PCOS & zwanger worden..

gebruiker992255

New member
Hallo,

Ik ben benieuwd naar dames die zich herkennen in mijn verhaal en/of ervaringen willen delen.

Bijna twee jaar geleden besloten wij om voor een eerste kindje te gaan. Ik stopte met de pil, maar werd niet ongesteld. Gedurende een jaar maar 1x ongesteld geweest. Toen doorgestuurd naar de gynaecoloog en deze constateerde PCOS.

Toen ben ik begonnen met Clomid, eerst 100 en hierna 150. Dit werkte de ene maand wel en de andere weer niet. Dit 9 maanden geprobeerd en toen mocht ik hiermee stoppen omdat het voor mij niet werkt.

Nu ben ik sinds vorige week begonnen met het spuiten van Puregon. Al twee keer heen geweest voor een echo en er is groei van de eicellen te zien...

Wie heeft ook PCOS en is ook zwanger geworden met Puregon/Pregnyl? Of op een andere manier?

 
Ik heb PCOS en 2 kinderen inmiddels. Bij mij sloeg clomid bij die 2 wel aan. Maar de bijwerkingen waren dusdanig dat ik vorig jaar een LEO heb gehad en daar al meer dan een jaar zelf een cyclua mee heb. Helaas 2 keer een miskraam gehad, maar wel 2 keer zwanger geworden in het afgelopen half jaar. Oudste heeft bij ons 2 jaar geduurd. En ik was al na 8 maanden "oefenen " bij de gyn. Dus heeft nog een jaar ( 7 pogingen clomid) geduurd. Bij de tweede wilde we heel snel weer beginnen. Want stel dat het weer zo lang zou duren. Kregen een compleet cadeautje. De eerste kuur was het raak en zit er 14 maanden tussen mijn mannetjes. Helaas voor de 3e zijn we nu al 3 jaar bezig.
 
Na 3 rondes clomid overgegaan op puregon/pregnyl. De 5 de ronde hiervan was het raak. Na de bevalling 2 maanden  anticonceptie gebruikt.  Daarna gestopt en drie maanden lang niet specifiek geklust voor een tweede. Mijn man was nog niet overtuigd.  Na drie maanden gelukkig wel.  Eerste ronde toen zwanger en een miskraam. Direct de ronde daarna weer zwanger en ben nu 8 weken.

De gyn had wel gezegd dat na de zwangerschap/bevalling je hormonen Door de war zijn en je geen pcos klachten met hoefde te hebben maar ik stond dat sceptisch in.

Succes met de behandelingen.

Hoe gaat het nu met jou supertje?
 
Hier ook pcos,  ik ben 34 en heb twee dochters.  Jill is 8 jaar en Dani 8 maanden.

Dani is vanuit iui geboren, eerst hebben we 12 mnd clomid gehad om vervolgens te gaan spuiten met gonal-f en pregnyl.  Eerste poging bleek ik spontaan zwanger en dat werd helaas een miskraam,  6 mnd later ben ik zwanger geraakt van Dani...

We hebben in november een onderzoek (waterecho ) dan de dag erna uitslagen en als dat goed is gaan we voor een derde weer via iui...

Succes!

Heleen gefeliciteerd nogmaals!
 
@Annemarie34,
Wat spannend zeg!  November...
Is PCO de medische reden om dan weer via IUI te starten zonder eerst clomid en spuiten?
Thanks! OVer 2 weken de termijnecho... duurt voor mij te lang. :$

@gebruiker992255
Zoals je kunt lezen is er best wel wat ervaring hier met PCO en behandeling.
 
@cu2heleen1

Ja PCOS is de medische reden om weer te starten. Eerlijk gezegd hebben we nooit uitgekeken na mijn keizersnede ondanks het advies dat wel te doen en nog steeds is er geen zwangerschap geweest...

Wel een keertje een positieve test toen kreeg ik een echo was er verdikt baarmoederslijmvlies te zien maar ik werd toch gewoon ongesteld helaas...

Dus nu is Dani 26 oktober 8 maanden en ik zou het zo fijn vinden als ik voor haar eerste verjaardag nog zwanger ben!!

Ik begrijp je helemaal dat je die echo zo snel mogelijk wilt hebben! De eerste echo was goed toch???? Dan gaat die termijnecho ook vast goedkomen!

Liefs
 
Je hebt echt veel geluk dat je weer mag starten annemarie. Hier geldt dat dus niet meer.

Ik zit nog op uitslagen van het bloedonderzoek nav de miskramen te wachten cu2heleen. Maar er waren bij de eerste uitslagen 2 dingen afwijkend. Waaronder iets met kans op trombose. Die moet over 3 maanden herhaald worden. Mocht ik in de tussentijd zwanger raken, mag ik vanaf week 4 2 maal daags een tablet inbrengen en vanaf 6 weken bloedverdunners gaan spuiten. Dus de twijfel slaat heel erg toe.
 
Bedankt voor alle reacties! Wat fijn om te lezen daf het zwanger worden (uiteindelijk..) vaak wel lukt. Verlies de moed wel eens omdat het allemaal zo lang duurt. Ook heb ik nog moeite met het idee dat het zwanger worden niet zomaar lukt. Het is allemaal zo gepland en geknutseld..

Morgen krijg ik mijn Pregnyl injectie en volgt dus de eisprong. Dan is het weer afwachten! Hoop natuurlijk heel erg dat er maar 1 poging Puregon/Pregnyl nodig zal zijn.. Maar ja, hoe klein is die kans?!
 
Terug
Bovenaan