partner

Even een vraagje...
Hoe zijn jullie partners tijdens de zwangerschap? Ik bedoel zijn ze zorgzaam, nemen ze huishoudelijk werk uit handen, denken ze mee over een naam een geboortekaartje, nemen ze foto's van je buik?...offe moet dat allemaal van jullie uit komen?
Het lijkt wel of bij anderen het allemaal rooskleurig eruit ziet, maar bij mij valt het wel wat tegen. Hij doet het wel als ik iets vraag, maar ik vind zo jammer dat het niet uit hem zelf komt...herkennen jullie dit??
 
Toen wij zwanger waren van nummertje 1 had ik het romantische idee dat we alles samen zouden doen. Man mee naar verloskundige, leuk spulletjes uitzoeken, boodschappen dragen (ok, aan het eind wel) en vooral lekker aan de buik voelen en foto's nemen. Niks van dat alles. 1 keer naar de veloskundige (vond hij tijdverspliiling) Echo was hij er wel. Tweede echo,neem je moeder maar mee. Voelen aan de buik (het is voor mij pas reeel als ik het kan vasthouden). Wat het dit keer gaat geven, ik zie het wel. Maar verwacht niks meer. Hij was wel mijn grote steun bij de bevalling. En dat is voor mij het belangrijkste. En na de geboorte: het is een geweldige papa. Draait zijn hand niet om voor bad of luier. Het is dus allemaal goed gekomen! Dus: geen interesse tijdens de zwangerschap zegt niks over de toekomst! Sterkte.
 
die kerel van mij is er heel erg bij betrokken maar dat komt omdat we 2 kindjes verloren zijn.... hij is heel zorgzaam op het moment...a/d buik voelen, vragen hoe het met me is...niet overdreven maar gewoon belangstellend. Huishouden doet hij ook helemaal, maar dat is omdat ik niets mag vanwege een cerclage om mijn baarmoedermond. Misschien dat andere dames ook nog op je berichtje reageren...
groetjes en misschien trekt het wel bij, het kan ook zijn dat ie niet weet hoe hij reageren moet...????
groetjes susan
27 weken
 
Mijn man is gelukkig heel betrokken maar ook weer niet overdreven. Als het ff kan gaat hij bij iedere controle mee en is nu heel druk bezig met het maken van de babywebsite ;-) Ik ben nu 39 weken en hij vindt het net zo spannend worden als ik en kijkt uit naar de geboorte van ons eerste wondertje. Als je man eenmaal die kleine inlevende lijve ziet, trekt hij vast wel bij!
Succes!
An
(9 febr. uitgerekend)
 
Mijn man is geweldig! we zijn ruim 40 weken zwanger en worden vandaag, over twee uurtjes ingeleid! gisteren kwam hij met een schitterend sierraad aanzetten, omdat hij enorm trots op mij is dat ondanks deze moeilijke 40 weken, we er heel goed doorgekomen zijn! De gehele zwangerschap heeft hij alle buien, verdrietjes en kwaaltjes heel erg goed opgenomen, Hij is een enorme steun.
 
Hoi,

Mijn vriend was ook erg betrokken bij de zwangerschap en alles er om heen. Hij is elke keer mee geweest naar de VK en vanaf 16 weken foto's gemaakt van de buik.
Verder elke avond lekker m'n buik ingesmeerd en dan ook even voelen of de kleine voorbij kwam zwemmen.

Ook wel mee wezen shoppen (zelfs stofjes voor de wieg uit helpen zoeken!)

Natuurlijk was ik meer van het tutten en was ik er veel meer mee bezig, maar dat vind ik ook niet zo raar.
 
Hoi

Mijn vriend is net als ik lekker nuchter.
Hij is 1x meegeweest naar de VK en voor de echo in het ziekenhuis. Maar hij doet gewoon de zware dingen in huis (op zijn knieen de keukenvloer schrobben) en hij draagt alle boodschappen en als we op de bank hangen dan aait hij mijn buik. Wat ik heel leuk vind is dat hij af en toe effe in het babykamertje gaat kijken en daar een beetje staat te dromen.
Dat moet gewoon groeien hoor! Volgens mij ben je 40 weken zwanger vanwege je vent. Kan die heeeel langzaam wennen.
 
Zelf ben ik nog niet zo lang zwanger (bijna 12 weken) maar ik merk het wel aan mijn man. Elke dag als ik thuiskom van het werk vraagt hij hoe ik me voel (terwijl ik eigenlijk nergens last van heb). Heeft al een paar keer over mijn buikje (vet en nog geen baby) gewreven en als ik hem iets vraag te doen zoals de boodschappen tillen dan doet hij dat zonder morren. Hij is eigenlijk nooit een gentleman geweest dus dit is heel erg leuk voor de verandering. Een naam wil hij nog niet uitzoeken en ook het geboortekaartje heb ik zelf ontworpen. Hij is wel mee geweest voor de echo en deze vrijdag gaat hij ook mee naar de vk voor de 1st keer. Als hij de rest van de keren niet mee wil, vind ik ook best. Winkelen vind hij al helemaal een krim maar omdat zijn ouders ons de kinderwagen gaan geven gaat hij die keer wel mee zei hij mij gisteren. Eigenlijk heb ik het dus best wel getroffen met die man van mij.
 
Terug
Bovenaan