Pasfoto maken...

erg herkenbaar... mijn oudste moest ook op de foto. ze was 11  weken toen we voor het eerst met haar gingen vliegen. maar ze was bij de fotograaf niet wakker te krijgen. intussen was er al iemand anders voorgegaan, omdat mijn mevrouw niet wakker wilde worden. uiteindelijk op haar rompertje na, al haar kleertjes uitgedaan en toen zat ze lekker ingezakt met een slaapkoppie op de foto. wel erg lief... maar het duurde oh zo lang. nee, dat zal ik niet snel vergeten. bij naima ging het een stuk sneller.. door mijn eerste pasfoto ervaring, had ik het goed gepland en ging na haar slaapje op pad. het ging goed en ze lachte ook nog.

grtz! SOPHIE

mama van quinty 04-10-2004 en naima 24-11-2006, 32wkn, 1530 gram, was 19-01-2007 uitgerekend.

Inderdaad, wat een ramp!!

Wij moesten al heel vroeg een ID-kaart of paspoort, omdat we vlakbij de grens van België en Duitsland wonen en daar vaak heen gaan. We wilden graag gelijk een paspoort en er moest dus een foto komen.. met 8 weken.. nou, dat was dus geen optie. De eerste twee keren dat ik naar de fotograaf ging was ze niet wakker te krijgen. De derde keer hebben we met veel moeite  een foto kunnen krijgen volgens die belachelijke regels. Zielig hoor. Het zijn verschrikkelijke foto's geworden.. maarja, ze heeft een pas.

Maar wat ik dus echt niet snap: ten eerste is het paspoort 5 jaar geldig en ze doen echt alsof een baby in die tijd nog altijd hetzelfde uitziet. En ten tweede: Senne moest met haar 8 weken zittend op de foto, recht van voren in de lens kijken en mijn handen mochten niet in beeld. Nou ja! Waarom mag een baby niet liggend op de foto?? Of ben ik nou zo simpel?

Groetjes, Dionne

Nou,

Ik was helemaal voorbereid op vlinke taferelen en gedoe na de voorgaande verhalen.... We waren in een paar minuten klaar! Hij was wakker, kon redelijk, met hulp zitten. Geen schaduwen en hij keek naar de fotograaf. Allen zijn mond was open, maar dat gaf niet, zei de fotograaf. O ja, en hij kwijlt, daar zit hij nu wel 5 jaar aan vast....

Groeten
Rosanne

en het vervelende topic is hiermee weer een plek gedaald!

Hoi,

Toen Nikki 6 weken oud was hebben we een pasfoto laten maken om haar bij te laten schrijven in mijn paspoort. Dat was inderdaad een gedoe met al die nieuwe regels. Gelukkig hebben ze de foto goedgekeurd (mijn vinger was zichtbaar achter haar hoofd en ze had haar truitje een stukje voor haar kin). Van wat ik begrepen heb van de dame op het stadhuis, zijn ze met een pasfoto die gebruikt wordt om bij te schrijven, minder moeilijk als met een pasfoto voor een eigen paspoort.
Maar als ik dit nu zo lees, verschilt dat ook weer per gemeente.
In ieder geval is ze bijgeschreven en heeft ze een heerlijke vakantie gehad.

Groetjes, Marieke

Hier even een reaktie van een zeer nieuwgierige papa.

Hoe ziet die pasfoto er dan uit?
Ik weet zelf uit ervaring dat zelfs een kind van twee jaar op de foto krijgen een hele toer kan zijn. Het was gelukkig met een digitale camera bij de fotograaf maar het heeft, geloof ik, wel een uur geduurd.

Papa van Mariëlle en Vera.

Terug
Bovenaan