Pasfoto maken...

Zijn er al meer mensen een pasfoto wezen maken...?

Wát een onderneming zeg. Het moest voor op haar paspoort.  En waarom??? Gaat Esther proberen de piloot uit te schakelen door middel van poepluiers? De stewardess onder vuur nemen door projectielspugen? Het vliegtuig de lucht uit gillen met haar zoete stemgeluid? Alsjeblieft, hou toch op. En net alsof dat kind over 5 jaar nog op haar foto lijkt...

Maar goed, ze moest dus overdwars op mijn schoot zitten. Mijn arm moest onder haar t-shirt door, zodat ze daar tegen aan kon leunen maar hij mocht niet zichtbaar zijn.. Haar hoofd moest ze zelf omhoog houden. Ik zat op een krukje en moest heeeeeeel ver achterover hangen, zodat er geen schaduwen van mij tegen de achtergrond te zien waren. Toen moest Esther nog recht de camera in kijken met haar ogen open. Maar...het is gelukt! En wat ziet ze er stoer uit. Ik vraag me alleen af hoe dat nou gedaan wordt met kindjes die kleiner zijn en nog niet hun hoofd omhoog houden? Die moet je toch ook  in je paspoort kunnen zetten?

Nou, binnenkort gaan we dan een paspoort aanvragen. Papa en ik moeten allebei een formulier ondertekenen, dan moeten allebei onze paspoorten mee en als klap op de vuurpijl...moet Esther er verplicht bij aanwezig zijn als we haar paspoort aanvragen én als we hem op komen halen. BELACHELIJK!

Nog meer baby's al op de officiële kiek geweest?

Groetjes,

Eveline

Ja hier ook al. Ik moest Laura (3 maanden oud) op de kruk zetten en mocht haar niet ondersteunen . Bij de eerste poging viel ze in slaap en was niet meer wakker te krijgen!

Bij de tweede poging (na een uur over het winkelcentrum gesjouwd te hebben en de Kruidvat uitgerend te zijn. Oeps, vergeten die zak drop te betalen, maar ja mevrouw, mijn dochter werd opeens wakker . Waren de ogen open. De mond helaas ook, maar die kreeg ik alleen maar dicht door mijn vinger eronder te leggen.

Uiteindelijk hed die man door dat ik erbij moest zitten en haar vast moest houden, sorry meneer, mijn kind is geen wonderkind. Toen ik met die foto bij het consulaat aankwam, bleek mijn vinger erop te staan .

Ik heb dus nog steeds geen id kaart voor Laura en ik probeer het wel weer over een maand of twee!

Groetjes Ilona

ooooh helemaal vergeten!

mijn kleine is 6,5 maand en nog steeds geen paspoort! oeps

weten jullie toevallig of er een limiet bestaat
voor welke leeftijd is het echt verplicht?

ja inderdaad bij zo kleintje een pasfoto maken is bijna onmogelijk
ik heb nu in ieder geval het voordeel dat het gemakkelijker gaat haha

Je kind hoeft niet persé ingeschreven te worden in je paspoort als je maar niet naar het buitenland gaat! Marieke is hier ook van de week op de foto gegaan, in één keer goed, wonder boven wonder! We gaan nl. naar Duitsland deze zomer! Volgens mij MOETEN ze pas een ID-kaart als ze 12 zijn?!
Ik las laatst hier in de krant dat een gemeente babyfoto's had afgekeurd voor een paspoort omdat het miesje in kwestie lachte! Dat deed ze namelijk standaard als er een fototoestel voor haar neus kwam. En dat mag niet voor het paspoort...... Nou vraag ik je! Gelukkig keek Marieke bloedserieus en moest ze pas lachen toen de klik geweest was.

groetjes,
Sabine

Wat een drama zeg! Wij zijn foto's wezen maken toen Floor 5 weken oud was  . Echt niet leuk meer, ik heb wel een half uur met haar zitten zweten. De foto die het best gelukt was werd later bij de gemeente bijna afgekeurd omdat haar mondje een beetje open was....grrrrr.
Ik zei toen dat als die mevrouw haar beter op de foto kon krijgen ze het maar zelf moest doen!!!! Ze snapte mijn boze opmerking gelukkig al snel, en het fotootje werd alsnog goedgekeurd.
Echt onzin, we hebben nu twee hele kleine babietjes in ons paspoort staan waar je ze al niet meer van herkent (zeker Tijmen niet, hij slaapt op dat fotootje).
Je kan dan met elk willekeurig kind de grens over volgens mij, tja, wie lijkt er nog op zijn babyfoto????
groetjes van Ruth

hallo meiden,

nou ik heb hier toch wel even in mezelf gelachen hoor! Wat een toestanden..... Als je dit over 3 jaar weer verteld moet je er echt weer om lachen. Lang leve de bureaucratie!!!

Vreselijk zeg!!!

Mijn paspoort moet idd ook vernieuwd worden en de dames moeten er ook op. Mijn dochtertje van 4 ziet er ook vast niet meer zo uit als ze 8 of 9 jaar is, maar een baby is echt heel apart! Kijk 3 weken verder..... wat een veranderingen in zo'n hoofdje!!

Maar goed, ben zeer benieuwd hoe het gaat met een pasfoto maken en ik zal ons (komische) verhaal hier ook dan komen vertellen.

Groetjes  Sandra

Uiteraard ben ik ook van mening dat de leeftijd te jong is om al in een fietsstoeltje te zitten, maar dat neemt niet weg dat er op deze manier over gedaan kan worden. En per ongeluk had ze het hier gepost en niet op het najaar 2006 forum.
Ze had dat inderdaad beter in de topic kunnen zetten waar het over ging. Maar dat werd niet gedaan. Vandaar mijn reactie.

Groetjes,

Annemiek

Terug
Bovenaan