PCO-Syndroom

A

Anoniem

Guest
Helaas is er bij mij een lichte   PC-syndroom geconstateerd. Graag zou ik jullie ervaringen willen vernemen.

Juultje

hoi juultje

help me even ben niet zo medisch aangelegt

hoi sorry juul lees nu een aantal berichten verder wat het inhoud

wat vervelend heb je er iets voor gekregen.

strekte   poohbeer

Nee nog niet. Op 13/11 weet ik pas meer. Ik heb wel 10 dagen primolut gebruikt en ben daardoor na 8 maanden eindelijk van ongesteld geworden, echter wel opgewekt. Gynaecoloog had het wel over tabletten. Maar dat hoor ik pas op mijn intake-gesprek.

hoi,

ik heb ook pcos en ben al een stuk verder dan jou

dus als je vragen hebt kan je ze altijd stellen

veel succes

groetjes xx moekje

Hoi Moeke,

In hoeverre ben jij nu? Ik ben nu doorverwezen naar de fertiliteitsarts, pas op 13/11. Ik weet niet wat er me nu te wachten staat. En wat de mogelijkheden nu zijn om toch wel zwanger te worden.

hoi,

ik ben nu al wel al een heel stuk verder hoor.

toen ik stopte met de pil was ik 9 maanden niet ongesteld en dat hebben ze opgewekt met provera.
ben begonnen met clomid tabletten maar dat hielp helaas niet bij mij
ik heb verschillende doseringen gehad

toen een kijk operatie gehad , daarbij hebben ze een verkleving aan mijn linker eileider weggehaalt en wat eitjes aan de eierstokken weggebrand zodat de andere meer "ruimte"kregen.

toen hoopte ze dat ik dus uit me eigen een menstruatie zou krijgen helaas was dit niet het geval.
weer terug op de clomid maar ook dat hielp weer niet

toen ben ik eindelijk gaan spuiten en heb ik 1 eitje gehad helaas waren ze te laat met meten dus was die al uit z'n eigen gesprongen en dus geen goede eisprong gehad .

omdat ik overgewicht heb en de medicatie niet aansloeg meer mwerd ik naar huis gestuurd met het advies af te vallen.

ben 8 kilo afgevallen en overplaatsing gevraagt naar een ander ziekenhuis
daar vorige maand begonnen weer met spuiten .
toen had ik 1 goed eitje en hebben ze hem optijd kunnen laten springen.

dus eindelijk een kans.

maar helaas ben ik vandaag ongi geworden en mijn NOD was morgen

dus maandag weer naar het ziekenhuis voor een echo om weer een nieuwe poging met spuiten te gaan doen en donderdag hebben we een gesprek met de artsen over de verdere behandelingen.

wij zijn nu 3 jaar bezig waarvan we iets meer als 2 jaar in het ziekenhuis lopen.

mijn verhaal staat wel op zich daar bedoel ik mee,
ik heb overgewicht en dat speelt een rol omdat ik heel erg schommel van gewicht + ik ben moeilijk te stimuleren met hormonen.

ik ken ook mensen die met clomid gewoon snel zwanger zijn geworden en nergens geen problemen hebben gehad .
clomid is voor veel vrouwen de uitkomst dus je moet je door mijn verhaal helemaal niet laten ontmoedigen .
pco betekend zeker NIET dat je niet zwanger kan worden
het kan zeker wel alleen je hebt er wat extra hulp bij nodig

ik wens je heel veel succes en vragen mag altijd

groetjes xx moekje

Ik ben vanochtend naar de fertiliteitsarts geweest en heb idd provera voorgeschreven gekregen. Ben gelijk begonnen 2x daags 10 dagen lang. Vervolgens mag ik op dag 3 van mijn cyclus clomid slikken. En op dag 10 terug komen.
Ben allang blij dat ik nu eindelijk clomid mag gebruiken. We zijn sinds feb. 2006 begonnen met dit proces zeg maar. Ben erg benieuwd.

Terug
Bovenaan