Dag aanstaande moeders,
Eindelijk wat tijd kunnen maken om aan jullie mijn verhaal te doen. Op 02/10/07 is inderdaad ons zoontje Ryan Isaak Sahertian geboren in het WKZ te Utrecht om 14:52, 9 weken te vroeg.
Het begon op maandag 01/10/07. We kregen een telefoontje van het ziekenhuis dat de antistoffen in mijn bloed* behoorlijk waren toegenomen. Omdat ik een resusnegatieve bloedgroep heb en ons engeltje Samuël eerder in mijn buik is verbloed (dd 14/06/05), heeft mijn lichaam zoveel antistoffen aagemaakt dat deze zijn achtergebleven. Pas op 04/10/07 zouden ze de uitslag hebben van het totale onderzoek en de gevolgen voor ons kleintje, maar daar wilde de gyneacoloog niet op wachten dus werd ons geadviseerd om 02/10/07 voor een echo te komen.
Echo was goed maar de gyneacoloog wilde voor de zekerheid toch nog een CTG scan doen. Hierop was te zien dat ik regelmatig harde buiken had en dat ons kleintje daar slecht op reageerde. Bij iedere harde buik zakte zijn hartslag behoorlijk. De gyneacoloog besloot dat ik moest worden overgedragen aan een UMC en er bleek plaats te zijn in Utrecht.
Daar aangekomen werd nogmaals een CTG gemaakt. Ons kleintje bleek het inmiddels nog iets moeilijker te hebben gekregen. Uit een hersenscan bleek dat ons kleintje, ondanks de goede echo's, toch last had van bloedarmoede door de antistoffen. Hij was zijn eigen bloed aan het afbreken en moest met spoed ter wereld worden gebracht.
Het gevolg was een spoedkeizersnee met een ruggenprik. Toen Ryan geboren was, werd hij direct apart genomen om behandeld te worden. Zijn HB was zo laag dat er direct nieuw bloed gegeven moest worden en omdat zijn longetjes nog niet rijp genoeg waren moest hij ook aan de beademing.
Na alles maakt onze kleine Ryan het inmiddels redelijk goed maar zal voorlopig in het WKZ te Utrecht moeten blijven. Ze proberen nu de beademing steeds verder af te bouwen en dat gaat erg goed. Hij heeft inmiddels ook zijn oogjes opengehad. Dan ben je meteen verliefd.
Wij willen jullie bedanken voor alle leuke en bemoedigende reacties. Het doet ons erg goed dat zoveel mensen met ons meeleven.
Groetjes Patricia, mama van Ryan en engeltje Samuël