<p>Hoi dames, <br /><br />Ik wil heel even van mij afschrijven en ik hoop dat er misschien mensen zijn die tips voor me hebben! Ik weet nu ruim een half jaar dat ik PCOS heb. Ik ben vrij snel nadat ik het wist twee keer spontaan (achter elkaar) zwanger geworden zonder dat daar een menstruatie tussen heeft gezeten, beiden helaas een miskraam. De laatste miskraam was in augustus en sinds die tijd hebben we het zwanger worden even op 'pauze' gezet. Inmiddels zijn we weer zover dat we er voor willen gaan. <br /><br />In de tussentijd heb ik niet stilgezeten. Ik heb (flink) overgewicht en het lukt maar niet om af te vallen. Ik doe echt mijn best en heb al ontzettend veel geld besteed aan diëtisten, diëten, personal trainers etc. Ik sport momenteel met een personal trainer (krachttraining), heb een lifestyle coach, eet gezond (veel groente en fruit), beweeg dagelijks minimaal 30 minuten intensief achtereen en dat echt élke dag van de week. De ene dag is het daadwerkelijk maar 30 minuten maar op een dag dat ik ook sport in de sportschool kan het ook zomaar 2,5 uur zijn. Ik heb een zittend beroep dus ik moet er wel moeite voor doen door 's avonds een rondje te wandelen o.i.d. Tot nu toe werpt het zijn vruchten alleen totaal niet af. Ik ben nog niks afgevallen. Ik ben al getest op diabetes of schildklieraandoeningen maar dit heb ik niet. Ik ben in vrij korte tijd ook zo extreem aangekomen. Ik heb nu een BMI van 38. 4,5 jaar geleden was mijn BMI 21. <br /><br />Doordat ik nu weet dat ik PCOS heb, vind ik het alleen maar lastiger. We willen graag een kindje maar ergens voel ik mezelf ook een 'tikkende tijdbom'. Misschien is dat compleet onterecht maar ik vind het zo lastig want ik weet ook hoe belangrijk een gezond gewicht is. Mijn cyclussen zijn zo onregelmatig (van 30 tot 100+ dagen) waardoor we ook gewoon wat 'minder kansen' per jaar hebben. Ik word er zo gedemotiveerd van! <br /><br />Heeft er iemand nog tips wat ik eventueel nog meer kan doen of zit/zat er iemand in een vergelijkbare situatie?</p>