baby en niet voor je vriend! Maar, het zou kunnen dat hij nog wat bij draait, geef het even wat tijd, misschien overval je hem er een beetje mee. Vraag hem waarom het hem niks lijkt, was het ongepland, of houd hij niet van kinderen? Als je duidelijkheid hebt, is de keuze veel makkelijker te maken
 
sorry maar ik vind het een beetje een raar en onvoledg bericht. Was het niet de bedoeling dan dat je zwanger zou worden??? misschien eerst eens iets meer vertellen over je situatie dan kunnen we denk ik beter advies geven
 
Hoi

Ik weet natuurlijk niet hoe lang of goed je je vriend kent. Maar een goede vriend steunt zijn vriendin tot het eind. Misschien moet hij nog aan het idee wennen (net zoals jij overigens) en heeft hij wat tijd nodig om het te verwerken. Misschien als hij je buik dikker ziet worden en het kindje kan voelen zal hij er anders over denken. Het gaat tenslotte om een levend mensje dat zowel van jou als van hem is.
Veel succes met je zwangersschap en geniet van elk moment, een zwangersschap maak je misschien maar 2 keer mee in je leven en is daardoor heel speciaal.

Groetjes van Sanna
 
Mijn ervaring is dat een ongeplande zwangerschap een grote schrikreactie teweeg kan brengen in eem man. Mijn vriend reageerde ook op een voor mij zeer pijnlijke manier. Ik ben een aantal dagen bij een vriendin in het buitenland geweest (was overigens al zo gepland) en heb zelf goed na kunnen denken. Thuisgekomen had mijn vriend ook de dingen op een rijtje gezet en zei me voor 100 procent te steunen-alhoewel hij nog tijd nodig heeft te wennen aan het idee. Geef hem de ruimte, zoadat jijzelf ook de ruimte kan nemen je eigen besluit te nemen. uiteindelijk moet je de rest van je leven door met jezelf en de beslissing die je nu maakt.
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan