Pcos en afvallen

Haha mooi lang verhaal inderdaad. Erg spannend allemaal en het duurt zo verschrikkelijk lang. Had namelijk in november al eerder een uitslag gesprek maar mijn bloed was op een verkeerd moment geprikt en t zaad van mn man was ook niet best, maar mikken was een dingetje geweest zei hij. Dus ben heel benieuwd en hoop dat we nu wel duidelijkheid gaan krijgen. Helaas, dus nog geen uitslagen bekend. Nog even geduld hebben. Het is een beetje dezelfde ongeduld die je hebt wanneer je op je NOD aan het wachten bent. Je zit in spanning en wilt het zo snel mogelijk weten. Gelukkig een lekker druk weekend gepland en volgende week ook een lekkere drukke agenda qua werk dan vliegt de tijd hopelijk voorbij.
Ik zag trouwens dat fit met iris ook telefonische consults of coaching doet. Misschien dat je haar gewoon eens kan benaderen en dat ze toch wat handige handvaten kan meegeven? Ik wil ook echt zo graag aan de slag heb soms echt zo'n gevoel van disbalans in mn lichaam.
Houdt je ook bij wat je eet? Heb ik in het verleden gedaan en bij mij was het soms net ook de drempel om dan iets niet te nemen, omdat ik het dan ook weer moest opzoeken en opschrijven. Is soms best confronterend hoeveel suikers producten bevatten. Ik probeer (nadruk op probeer) daarnaast ook zo "schoon" mogelijk te eten. Dus zo min mogelijk voorbewerkte producten (zitten namelijk vaak veel suikers en e nummers in). 
Ik had het er vandaag nog met een vriendin over hoe kan ik nou zoveel doorzettingsvermogen hebben als het gaat ommn studie afronden of projecten afronden voor mn werk. Maar krijg ik het niet voor elkaar om een goed ritme en balans met eten en sporten voor mezelf te creëren.
En ik snap dat zwemmen een dingetjes is ik vindt het de laatste jaren ook een drama om mn zwemkleding aan te moeten. Maar dan denk ik nee ik moet er trots op zijn dat ik dit doe. Ik ben aan mezelf aan het werken en ik doe er juist iets aan om mezelf beter te laten voelen. Had ook thuis op de bank kunnen zitten en niets kunnen doen en uiteindelijk nog slechter kunnen gaan voelen. 

(Haha ook even een mooi lang verhaal)

@Zwindo lange verhalen zijn we goed in, haha! Wat vervelend dat het allemaal zo lang duurt! Heb je wel enig idee wanneer je de uitslagen kan verwachten? Fijn dat je wel lekker veel hebt ingepland, dan heb je in ieder geval wat afleiding. Ik vind dat wachten ook altijd vreselijk!

Ja, ik had het ook gezien! Wie weet kan ze me een beetje handvaten geven inderdaad :) Al blijft het gewoon altijd een strijd!
Ik hou inderdaad bij wat ik eet (niet elke dag), dit moet ik ook doen van mijn leefstijlcoach. Ik gebruik daarvoor een speciale app die hij gebruikt, hij kan deze ook inzien en zien wat ik eet. Daarvoor gebruikte ik myfitnesspal (die ik overigens veeeel fijner vind!). Ik vind het wel echt vervelend om dit bij te houden haha. Het eten van voorbewerkte producten doe ik ook weinig, maar soms nog net teveel. Lang leve de kant en klare salades (wel zonder dressing haha). 

En wat je zegt herken ik me zoooo erg in! Ik heb de afgelopen jaren op allerlei gebieden zoveel bereikt en doorzettingsvermogen nodig gehad maar dat ritme en balans met eten en sport gaat steeds mis. Gek is dat he? Het beheerst je gewoon. Ik ben in mijn hoofd gewoon altijd bezig met eten haha. En dat zwemmen... Misschien toch maar eens gaan!

Dat zijn we inderdaad. Wie weet heeft ze trouwens ook nog mensen in haar netwerk die met hetzelfde soort werk en ervaring op gebied van mensen met PCOS die wel bij jou in de omgeving zitten? 
Ik moet nog een weekje geduld hebben dan weten we (als het goed is) in ieder geval wat er aan de hand is. In het ergste geval is het nog steeds onduidelijk en krijgen we nog meer onderzoeken of een (kijk)operatie (zijn nog keuzes in te maken wat voor soort). Dus nu afleiding zoeken in van alles en nog wat. 
Jij ook heel veel succes met deze ellendige weg. Ik hoop dat je snel een goede methode vindt die bij je past en helpt je doelen te behalen. Dat dit jaar maar een extra mooi jaar mag worden. 

Terug
Bovenaan