Pcos en afvallen

<p>Hoi dames, <br /><br />Ik wil heel even van mij afschrijven en ik hoop dat er misschien mensen zijn die tips voor me hebben! Ik weet nu ruim een half jaar dat ik PCOS heb. Ik ben vrij snel nadat ik het wist twee keer spontaan (achter elkaar) zwanger geworden zonder dat daar een menstruatie tussen heeft gezeten, beiden helaas een miskraam. De laatste miskraam was in augustus en sinds die tijd hebben we het zwanger worden even op 'pauze' gezet. Inmiddels zijn we weer zover dat we er voor willen gaan. <br /><br />In de tussentijd heb ik niet stilgezeten. Ik heb (flink) overgewicht en het lukt maar niet om af te vallen. Ik doe echt mijn best en heb al ontzettend veel geld besteed aan diëtisten, diëten, personal trainers etc. Ik sport momenteel met een personal trainer (krachttraining), heb een lifestyle coach, eet gezond (veel groente en fruit), beweeg dagelijks minimaal 30 minuten intensief achtereen en dat echt élke dag van de week. De ene dag is het daadwerkelijk maar 30 minuten maar op een dag dat ik ook sport in de sportschool kan het ook zomaar 2,5 uur zijn. Ik heb een zittend beroep dus ik moet er wel moeite voor doen door 's avonds een rondje te wandelen o.i.d. Tot nu toe werpt het zijn vruchten alleen totaal niet af. Ik ben nog niks afgevallen. Ik ben al getest op diabetes of schildklieraandoeningen maar dit heb ik niet. Ik ben in vrij korte tijd ook zo extreem aangekomen. Ik heb nu een BMI van 38. 4,5 jaar geleden was mijn BMI 21.  <br /><br />Doordat ik nu weet dat ik PCOS heb, vind ik het alleen maar lastiger. We willen graag een kindje maar ergens voel ik mezelf ook een 'tikkende tijdbom'. Misschien is dat compleet onterecht maar ik vind het zo lastig want ik weet ook hoe belangrijk een gezond gewicht is. Mijn cyclussen zijn zo onregelmatig (van 30 tot 100+ dagen) waardoor we ook gewoon wat 'minder kansen' per jaar hebben. Ik word er zo gedemotiveerd van! <br /><br />Heeft er iemand nog tips wat ik eventueel nog meer kan doen of zit/zat er iemand in een vergelijkbare situatie?</p>

Ik ben ook veel Aangekomen door de hormonen die ik heb gespoten jaren terug in fertiliteit traject... kreeg het er ook niet af. Wat mij
hielp was ontbijten met Shake Herbalife en tussen de middag ook
een
shake en verder gezond eten. Ben in 5 maanden tijd 10 kilo afgevallen . Afvallen met pcos gaat nou eenmaal lastiger. Ik kwam er in aug achter dat ik spontaan zwanger was. Nu bijna 24 wk. 

Hi Julie, 
Wat erg de miskramen en frustrerend dat het afvallen niet lukt. Je zou eventueel een poosje het cambridge dieet kunnen doen. Het is prijzig maar wie weet werpt het zijn vruchten af. 
Heel veel succes 

Hier hetzelfde verhaal. Ik heb 1,5 jaar hormoonbehandeling gehad. Daarvoor ging afvallen al niet tot moeizaam, tijdens het fertiliteitstraject was het helemaal niet meer te doen. Ik ben nu 21 weken zwanger en 4kg ligter dan voor de zwangerschap, wat je totaal niet zou snappen als je mijn buik ziet. Die is echt enorm namelijk!
Ik hoop dat na mijn zwangerschap ik beter kan afvallen en mijn lichaam een soort van reset is. Pcos en overgewicht zijn helaas in veel gevallen onlosmakelijk met elkaar verbonden. Sterkte en ik hoop dat een gezonde en voldragen zwangerschap je snel gegund is. 

Hoi Julie-V,
Ik wacht momenteel op mijn bloeduitslagen die moeten gaan aantonen of ik PCOS heb of niet. Ik heb zelf geen groot overgewicht, maar zit nu rond de grens van gezond en overgewicht (1.74 en 76kg). Aankomen gebeurt bij mij makkelijker als afvallen ondanks sporten, veel lopen(heb een hond) en gezond eten. Omdat ik geconfronteerd werd met de mogelijkheid van PCOS en het advies om wel wat kilo's kwijt te raken ben ik gaan googlen. Ik kwam zelf uit op fit met iris. Een diëtiste die zelf PCOS heeft en dit onder controle heeft weten te krijgen met juiste voeding en beweging. Ik weet niet in hoeverre de diëtisten die je hebt gehad ook ervaring hebben met PCOS, maar ik werd van het lezen van haar verhaal en site wel enthousiast. Ik ga daarom tijdens de volgende afspraak met de gyn om een verwijsbrief vragen. Hoop dat ik met haar hulp weer richting mn 68 a 65 kg kan komen.

He Julie,
Ik heb ook pcos en ik ben onlangs 11 kilo afgevallen in een paar maanden. Het enige wat ik eigenlijk heb gedaan is tussendoor geen (extra) suikers meer. Mijn tussendoortjes werden groenten en fruit. En meer beweging maar dat doe je sowieso al.
Ik ben nu onder behandeling in België en daar kreeg ik metformine. Dit is eigenlijk voor mensen met suiker maar als je pcos hebt krijg je hier betere eicellen van en het helpt je afvallen omdat het je suiker naar beneden haalt. Misschien een vraag waard..  
Groetjes,
Chantal 

Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties!
@EveT, ik las even jouw reacties terug en wat bijzonder dat jij na zoveel jaar alsnog spontaan zwanger bent geworden. Gefeliciteerd! Goed dat je zo bent afgevallen met herbalife! Ik heb ook weleens herbalife gedaan, echter wel al een hele poos terug.
@sneeuwwitje: ja het is erg frustrerend, vooral omdat ik er zo mee bezig ben. Het beheerst me echt! Elke keer dat ik met iets nieuws begin wordt het moeilijker om gemotiveerd te zijn/blijven. Cambrigde heb ik nog nooit gedaan, ik heb er over gelezen maar dit lijkt me wel echt heel heftig. Dit is echt een crashdieet. Ik denk dat het wel kan helpen maar ik vraag me af in hoeverre dit gezond is. Ik heb vaker een crashdieet gedaan en ben altijd weer meer aangekomen dan ik afgevallen was! Crashen kan er ook juist voor zorgen dat de menstruatie uit blijft en dat wil ik ook weer niet haha.

@gebruiker gefeliciteerd met je zwangerschap! Fijn dat je lichter bent geworden! Wie weet 'reset' je lichaam inderdaad na de zwangerschap, dat zou wel fijn zijn! Toen ik te horen kreeg dat ik PCOS heb viel er voor mij wel gelijk heel veel op zijn plaats. Toen ik de pil slikte werd ik in mijn stopweek ook altijd al heel laat ongesteld en ook maar heel weinig. Ik had gisteravond een positieve ovulatietest op dag 17 van mijn cyclus dus dat is al heeeel bijzonder :) wie weet!!! 

@Zwindo spannende periode voor jou! Hopelijk zijn je uitslagen goed! Heb je inmiddels al de uitslag? Herkenbaar wat je schrijft! En super bedankt voor je tip wat betreft fit met iris! Ik ben gelijk gaan zoeken en lezen en vooral haar instagram is erg inspirerend. Wie weet kan ik daar nog goede tips weghalen! De diëtisten die ik heb gehad die waren hier inderdaad niet echt ervaren in. En mijn leefstijlcoach ook niet. Helaas woon ik ergens waar de keuze in diëtisten erg beperkt is en dat maakt het ook gewoon lastig!

@chantii Wat goed dat je 11 kilo bent afgevallen! Ik eet eigenlijk tussendoor ook alleen maar groente of fruit. Ik heb bijna altijd een zakje wortels mee, komkommer en één of twee stuks fruit. In de weekenden is mijn voeding vaak wel slechter. Als ik zou moeten kijken waar het mis gaat bij mij is dat vaak 's avonds na het eten. Dan heb ik sneller snaaimomenten. Daar kan ik nog winst behalen. Overdag gaat het altijd erg goed. Ik wil wel één dag meer gaan sporten. Lopen doe ik sowieso elke dag, maar ik wil nog een dag meer naar de sportschool. En dan kan ik kiezen tussen fitness, groepsles of zwemmen (all in abonnement). Ik wil graag zwemmen maar ik vind het zoooo spannend om in badkleding te gaan. Dat houdt me echt tegen.

Bedankt voor de tip! Het is het proberen waard om eens te informeren bij mijn huisarts. Vooralsnog ben ik niet onder behandeling o.i.d. Nadat er pcos was geconstateerd ben ik doorverwezen naar de gyn maar bij mijn eerste afspraak bleek ik zwanger. Toen ik gelijk daarna weer zwanger raakte was ik er van overtuigd dat ik wel zwanger kan worden (en ben nog steeds overtuigd dat het kan), alleen moeten die kilo's gewoon weg. Mijn huisarts weet ook van mijn struggles hiermee en denkt gelukkig altijd goed mee, ben het alleen de afgelopen tijd vooral zelf gaan uitvinden.

Terug
Bovenaan