Pco-Syndroom

Hoi iedereen bedankt voor jullie steunende berichtjes.

ROSA 81, wil nog ff reageren op jou bericht. Ik pas zorgen gaan maken als het echt niek lukt? Wat denk je hoe kut ik me voel als je niet fatsoenlijk zwanger kan raken, als je die mededeling krijgt? Sorry hoor maar hier wordt ik wel een klein beetje geirriteerd over. Ieder verwerkt dit op zijn eigen manier dus laten we aub ieder in zijn/haar eigen waarde laten. Ik ken ook mensen die het hebben die alsnog na vele jaren ziekenhuisbezoek zwanger raken maar ik ken ook mensen waarbij het niet lukt!

Het is niet vanzelfsprkend om zwanger te raken. Ik wou dat ik je de echo foto's kon laten zien van mijn eierstokken dan had je w.s. wel anders gereageerd. Pas een beetje op met wat je zegt dat kan bij veel mensen hard aankomen.

Liefs Alice

Hoi iedereen.

Even voorstellen:
Ik ben wendy, 21 jaar en weet sinds vorige week dat ik pcos heb.. Wist al dat er iets was want het ligt in de familie bij mij maar toch blijft het een knal in je gezicht..
Altjd hoor je.. 21 jaar dat ben je zooo vruchtbaar, nou dikke neus!
Nu moet ik wachten tot ik mijn ongi krijg en dan moet ik vaaf dag 3 clomid gaan slikken.. en iik ben ook nog eens erg onregelmatig ongi dus moe tik over 3 weken terug als ik het ongi ben en dan word het opgewekt pff.. ben heel erg nerveus! mijn moeder was na 3 rondes zwanger (na bijna 4 jaar probren) en mijn zus is door de pil in ronde 1 zwanger geraakt.. weet niet waarom ik bang ben maar kan he tniet helpen.. Zie dat de meetste toch wel snel zwanger worden maar misschien durf ik het niet meer te hopen na anderhalf jaar proberen.. Hoe voelen jullie zich erbij dat jullie clomid slikken?

Groetjesx wendy

((ps. ik heb ondertussen wel 2 miskramen gehad, wat mede door dat pcos komt. dus ben nogal bang dat het mis gaat als het nu wel raak zou zijn))
Pff wat een gedoe allemaal!!

Groetjes xx wendy

Hoi Wendy,

Ik heb geen problemen gehad met het slikken van clomid. Geen bijwerkingen, behalve dan dat je wel wat aankomt omdat die medicijnen wel veel suiker bevatten. Maar dat is per persoon verschillend. Heb wel van meiden gehoord die wel last hebben van wat bijwerkingen. Op pagina 8 van dit forum heb je een topic (clomidvraagje van onervaren gebruikster) waar we met een paar clomidslikster onze ervaringen delen. Ik ben al in de gelukkige positie dat ik zwanger ben, maar die andere 2 meiden zijn nog bezig. Dus kijk maar wat je doet. In ieder geval succes met je behandeling en ik hoop dat je heel snel zwanger bent net als ik.

Groetjes van Corina
37w5d zwanger van de 2e

hallo,

Ook ik heb PCO en we hebben er beide keren 2,5 jaar over gedaan om zwanger te worden. De eerste keer met clomid waar ik heel emotioneel van werd. En nu ben ik 27 weken zwanger door het injecteren van puregon, dit omdat de pco alleen maar erger werd.
Ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om postitief te blijven en om met zwangere dames om te gaan.

Het enige dat ik dan ook kan zeggen houd vol, en als je het echt niet meer ziet zitten las je een kleine rustpauze in, dit heeft mij erg geholpen en ze begrijpen dat in het ziekenhuis ook wel.
En schrijf hier van je af of houd een dagboekje bij met je gevoelens.

Succes met de behandelingen

Groetjes Miepje

Terug
Bovenaan