PCOS - Beginnen aan hormonen spuiten en kunstmatige enseminatie

<p>Hoi, </p><p>Na het bijna 2 jaar zelf te proberen zijn we naar de huisarts gestapt. Heel wat onderzoeken verder is ons verteld dat ik Pcos heb, en mijn man zijn zaad van slechte kwaliteit is. Over hormoon pillen werd niet een gesproken, ik kon beter gaan hormoon spuiten. Ze brengen het zaad van mijn man kunstmatig in.  Wij moeten nog beginnen aan het traject, als het goed is kunnen we volgende maand starten. Pff, ik ben zo benieuwd ..</p><p>Groetjes</p>

Bij mij is een lichte vorm van pcos vastgesteld, heb het aan één eierstok en ook mijn vriend zijn zaad kwaliteit is niet al te best! Wij horen nog welk traject wij in gaan. Zitten dus beetje in hetzelfde schuitje! 

Hoi,
Wij zijn nu net aan de 2e ronde IUI begonnen. Bij mij en mijn man is alles gewoon in orde, dus onverklaarbaar onvruchtbaar. Ik spuit nu Fostimon 75 en als de inseminatie gepland wordt dan krijg ik te horen hoe vroeg of laat ik de Pregnyl 5000 moet spuiten. Ik spuit zelf (normale spuit dus geen prikpen). Naald is klein en voel je nagenoeg niets van. Vloeistof lekker rustig in spuiten dan voel je dat ook nagenoeg niet. Ik ben door de hormonen wel flink emotioneel. Laatst staan te janken als een baby omdat ik zo lekker gekookt had....? schaamde me rot...
Verder voel je van de inseminatie helemaal niets... alleen de eendenbek is wat ongemakkelijk. Omdat je baarmoeder wat gekanteld ligt kan het wat makkelijker zijn om van te voren wel wat in je blaas te hebben. Dit zorgt ervoor dat de baarmoeder iets rechter komt te liggen, omdat je iets gevulde blaas er wat op duwt.
De wachtweken zijn het ergste. Zorg dat je bezig bent en blijft. En ga vooral niet te vroeg testen! Dit voorkomt teleurstellingen. Ik ben nagenoeg nooit overtijd en nu wel maar dat komt wel eens vaker voor als je voor de eerste keer hormonen gaat spuiten. 
Succes en laat het lekker je heen komen en relax! Maar vooral lekker veel sex (SPONTAAN!!!) hebben hahaha dat maakt het veel leuker en beter voor je relatie in zo'n traject waarin alles gepland wordt etc.

Hoii hoii, welk traject gaan jullie starten??
Wij zijn na 2 jaar zelf proberen naar de gynaecoloog gegaan omdat het nog niet gelukt was en er bij mij druk achter stond dat ik binnen een jaar zwanger moest zijn vanwege mijn MS. Daaruit is gebleken dat mijn partner geen goeie hoeveelheid had en zijn daardoor het icsi traject ingegaan. September gestart met spuiten, na 2 weken de punctie en 2 succesvolle bevruchtingen. 
Wij hebben het geluk gehad dat het na 1 poging gelukt is en ben ik nu bijna 10 weken zwanger.
Ik wil je heel veel succes wensen!! Laat het over je heen komen en doe het stap voor stap. Vooral goed blijven praten, heeft mij heel goed geholpen.
Liefs Mariska

Hey Twijfelmientje, 
Jeeeetje wat spannend zeg! Fijn dat je weinig last heb van het spuiten zelf, stelt mij ook wat gerust! 
Die wachtweken lijken mij ook het ergste.. reageerde jouw eitjes wel positief op het spuiten? Zagen ze dat ze groeiden? 
Groetjes A

Hoi Mariska, 
Wauw gefeliciteerd!!! Wat fijn voor jullie zeg! Geniet ervan! 
Hoe heb je het ervaren? Wat rot dat je MS hebt, blij voor je dat je binnen het jaar zwanger bent geworden! 
Bedankt voor de tip, ik merk dat ik praten erover wel lastig vind af en toe doordat mensen zo vreemd kunnen reageren. 

Terug
Bovenaan