PCO-syndroom

Hallo allemaal,

Al weer een tijdje geleden dat ik hier een berichtje heb achterlaten.
Ik had even behoefte om wat afstand te nemen, zodoende..

Nou na bijna 2 jaar teleurstelling heb ik half januari de stap naar de huisarts gezet. Deze wilde me eerst niet doorsturen en liet me een bloedtest doen, omdat ik een positieve ovulatietest had en mijn menstruatie wegbleef. Helaas ik was  niet zwanger. Een paar weken later nogmaals naar de huisarts gegaan om een doorverwijzing te vragen. Ditmaal was het een invaller die me meteen doorstuurde naar de gyneacoloog.
Eind maart mijn eerste afspraak gehad bij de gyn. Deze constateerde na een inwendig onderzoek vrijwel meteen pco-syndroom. Dit verklaart waarom ik niet/nauwelijks menstrueer/ovuleer.
Ik heb meteen clomid gekregen om de ovulatie op te wekken. Vanochtend moest ik op controle. Helaas was er geen enkel eitje ontwikkelt en was de echo weer een kralensnoer van kleine/onderontwikkelde eitjes. Vrijdag moet ik weer terug. Hopelijk is er dan wel een winnaar bij.
Wie heeft er hier ook pcosyndroom? En hoe gaat het met jullie?
Helpt clomid bij jullie? En zo niet, wat is de volgende stap?

Liefs
Tamara

Hoi Tamara,

Ik ben Jackje, 23 en heb ook pco. Sinds nov 2003 zijn wij bezig geweest om zwanger te worden. Met behulp van clomid is dit gelukt! 1 tablet clomid deed bij mij niets. 2 tabletten gaven wel een eisprong, maar cyclus duurde te lang. Met 3 clomid per dag had ik een mega-eisprong en ben nu dus zwanger. (nog erg pril, dus hoop dat alles goed blijft gaan)
Bij mij was het zo dat als het met clomid niet zou lukken, ik een kijkoperatie zou krijgen. (laparoscopie) Dan zou ik gelijktijdig de cystes weg kunnen laten branden, wat ervoor kan zorgen dat je cyclus weer op gang komt of de clomid beter pakt. Of ik zou over moeten gaan op het spuiten van hormonen in mijn buik.
Op www.freya.nl kun je veel info vinden over pco, behandelingen etc.
Ik hoop dat het jullie snel gaat lukken!

Dus bij deze stuur ik je het zwangerschapsvirus toe

gr Jackje

hoi tamara
ik krijg nu sinds een half jaar ook clomid
en het helpt wel ik heb wel elke keer eitjes die springen
als een tabeletje niet werkt dan verhogen ze de dosis
dus het komt wel goed
groetjes sabine

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb zelf op 1 dag 5 tabletten gekregen, dat had het meeste effect zei de gyn.
Nou ben benieuwd wat hij vrijdag zegt.
Ben wel blij om te horen van jackje dat het wel effect heeft.
En nu maar hopen dat de kadootje van je helpt!

Tamara

Hoi,

Zelf heb ik ook PCOs. Ik kreeg clomid voorgeschreven en na de 2e kuur was ik al zwanger. Het kan dus snel gaan! Soms werkt 50 mg niet en moet je 100 of 150 mg clomid slikken. Ik denk dat jij binnenkort ook de Clomid moet gaan verhogen en je zult zien dat je dan wel een eisprong hebt. Heel veel succes en houd de moed erin.

Groetjes F.

Hoi Tamara,

Jammer dat het zo lang moest duren voordat de huisarts je eens doorstuurde!!

Nu ben je eindelijk uit de onzekerheid over wat er nu precies aan de hand is
Hopelijk helpen de clomid pillen je eisprong op gang. Zelf moet ik  ook clomid gaan  slikken (kuur van 5 dagen). Ik begin er morgen mee. Zoals ik begreep slik jij ze al. Heb je  last van bijwerkingen of merk je er niets van.  
Volgende week moet ik terug naar de gyneacoloog om te kijken of er een eisprong zit aan te komen. Ben benieuwd.

Heel veel succes verder!!

Groetjes Tascha

Hallo meiden,

Even een berichtje om jullie een hart onder de riem te steken.
Ik heb ook het PCO-syndroom. Na een lange periode van onderzoeken en het slikken van Clomid (2 tabletten) ben ik zwanger geworden. Ik heb inmiddels een wolk van een dochter van een jaar.  Volgens de gyn. was het niet mogelijk om spontaan zwanger te worden met mijn aandoening, maar ik ben nu inmiddels spontaan(!)14 weken zwanger van ons tweede kindje.  Zo zie je maar....
Uit eigen ervaring weet ik dat het veel van je vraagt zo'n  "Clomid-periode" en dat je bijna nergens anders mee bezig kunt zijn, dus ik leef met jullie mee.

Heel veel succes allemaal!  

Haai   Tascha en de andere

Het valt wel mee hoor de bijwerkingen van clomid. Ben alleen wel veel misselijk. Op mijn humeur heeft het [tot nu toe] weinig invloed.

Morgen terug naar de gyn. Ik ben benieuwd.

Wel heel  fijn hoor  om te horen dat er al zovelen van jullie met hulp van clomid zwanger zijn geworden!!

Tamara

Terug
Bovenaan