PCO en CLomid

Even voorstellen..... Ik ben Gerda 27 jaar en heb een zoon van 13 maanden. Na mijn bevalling kwam mij menstruatie wel opgang maar het werd steeds onregelmatiger. Bij mij is toen het PCO-syndroom vastgesteld.
De gyneacoloog deed heel nuchtig er zei" als je een zwangerschapswens heb dan kom je maar terug en dan is behandeling met bijvoorbeeld clomid een optie". Ik schrok toch wel erg en ging onzeker naar huis. Ik hoop eigenlijk dat mijn lichaam zich uit zichzelf hersteld ( ik was door de gebroken nachten namelijk veel afgevallen wat ik zelf ook een verklaring vind voor het onregelmatig menstrueren).
Vraagje.... Goede ervaringen met Clomid?
En... zijn er mensen die na diagnose PCO toch weer normale cyclus kregen zonder hulp van hormonen?

Doeg

hoi Gerda,

Bij mij werd eind juni PCO vastgesteld, ik zou al die maanden waarschijnlijk geen eisprong gehad hebben. Ik moest wachten tot ik ongi zou worden en dan zou de gyn. me eerst een maand zonder medicatie volgen om te kijken wat er allemaal gebeurd.
Afgelopen woensdag was ik weer bij de gyn. en wat bleek: er was spontaan een eicel aan het groeien. Gisteren weer terug geweest en ja hoor, de eicel was nog groter geworden. Nu hebben we voor zondag avond of maandag morgen "huiswerk" gekregen en maandag rkijg ik dan een samenlevingstest.
Uiteraard is dit pas een begin en het wil ook zeker niet zeggen dat het nu ook allemaal gaat lukken. Maar ik ben in ieder geval heel erg blij dat mijn lichaam, zonder medicatie, in ieder geval IETS doet.

Dus meid, het kan wonder bonven wonder toch gebeuren dat je lichaam opeens gaat werken. Hoe het verder afloopt is natuurlijk de vrgaag, maar het is een goed begin!!

Ik hoop dat het voor jou net zo zal gaan!!

knuffel van kreeftje

hoi,

Zelf had ik dat ik na mijn miskraam geen gewone cyclus meer kreeg en ik bleek ook PCO te hebben. Het is een syndroom en zeker niet voor altijd. Je kunt dus wel je oude cyclus weer terug krijgen maar soms ook niet. Ik kreeg toen Clomid voorgeschreven en bij de 2e cyclus (het sloeg meteen aan) was ik alweer zwanger. Ik heb op het forum heel veel meiden ontmoet die erg snel weer zwanger zijn geworden dankzij clomid dus maak je geen zorgen!

Groetjes F. (33 wkn zwanger)

Hoi,

Ik ben Patricia, 27 en heb een dochter van 20 maanden. Ik ben toen zwanger geraakt dmv clomid. Ik moest toen 100mg slikken en bij de 3e kuur was het raak. We zijn nou bezig voor de 2e en ben nou weer bezig met clomid, dit keer 50 mg en heb nou 3e kuur gehad en uiteraard hoop ik dat het nou alweer is gelukt. Ik heb ook pco maar bij komt dit voornamlijk door overgewicht, Ben nou ook wel bezig met afvallen. Ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat je het of niet nodig hebt of alleen aan de clomid genoeg hebt.

Groetjes Patricia

hoi,

Het is niet mijn bedoeling om je af te schrikken door dit berichtje, maar je vroeg naar ervaringen met pcos en clomid. Ik heb die medicijnen 13 maanden geslikt en het heeft bij mij niet gewerkt.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat er wel veel mensen in mijn omgeving er wel baat bij hebben gehad.

groetjes geertje

Hoi,

Bij mij werkte de clomid ook niet moest wel vier tabletten per dag nemen maar geen
mm gegroeid. Nu eerst afvallen en dan weer kijken naar andere methode

Succes,

Loontje

Hoi,

Zat hier een beetje rond te kijken en zag je berichtje. Bij mij is in 2002 ook vastgesteld dat ik pco had en daarom niet zwanger werd. Ik heb toen 6 mnd clomid gebruikt en daarvan ben ik niet zwanger geworden.
Wel is na die 6 mnd mijn cyclus weer keurig op gang gekomen en ben ik uiteindelijk vlak voor dat we met iui zouden beginnen spontaan zwanger geworden.
Inmiddels is onze dochter bijna 7 mnd, dus ik ben uiteraard wel enthousiast over clomid, behalve de bijwerkingen dan, maar dat vergeet je gauw.

Veel succes!
Liefs,
Joan (mv Annique)

Hoi Joan,

Je vertelde over je clomid gebruik, werkte dat bij jou helemaal niet of niet genoeg, bij mij werkte het helemaal niet en toen ik stopte is na drie maanden m'n cyclus ook weer op gang gekomen. wel zeer onregelmatig
Was dat bij jou ook ? Ben benieuwd.

Ik krijg weer hoop.

Groetjes Chantal

Terug
Bovenaan