pco?iemand ervaring mee?

A

Anoniem

Guest
hoii meiden,

ik zal even mijn verhaal vertellen..
ben 25 jaar oud en mijn vriend en ik willen dolgraag een kindje.eind maart ben ik gestopt met de pil,13 weken later kreeg ik natuurlijke menstruatie,ik blij want werd het wachten zat!
wel naar de huisarts geweest en die zei het kan lang duren voordat de pil uit je lijf is.
daarna had ik een cyclus van 34 dagen best netjes dus en ik was opgelucht!nu zit ik op een cyclus van 43 dagen en nog niks..(ook niet zwanger)ben weer bij de HA geweest,en verteld dat ik dat ook had voordat ik aan de pil ging en graag voor onderzoek naar de gyn wilde,en heb door verwijzing gehad! daar ben ik heel blij mee!de HA denkt dat ik pco heb..dus nu mijn vraag:zijn er meiden die dat ook hebben en kunnen me er meer over vertellen?en duurde het lang voor jullie zwanger waren?

alvast bedankt voor jullie reacties!

liefs zonnetje

Mag ik een domme vraag stellen?
Wat is PCO?
En wanneer heb je je afspraak bij de gyn?
Groetjes

meiden ik kan jullie berichtjes niet lezen..
hoe kan dat nou? misschien willen jullie ze nog eens plaatsen?!

liefs zonnetje

nu kan ik het lezen..

het is nog niet zeker dat ik het heb maar het betekend dat je dan minder eisprongen hebt.
ik ben een half jaar geleden met de pil gestopt en nog maar 2 keer ongesteld geweest.als ik naar de gyn ga krijg ik inwendig onderzoek om naar eierstokken te kijken en dan kan je hormonen krijgen die een regelmatig cyclus opwekken zeg maar..ben zelf ook nog niet helemaal op de hoogte maar goed dit is het ongeveer..ik moet nog afwachten of ik dat heb.

liefs zonnetje

hai.

ik ben gelukkig inmiddels 16 weken zwanger, maar herken je verhaal! vorig jaar augustus gestopt met pil, vanaf die tijd drama met de cyclussen, dan 14 dagen dan 24 dagen dan weer 60 dagen, gelukkig heel serieus genomen door HA en doorverwezen. De gynaecoloog dacht ook aan pco...maar na advies van HA om twee pilstrips te gebruiken om de boel te resetten, werd mijn cylcus regelmatiger, telkens 35 dagen (nog heel lang dat wachten) toen gaf de gynaecoloog aan dat we het maar een half jaar moesten aankijken, omdat je bij een regelmatige cyclus waarschijnlijk wel een eisprong hebt..kortom ik denk dus dat de pil mijn cyclus aardig in de war heeft gestuurd, voor mijn geen pil meer! ondanks alle verhalen dat het geen invloed heeft, dag hoor...

dus heel goed van je dat je aan de bel trekt, want met zulke lange cyclussen heb je waarschijnlijk geen eisprong en dus ook geen kansen om zwanger te raken, dus heel frustrerend..wachten duurt dan zo lang!!

Hoop dat ze snel ontdekken of het pco is of dat jou cyclus gewoon weer op gang moeten komen...

heel veel geluk en succes verder

...nog ff iets dat (baarmoeder) onderzoek heb ik ook gehad, valt reuze mee....

hoi polleke,

bedankt voor je verhaal!
en fijn te horen hoe het jou is vergaan,gefeliciteerd met je zwangerschap!
dus bij jou was het geen pco?maar je cyclus moest op gang komen?ik wacht het rustig af..(tenminste dat probeer ik..)

liefs zonnetje

Terug
Bovenaan