pauzehapjes

Hoi

Wat geven jullie de kinderen mee naar school?

Ik geef dus 4 van de 5 dagen fruit mee en dag 5 krijgen ze een schoolkoekje mee.
Mijn middelste vind dit geen probleem,maar die is dan ook gek op fruit.
Maar de oudste begint steeds meer te mopperen/Iedereen bij hem in de klas krijgt altijd (behalve op de fruitdag) koek mee.
Hij wil dat ook .En ik dus niet!
Hebben jullie tips?

Oh ja,mijn twee jongens zijn nu 5 en 8 jaar.

Groetjes Jessica
 
Hoi,

Onze zoon (bijna  5)  krijgt een Liga mee of een kapitein koek met een beetje limonade.  Fruit krijg ik er al heel lang niet meer in. Sapjes hetzelfde drama.  Heel jammer. Zou hem liever fruit of fruitsap meegeven.  Bij onze zoon op school hebben ze een project gedaan over voeding en acceptabele pauzehapjes/drankjes. Daar viel dit onder. Maar als ik soms zie wat anderen mee krijgen.... Een snoeptrommel is er niks bij!

Groetjes, Cathy
 
Mijn zoontje is 5 en bij hem op school is het heel simpel geregeld qua pauze hapjes:
Maandag, woensdag en vrijdag moeten ze fruit mee en een beker melk.
(dan geef ik hem een appel of een banaan mee)
En op dinsdag en donderdag moeten ze koek mee en een beker melk.
En dan geef ik meestal een liga of sultana of ontbijtkoek mee.

Groetjes van Irene mv
Bjorn 07-01-03
Anka 08-05-07
 

Hoi
Mijn dochter is 4.5 en bij haar op school
is het 'verboden' om chocolade koekjes
of iets dergelijks mee te geven...
Dus zij neemt mee:
*sultana
*smoeltjes (die 3 in een pakje)
*boterham
*liga
*heel af&toe fruit

En drinken:
*meestal appelsap
*yogi
*soms wicki
Vindt het ook altijd zo moeilijk om te blijven
varieren,omdat ze niet alles lekker vinden...
Succes grtz An
 
hoi hoi,

Onze dochter is nog niet zover dat ze al naar school gaat, gelukkig. Ze is 16 weken en drinkt nog lekker haar flesje. Dus geen gezeur over dergelijke dingen hahaha

Maar ik ben juf en herken het probleem dus wel. Ik zie bij ons op school kinderen die dagelijks een koek bij zich hebben. Er zijn zelfs kinderen met zakjes chips, die ze dus niet mogen opeten. Maar goed zo'n kind kan er natuurlijk niks aan doen. Je ziet ook kinderen die zakjes pepernoten bij zich hebben rond de sinterklaastijd. Ik kan nog wel een tijdje door blijven gaan over de dingen die ze allemaal bij zich hebben.
Bij ons op school is ook duidelijk naar ouders aangegeven wat kinderen wel en niet mee mogen nemen, maarja er zijn er altijd die de regels aan hun laars lappen. Dat is vaak erg zielig voor de kinderen, want als ze iets meenemen wat niet mag gaat het ook weer mee naar huis.

Dat je zoon geen fruit wil is natuurlijk erg vervelend. Maar kun je hem dan niet een boterham meegeven? Natuurlijk wel met vlees of kaas erop en niet met zoet beleg. En anders peperkoek of zoiets dergelijks. Ik weet niet of er bij jullie op school regels zijn met wat wel en niet mag.

Succes ermee
Groetjes Anninas
 
quote: Anninas reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-06-2008 16:18:28'));

hoi hoi,

Onze dochter is nog niet zover dat ze al naar school gaat, gelukkig. Ze is 16 weken en drinkt nog lekker haar flesje. Dus geen gezeur over dergelijke dingen hahaha

Maar ik ben juf en herken het probleem dus wel. Ik zie bij ons op school kinderen die dagelijks een koek bij zich hebben. Er zijn zelfs kinderen met zakjes chips, die ze dus niet mogen opeten. Maar goed zo'n kind kan er natuurlijk niks aan doen. Je ziet ook kinderen die zakjes pepernoten bij zich hebben rond de sinterklaastijd. Ik kan nog wel een tijdje door blijven gaan over de dingen die ze allemaal bij zich hebben.
Bij ons op school is ook duidelijk naar ouders aangegeven wat kinderen wel en niet mee mogen nemen, maarja er zijn er altijd die de regels aan hun laars lappen. Dat is vaak erg zielig voor de kinderen, want als ze iets meenemen wat niet mag gaat het ook weer mee naar huis.

Dat je zoon geen fruit wil is natuurlijk erg vervelend. Maar kun je hem dan niet een boterham meegeven? Natuurlijk wel met vlees of kaas erop en niet met zoet beleg. En anders peperkoek of zoiets dergelijks. Ik weet niet of er bij jullie op school regels zijn met wat wel en niet mag.

Succes ermee
Groetjes Anninas

En waarom dan een boterham met vlees of kaas? Een boterham met volvette kaas is stukken ongezonder dan een boterham met appelstroop. Sterker nog, een broodje kroket is nog gezonder dan een boterham met 48+ kaas.

Mijn zoontje is 6 en krijgt altijd een pakje drinken (melk, wicky) mee naar school, en daarbij een happer koek of een mueslireep. Fruit eet hij thuis bij het ontbijt en na het avondeten. Dus hij komt aan zijn dagelijks portie fruit.

Ik zie ook niet in wat het probleem is als kinderen een klein zakje met pepernootjes mee naar school nemen rond sinterklaas tijd. Chips en snoep vind ik een ander verhaal, en ook die chocoladekoekjes vind ik ook niet zon verstandig tussendoortje.

Maar goed, ik neem als ik rond 10 uur koffie ga drinken ook geen fruit, maar een koekje oid.

Bij ons op school promoten ze idd ook fruit als "10 uurtje". Ik ben idd 1  van die ouders die daar lak aan heeft. Want ik zorg er wel voor dat mijn kinderen voldoende fruit binnen krijgen op een dag. En ik geef een gezond tussendoortje mee.


 
Nou zo had ik het echt niet bedoeld hoor. Krijg ik me daar toch even een verhaal terug.
Met zoet beleg bedoel ik hagelslag, chocopasta en dergelijke.
Je kunt urenlang doorgaan over wat wel en niet gezond is. Want wat de een gezond vindt, vindt de ander juist niet.
Mijn verhaal was alleen maar bedoeld om een voorbeeld te geven. De kinderen die bij ons op school met "snoep" komen die eten thuis weinig tot geen fruit. We hebben nog niet zo lang geleden een fruitweek gehad. Dan kunnen de kinderen op school allerlei groenten en fruit eten en proeven. Je ziet dan juist de snoepkinderen (om ze zo maar even te noemen) dat die er helemaal niks van nemen, want dat lust ik niet.
En ja tuurlijk is een klein zakje met pepernoten rond sinterklaastijd niet erg. Maar geen heel boterhammenzakje vol.

Als jij je kind thuis genoeg fruit geeft is het toch prima, wie ben ik om daar over te oordelen.

Mijn verhaal was echt niet bedoeld om iemand te veroordelen. Vind het erg jammer als het wel zo is overgekomen. Wilde alleen maar helpen

Groetjes Anninas
 
Mmm, ik kwam wel een beetje kattig over..... Niet zo bedoeld....

Ik begrijp ook wat je bedoelt hoor.... Ik ben overblijfmoeder en ik verbaas me er ook af en toe over wat kinderen in de broodtrommel hebben zitten. Tot en met marsen en alles. En dan eten ze maar 1 boterhammetje tussen de middag, ja, logisch.

Maar verplicht fruit naar school, vind ik zo betutteld. Uiteindelijk ben ik als ouder verantwoordelijk voor wat mijn kind eet. En tja, die kinderen die geen fruit eten, zullen bij het avondeten ook wel geen groente krijgen....
 
Terug
Bovenaan