Pas op zonnebrandfactor niet te hoog!!!!!

ik gebruik niet hoger dan 30 want dat is niet nodig als je naar spanje of zo gaat kan hogere factor wel nodig zijn daar is de zon krachtiger
en een baby in de zon?? lijkt me niet echt verstandig parasol mee en dan nog oppassen
ook in de schaduw kan je verbranden
ook is een aftersun aan teraden
is vocht inbrengend en verkoelend
en ben je wel verbrand gebruik dan ehh iets van vsm ik weet ff niet meer hoe het heet
 
Dat heet: Calendulan emulsie.
Zelf heb ik ooit eens moeten ervaren hoe het is om enorm verbrande benen te hebben. Het was erg rood en opgezwollen, bijna blaren. Dit had ik opgelopen tijdens een kort zon-moment aan ons noordzeestrand en veel te eigenwijs geweest om niet te smeren. En daarna nog in de zon fietsen... Deze emulsie werkt erg verkoelend en "trekt de brand er als het ware uit".
 
jude,

Vichy is volgens mij hoger als factor 30 voor kinderen.
mij is Vichy aangeraden voor kids omdat het een hoge factor is.
mijn zoon heeft een zeer bleke huid met weinig pigment.

groetjes monique
 
je kan beter een hoge factor gebruiken dan een te lage factor. Dan kunnen ze ook langer in de zon.

Ik heb nog nooit gehoord van een zonneallergie te krijgen door zonnebrand, heel erg vreemd trouwens, ik heb nog nooit zelf (op mijn eigen lichaam) zonnebrand gebruikt maar wel zonneallergie gehad. Heeft dus helemaal niks met elkaar te maken.

Persoonlijk smeer ik mijn zoontje liever goed in, zijn velletje moet nog zijn hele leven mee.

Groetjes
Lia
 
Hoi ook ik wil reageren wat mary jane schrijft klopt helemaal ,dit was namelijk op tv afgelopen week.
 niet te hoge factor smeren,
dit kan zonneallergie veroorzaken .
beter wat vaker smeren dan te hoog!!
zelf heb ik factor 20 van zwitsal

groetjes monique en isa
 
Ik lees in de reclame van Zwitsal zonnebrandolie juist dat ze alleen nog vanaf factor 30 maken.
Dit staat er in hun reclame:

Verstandig zonnen...
Uit onderzoek is gebleken dat alleeen factoren hoger dan 30 echt effect hebben voor kleine kinderen. Zwitsal heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en alle lagere factoren afgeschaft. En daarom moeten alle kindjes van Nederland vragen om factor 30, 40 of 50. In de strijd voor een gezonde kinderhuid werkt Zwitsal samen met   KWF kankerbestrijding middels voorlichting over verstandig zonnen. Kijk voor meer informatie op www.zwitsal.nl

 
Hoi meiden,

Volgens mij maakt een tehoge factor niets uit. Ik zelf ben als kind levend verbrand in de zon (lees 2e graads brandwonden) dit terwijl mijn ouders mij altijd elk half uur insmeerde! Ik heb nog littekens op mijn rug. Sindsdien heb ik last van zonnenallergie! Dus als je gevoelig ervoor bent krijg je het toch. Ik wil die pijn die ik heb gehad mijn kindje besparen en dus krijgt hij gewoon min. een factor 30 op en blijft hij gewoon in de schaduw.

Gr Amber en Xavio, morgen 3 weken oud
 
Hoi moeders,

Ik heb het niet over echte kleine baby's want die moeten naar mijn idee zoiezo niet echt vol in de zon, maar het blijkt echt beter te zijn om een lagere factor te gebruiken en dan vaker in te smeren, het klopt dan ook wel wat taatje zegt, alleen kun je met een lagere factor(20 of misschien 30) het zelfde bereiken door vaker te smeren, dan verbranden ze ook niet maar kan de huid wel wennen aan de zon.
Die factor 60 is meer van toepassing in de buurt van de evenaar en op bv australie.

Groetjes Mary jane
 
Terug
Bovenaan