Partners die roken...is dat erg?

Hoi Hoi!!

Roken kan idd niet goed zijn voor het zaad van de man. Mijn schat rookt ook maar toen zijn zwemmers onderzocht werden was alles dik in orde...

En nu zit ik in week 7 van mijn zwangerschap.........

Let op, als de zwemmers worden gecontroleerd en  hij zou langzaam of slechter kwaliteit van zaad hebben, dan kunnen jullie toch nog eens goed praten, maar nu zou ik de ruzies maar even uit de weg gaan hoor meis!!

groetjes en suc6

Hoi
Mijn man heeft bijna 20 jaar gerookt en wilde ook niet stoppen, totdat het bij mij meer dan een jaar duurde voordat ik zwanger raakte van de oudste en we bij de gynaecoloog terecht kwamen. Hij is toen een tijdje gestopt, maar de positieve zwangerschapstest was bij wijze van spreke nog nat, en hij stak er al weer eentje op. Hij heeft toen vrolijk doorgerookt (niet waar ik bij was trouwens, altijd buiten), en van onze tweede ben ik ondanks zijn roken spontaan na 3 maanden zwanger geraakt.
Sinds januari is hij nu weer gestopt, niet omdat we nog een keer zwanger willen worden ,maar omdat hij eindelijk bewust is dat het beter voor zijn eigen gezondheid is.  

Wij hebben er ook regelmatig woorden over gehad, maar ze stoppen pas op het moment dat ze het zelf willen, dwingen heeft geen zin en ruzie maken is zonde van je energie !

groetjes Melanie

Hoi Melanie,

bedankt voor je reactie.

Mijn vriend heeft gister uit zichzelf gezegd dat als straks na onderzoek blijkt dat zijn zaad van  matige of slechte kwaliteit is, dat hij dan direct zal stoppen.

Verder moet ik het maar accepteren inderdaad...

Ben wel benieuwd, zijn jullie met hulp zwanger geworden en wat voor hulp?
Wij gaan ook de medische molen in, hebben 11 juni onze eerste afspraak. Ik vind het heel spannend allemaal en het houdt me heel erg bezig.

Gr. Hopey

hoi hoi

mijn vriend rookt ook behoorlijk, maar vorige week moes thij naar de kaachirurg. voor de genezing wordt aangeraden 2 dagen niet te roken.
hij is dit aan het doorzetten. in plaats van 3 pakjes shag per week doet hij nu al anderhalve week met 1 pakje.

als ik vraag waarom dan zet hij voor de toekomstige baby en voor mezelf.
Ik hoop dat hij het volhoudt!

ik hoop dat jou vriend ook inziet dat het gewoon beter is voor zijn gezondheid! dan is de stap misschien makkelijker te maken.

groetjes

Terug
Bovenaan