hoi,
ik ben nu al wel al een heel stuk verder hoor.
toen ik stopte met de pil was ik 9 maanden niet ongesteld en dat hebben ze opgewekt met provera.
ben begonnen met clomid tabletten maar dat hielp helaas niet bij mij
ik heb verschillende doseringen gehad
toen een kijk operatie gehad , daarbij hebben ze een verkleving aan mijn linker eileider weggehaalt en wat eitjes aan de eierstokken weggebrand zodat de andere meer "ruimte"kregen.
toen hoopte ze dat ik dus uit me eigen een menstruatie zou krijgen helaas was dit niet het geval.
weer terug op de clomid maar ook dat hielp weer niet
toen ben ik eindelijk gaan spuiten en heb ik 1 eitje gehad helaas waren ze te laat met meten dus was die al uit z'n eigen gesprongen en dus geen goede eisprong gehad .
omdat ik overgewicht heb en de medicatie niet aansloeg meer mwerd ik naar huis gestuurd met het advies af te vallen.
ben 8 kilo afgevallen en overplaatsing gevraagt naar een ander ziekenhuis
daar vorige maand begonnen weer met spuiten .
toen had ik 1 goed eitje en hebben ze hem optijd kunnen laten springen.
dus eindelijk een kans.
maar helaas ben ik vandaag ongi geworden en mijn NOD was morgen
dus maandag weer naar het ziekenhuis voor een echo om weer een nieuwe poging met spuiten te gaan doen en donderdag hebben we een gesprek met de artsen over de verdere behandelingen.
wij zijn nu 3 jaar bezig waarvan we iets meer als 2 jaar in het ziekenhuis lopen.
mijn verhaal staat wel op zich daar bedoel ik mee,
ik heb overgewicht en dat speelt een rol omdat ik heel erg schommel van gewicht + ik ben moeilijk te stimuleren met hormonen.
ik ken ook mensen die met clomid gewoon snel zwanger zijn geworden en nergens geen problemen hebben gehad .
clomid is voor veel vrouwen de uitkomst dus je moet je door mijn verhaal helemaal niet laten ontmoedigen .
pco betekend zeker NIET dat je niet zwanger kan worden
het kan zeker wel alleen je hebt er wat extra hulp bij nodig
ik wens je heel veel succes en vragen mag altijd
groetjes xx moekje