pas met 21 weken geslacht te zien??

Nou heb ik een paar dagen geleden de 20 weken echo gehad, toen we vroegen wat het is zei hij "waarschijnlijk" een meisje. We mogen dat niet met zekerheid zeggen. Nu heb ik het zelf ook gezien, ik bedoel na 4 jongens op een echo weet ik wel hoe dat er uit ziet, en dit zag er echt heel anders uit. Maar nu las ik in een boekje dat je pas met 20 weken het piemeltje kan zien bij een jongen. Dat kan toch al veel eerder? Of is mijn meisje toch een jongen?? Als je het nog niet zou kunnen zien zou die man die de echo deed dat toch wel hebben gezegd? pf waar maakt ze zich ineens zorgen om...
 
Je kan vanaf een week of 13-14 zien wat het wordt. De zekerheid wordt groter naarmate je verder richting de 20 weken gaat. Echter, geen enkele echoscopist zegt het met zekerheid, ze nemen allemaal een slag om de arm.

Misschien nog een pretecho inlassen voor zekerheid voor jou? Ik kan me voorstellen dat na 4 jongens een meid wel erg leuk is...
 

Hoi,

Ik ben nu 19 weken en 2 dagen zwanger.
Afgelopen zaterdag hebben we een 3d-echo gehad en toen zag ze vrijwel zeker dat we weer een meid word.
We hebben een dochtertje die 21 januari 2 jaar word.
Ons 2de meisje word het.
Natuurlijk nog even de 20 weken echo afwachten. maar je echt wel goed het verschil zien tussen een jongen of een meid en zeker met de 20 weken echo.


Liefs
 
volgens mij kan je echt wel goed een verschil zien met een meisje en jongen.
ik heb 3 kids nu en waar van 2 met de 20 weken echo gehad en beide jongens erg duidelijk te zien
zelfs de 2 de jongen was het via de achterkant van de beentjes en dan zag je duidelijk een het balzakje (sorry voor de bewoording.)
nu zeggen ze vaak inderdaad niet met zekerheid, maar ja dat is meer denk ik om mocht het mis gezien zijn dan kun jij niet bij hun gaan klagen.
maar goed bij me zwager en schoonzus dachten ze echt weer een meid te krijgen en bij de geboorte was het echt een jongetje me zwager dacht echt he klopt niet daar beneden. zij goed kijken en was het echt een jongen.
dus ik zal zeggen sla nooit te veel van roze of juist blauw in.
groetjes
 
Je kan inderdaad met 16weken al een geslachtbepaling zien.
Soms ligt het kindje er net niet goed voor en kunnen ze het daardoor niet met zekerheid zeggen.
Je moet ook maar zo denken.Het is voor 99%zeker,maar ik heb vaker gehoord dat als het eenmaal geboren was ze het mis hadden.
 
Het gebeurt niet heel vaak dat ze het mis hebben, maar ze kunnen het nooit met zekerheid zeggen... soms ligt de navelstreng ervoor en zeggen ze dat het een jongen word, blijkt eht toch een meid te zijn... dat soort dingen... miss idd nog een pretecho laten doen als je meer zekerheid wilt.

vanaf een week of 16 is het duidelijk wat het word.
 
Bij mij zeiden ze bij de 12 weken echo dat wordt een jongen hoor.
Ik dacht toen dat kunnen ze nooit zien.
En het werd uiteindelijk....een jongen!!! Blijkbaar was het al vroeg goed te zien!!


liefs
 
Ze mogen bij de 20weken eigenlijk geen uitspraak doen over het geslacht en daarom nemen ze een slag om de arm. De 20weken echo is daar (helaas) ook niet voor bedoeld, maar om de gezondheid van het kindje vast te stellen (voor zover dat kan).

Een echo tbv geslachtsbepaling is een pretecho, voor het geval je je onduidelijkheid weg wilt nemen. Of de volgende keer nog eens navragen en hopen dat ze even willen/kunnen kijken.

Succes!
 
Terug
Bovenaan