Pas op zonnebrandfactor niet te hoog!!!!!

Hallo, ik wou eigenlijk reageren op het kopje zonnebrand.
Maar ik zag dat meerdere mensen factor 60 gebruiken voor hun kinderen.
Ik gebruik zelf de sun spray van nivea factor 20 voor mijn kinderen. deze werkt heel goed.
Een te hoge factor kan zonneallergie veroorzaken, en is hier in nederland ook helemaal niet nodig je kunt beter factor 15 of 20 gebruiken en je kids regelmatig opnieuw insmeren.
Als je op vakantie gaat naar bv australie is factor 60 wel aan te raden.
Vraag het zelf even na op het cb of bij de ha.
Ik weet dit van de dermatoloog en heb er een docu over gezien.
Pas dus op met een te hoge factor.....( te... is nooit goed dit geld ook voor zonnebrandcreme als je je kinderen teveel afschermt voor de zon zodat de uv er niet meer doorheen komt kan dit ook een averrechtse werking hebben..)

Groetjes Mary jane
 
Hoi Mary Jane,

Ik heb het advies voor de hoge factor ook van mijn dermatoloog en er een artikel over gelezen. Bij hele jonge kindjes is de celdeling niet snel genoeg of juist heel snel (hm ben effe niet meer zeker) waardoor ze een hogere kans hebben op huidkanker als ze verbranden.
Misschien is dat van die zonne allergie ook wel waar, ik heb daar mijn dermatoloog niet over gehoord eigenlijk.
Mijn broer had huidkanker (melanoom)...en vast niet alleen om die reden hoor. Maar tis toch iets om bij stil te staan als je gaat smeren. Ik denk dat je bij oudere kinderen over het algemeen best een wat lagere factor kunt gebruiken.

Gr. Marie
 
Ik denk wel dat je een hoge factor moet gebruiken bij babytjes.
Mijn mannetje is nu 6 weken en als hij van 't zomer mee gaat naar
het strand dan smeer ik hem wel in met zeker factor 30.
De huid van baby's is zo teer en blank dat ze heel snel verbranden.
Ik denk dat als ze wat ouder zijn, vanaf een jaar of 1 a 2 je gerust
idd factor 20 kunt gebruiken. Die sunblocks zijn er toch niet voor
niks voor baby's?

xx Syrah mv Ezra
 
Hoi!
Ik moet zelf ieder jaar voor controle naar de dermatoloog (tijdens mijn zwangerschap tot nu toe zelfs eenmaal per 3 maanden) omdat ik melanomen heb (zeg maar slechte moedervlekken). Ik vroeg hem naar de factors. Hij gaf aan dat factor 30 gewoon betekent dat je 30keer langer in de zon kan voordat je verbrandt. Dus als jij binnen 5 minuten verbrand, dan kan je met factor 30 dus 150 minuten in de zon voordat je verbrand. Theoretisch dan he. Dus met een factor lager dan moet je vaker smeren. Een sunblock werkt weer anders, die houdt UV erg goed tegen. Dus hou je kindje goed in de gaten, beter nog is in de schaduw/onder de parasol  of shirtje en hoedje op totdat je wat pigment hebben gekweekt en niet zo snel meer verbranden. Ik weet als geen ander hoe vervelend het kan zijn als je later er last van krijgt.
Groeten, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
hoi,
ik denk dat dat voor ieder kind verschillend is welke factor je gebruikt.
ik moet bij mijn zoontje factor 60 gebruiken anders verbarand hij levend omdat mijn zoontje albinisme heeft. voor mijn andere zoontje gebruik ik ook minimaal factor 40 want de uv straling zijn erg hoog.
 
Hallo! Ik sluit me aan bij Taatje, het is inderdaad zo dat de factor staat voor hoe vaak je je kindje (of jezelf) moet insmeren en niet voor hoe dik de laag bescherming is voor je kind. Dus of je nou met factor 10 tien keer smeert of met factor 30 drie keer, dat maakt dus niks uit. Dus het is misschien wel handiger om een hogere factor te gebruiken omdat je anders aan het smeren blijft, maar beter is het dus niet.
Dan heb ik zelf wel nog een vraagje, ik gebruik van die babyzonnebrand van de etos, maar nu heb ik al een paar keer gehoord dat die van Vichy speciaal voor kinderen ook echt veel beter is. Weet iemand daar hat antwoord op?
 
Ik gebruik sinds de eerste zonnige dagen van dit jaar Zwitsal factor 30. Na het lezen van voorgaande reacties zit ik bij mijn zoontje te wachten op een huidreactie vanwege zijn gevoelige huid. Gelukkig blijft dit uit. Waarschijnlijk kan hij hier dus wel tegen.
Ervaring met de zonnebrand van Vichy heb ik niet. Het merk staat er wel om bekend dat het goed (en duur) is.
 
Terug
Bovenaan