Parttime werken of stoppen met werken??

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik loop me al een paar dagen redelijk zorgen te maken over hoe we het straks moeten gaan doen.
Het is vanzelfsprekend dat ik minder ga werken, maar ik wil eigenlijk wel graag nog werken.
Voor mijn eigen gevoel zeg ik, ik wil niet meer dan 3 dagen in de week werken.
Hoe doen jullie dit?? Hebben jullie ideeen wat ik straks kan gaan doen??
Ik heb nu nm niet de meest ideale baan voor parttime baan, ook is het te ver rijden, dus ik ga hier zoiezo stoppen...

Ik ben heel benieuwd wat jullie gaan doen..

Groetjes,
Joyce

Ik ben na de geboorte van mijn oudste maar 1 ochtend gaan werken. Dacht dat ik dit wel voldoende zou vinden want wilde eigenlijk niet werken.
Merkte wel dat ik toch erg graag werk en ben toen meer uren gaan draaien. Nu met 2 kinderen ( 1 van bijna 4 en 1 van 5,5 jaar) werk ik tussen de 15 en 20 uur in de week.
HAd tegen mijn baas gezegd dat ik als de jongste naar school gaat wel weer meer uren wilde werken. Maar tot ons grote geluk ben ik weer zwanger en blijf ik voorlopig de 15 tot 20 uur werken.
Voor mijn persoonlijk is dat genoeg. Zo kan ik mijn kinderen zien opgroeien en dingen met ze doen maar ik ben ook werknemer/collega enz enz.
Vind het erg fijn niet alleen maar mama te hoeven zijn.

succes met je keuze, ga van je hart uit.

gr daan

ik werkte 5 dagen voor ik de eerste kreeg.

ik wilde 3 dagen gaan werken, mar toen hij geboren was vond ik 3 dagen oppas zoken of kinderdagverblijf wel heel veel voor een baby.
ik ben toen 2 dagen gaan werken en heb in het begin voor de 3de dag ouderschapsverlof aangevraagd. dan kon ik altijd nog kijken of ik het goed vond voelen of dsat ik de 3de dag   er toch nog bij wilde.

ik heb dat niet gedaan.

ik krijg nu een 2 ling maar wil echt nog 2 dagen blijven werken.
de kindjes gaan dan ook 2 dagen naar eht kinderdagverblijf.

als het niet goed voelt stop ik alsnog met werken maar voor nu vind ik het heerlijk.
even over wat anders praten als baby's en kinderdingen. gewoon onder de collega's echt super.

je moet doen wat je gevoel je ingeeft.

gfr martina

Toen ik zwanger was van mijn dochter nam ik me voor om 'gewoon' 20 uur per week te blijven werken.....totdat dochterlief geboren was...

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om 10 uur te blijven werken, verdeeld over 2 dagen/ochtenden. Ik vind het zooo heerlijk met mijn meisje, maar ben het met mijn voorgangers eens dat het ook prettig is te blijven werken hoor, maar dat is voor een ieder persoonlijk natuurlijk! Maar voor mij voorlopig niet meer dan deze 2 ochtenden!

Succes met het maken van je keuze!

hallo dames..

ik ben vandaag officieel uitgerekend!!!!
maar goed ik wil eigenlijk ook wel blijven werken maar ik heb niet echt een keus..
ik werk in de zorg en dat zijn echt rot tijden en mijn vriend is millitair en heeft ook niet echt een baan van 9 tot 5.
zit er dus ook wel een beetje mee hoe we het straks moeten doen.
oppas in de familie is ook geen keus.
mijn ouders zijn gescheiden en wonen niet echt om de hoek.
ik heb nog een super lieve zus maar die werkt ook in de zorg en heeft al een kleine en is nu ook in verwachting.
verder woont alle familie niet bij ons in de buurt.
dan zou ik voor een gast ouder moeten gaan denk ik, maar das ook niet echt goedkoop hoorde ik...
of ik moet ook iets zoeken voor een paar uurtjes of wanneer mijn vriend thuis is...

hebben jullie tips?? hoe hebben jullie dat dan geregeld met oppas??

liefs annelies 40 weken!!

Persoonlijk vind ik 3 dagen erg veel.
Ik ben na de geboorte van onze zoon, 'gewoon' gestopt.
Bevalt me prima thuis. Ik mis niets aan de ontwikkelingen van onze kleine.
En als ie me nodig heeft, bij een doorkomend tandje oid, dan ben ik er voor hem.
Ik moet er niet aan denken dat een ander (die op nog 10kindjes moet passen) dan die troost geeft. Omdat ik van mening ben dat niemand dat beter kan, alleen een ouder.
Àls ik uberhaupt al dacht aan werken, dan wilde ik een oppas aan huis (iemand die ik via via zou kennen; geen onbekende) Dan hoef je nooit te race-en ed. Lijkt me zo hectisch; vroeg opstaan, aankleden, eten, naar het kdv, dag zwaaien, 's avonds ophalen, eten koken, eten, in bad en naar bed. Lijkt me zo ongezellig voor een kind. Vandaar eigenlijk onze keus, lekker te stoppen. Heb er geen moment spijt van gehad. Het sociale leven gaat ook gewoon verder; wij doen aan peuterzwemmen en eerdaags mag ons zoontje 2 dagdelen naar de peuterspeelzaal.

Hoi hoii

I wil graag even reageren op Annelies haar reactie..
Gastouder opvang is juist helemaal niet duur !!
Ik werk zelf ook als gastouder.
Op de site van de belastingdienst kun je uitrekenen wat voor bedrag je van hun terug krijgt voor de gastouderopvang.
Je zet daar je inkomen in van jou en je partner, aantal kids, wat voor opvang (in dit geval gastouder) dan de uren per week en dan berekent ie t zo
Als je dan gastouderopvang doet via een geregistreerd gastouderbureau krijg je dus geld terug van de belasting.
Hangt dus af va wat je verdient, maar in de meeste gevallen betaal je zo'n 2,50   tot 4,00 per uur !!   Dus dat is helemaal niet duur !

Bereken het maar eens..     (kids moeten dan wel naar de gastouder zijn/haar huis..)

Succes met de laatste loodjes !!!  

Groetjes Maike Sanne, morge 5 weken zwanger :)

O ja.. ik werk twee dagen in de week, blijf dit werken en werk om het weekend, Dan is manlief thuis dus ideaal !

Ik verdien veel beter dan mijn man, dus mijn inkomen is erg belangrijk. Na mijn 1e bleef ik 5 dgn in de week werken (parttime werken was niet mogelijk) en werkte mijn man 3 dagen in de week. Beide werden we hier erg ongelukkig van, ik op mijn werk en mijn man thuis. Dus na een half jaar hebben we het rigoreus omgegooid. Ik ben iets compleet anders gaan dat wel parttime kan en mijn man werkt weer fulltime.

Ik werk nu 24 uur in de week, 3 dagen dus (waarvan 1 dag oma oppast en 2 dagen kinderdagverblijf). Minder is voor ons financieel niet haalbaar. We hebben al aardig wat moeten inleveren toen ik parttime ging werken. Dus nu geen veranderingen als nummer 2 komt. Ik ben er niet erg treurig om, hoor. Ik heb een erg leuke baan en gezellige collega's, mijn zoontje vindt het heerlijk op het kinderdagverblijf (en met oma). Helemaal stoppen zou voor mij geen optie zijn (al zou het financieel kunnen), ik denk dat ik dan gek zou worden! Ik hou natuurlijk heel erg veel van mijn zoontje, maar een dag thuis kan heel wat vermoeiender zijn dan een dag werken...

Groetjes, Karin
21+1 wkn van 2e

Terug
Bovenaan