Pco-Syndroom

lieve iedereen,

Echo gehad, maar een vreselijke uitslag, die ik liever niet wilde horen!... Ik heb het Pco syndroom, allebei mijn eierstokken zaten vol met allemaal eiblaasjes (cyste's) nou ik kon wel door de grond zakken zeg. Ik kan dus niet op de gewone makkelijke manier zwanger raken, flink balen dus. Maar goed 5 november mijn eerste afspraak bij de fertiliteitspoli en dan hopelijk snel beginnen met hormonen. Ik wilde zo graag een kindje, ik kan het nog maar moeilijk bevatten. Een vriedin van mij is ook net zwanger en die loopt de hele dag te klagen dat ze misselijk is en ieder pijntje of gevoel klaagt ze over, maar ze heeft niet in de gaten dat mij dat veel verdriet doet, ik wou graag dat ik de hele dag misselijk was, dat had ik er wel voor over.

Maar goed ze zeggen vaak mensen die geen kinderen hadden mogen krijgen die krijgen ze en mensen die ze moeilijk tot niet kunnen krijgen die kunnen er naar fluiten dat is erg oneerlijk.

Maar goed zijn hier nog meer mensen die het Pco syndroom hebben? Of ervaring mee hebben en die toch ook snel zwanger zijn geworden?

Liefs Alice

Hoi Alice,

Ik heb ook het pco-syndroom, en ben tot 2x toe heel snel zwanger geworden. De 1e keer binnen een maand, de 2e keer binnen 3 maanden.
Het is niet leuk als je niet spontaan zwanger kunt worden, maar ik hoop dat mijn ervaring je moed geeft.
Sterkte met alles en ik hoop dat je net zo snel zwanger zult worden als ik.

Groetjes Corina
34+3wkn van de 2e

Hoi Alice,

Ik heb allebei de keren clomid geslikt. Bij de 1e gelijk een dosis van 100mg per dag, bij de 2e zijn ze eerst begonnen met 50mg per dag. Vandaar dat het toen ook wat langer geduurd heeft. Toen ik weer 100mg mocht gaan slikken was ik weer gelijk bij de eerste eisprong zwanger. Ik reageerde gewoon niet op een lagere dosis.
En bij de 2e heb ik nog provera gehad, maar dat is alleen om een menstruatie op te wekken en dat zijn geen hormonen.

Groetjes Corina

Hoi Alice.

Ik heb ook PCO.
Het is inderdaad niet leuk om te horen. Bij mij duurt het helaas wel iets langer om zwanger te worden. Donderdag weet ik of poging 5 mbv Clomid is gelukt.
Over het hele traject en andere dingen zijn Corina en ik al een tijdje aan het schrijven. Je kan het vinden op pagina 6 van dit forum en dan als titel "Vraag van een onervaren clomid gebruikster".
Wel balen dat je zo lang moet wachten totdat je naar de gyn kan.

Succes met wachten.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Groetjes FB

Hi!

Ook ik ben nu zwanger van mijn 2e en ik heb PCO. De 1e keer spontaan zwanger geraakt tijdens de vooronderzoeken in het zkh, en voor de 2e zijn we bijna 3 jaar bezig geweest en uiteindelik zwanger geraakt door IVF.

Geef de moed niet op! Met de juiste medicijnen kunnen ze een heel regelmatige cyclus opwekken!

Heel veel succes!

Hoi,

Het hoeft niet altijd een probleem te zijn om met pco zwanger te raken.
Toen ze het bij mij constateerde had ik ook zoiets van hé nee toch.
Helaas kreeg ik ook nog te horen dat voor ze met de behandeling gingen starten ik nog zo'n 10 kilo moest afvallen.
Het is me gelukt om binnen 6.5 week die kilo's kwijt te raken en de behandeling werd gestart. Helaas de volgende tegenslag ik reageerde totaal niet op de clomid, ik ben iedere poging gelijk omhoog gezet zodat ik met de 3de poging al 150 mg slikte.
Gelukkig zag mij gyn in dat ik geen reactie had en mocht ik gaan beginnen met Puregon (omdat deze medicijnen heel erg duur zijn geven ze ze niet snel) en ik ben met de eerste behandeling direct zwanger geraakt en ben nu 6 weken zwanger.

Laat de moed niet zakken, er kan een hoop gebeuren. Heel veel succes

Hoi,

ik heb (waarschijnlijk) ook pco. Jaren geleden werd het al geconstateerd, nadat ik stopte met de pil en maar niet ongesteld werd. Daarna maar weer terug aan de pil, voor een regelmatige (nep) cyclus en sinds 1 jan gestopt met de pil. Eerste cyclys duurde ruim 80 dagen, maar volgens de gyn vond hij me toch geen overtuigende pco'er. Even aankijken dus (dat is iets wat een gyn overigens erg vaak zegt:) ).
Tweede cyclus richting 50 dagen, maar vervolgens ...niets.
Dus nu heeft een andere gyn mij toch maar medicijnen gegeven. Ben net halverwege een 10 dagen kuur provera en ga dan voor de 50mg clomid.

Omdat ik eigenlijk al 10 jaar weet dat ik dit heb, verloopt eigenlijk alles zoals ik verwacht had. Nu maar hopen dat het aanslaat:)

Maar, het goede nieuws: ik ken zes vrouwen met pco en allemaal gelukkige moeders!

Dus, maak je pas zorgen als het echt echt echt niet lukt, maar slechts een heel klein percentage van de vrouwen die kinderen wil, blijft ongewenst kinderloos. De rest krijgt vroeg of laat allemaal zo'n hummeltje!

Terug
Bovenaan