PCOS en Clomid

<p>Lieve Lezer,</p><p>Op 30 september kreeg ik te horen dat ik PCOS heb. Ik kreeg als advies om eerst even aan te kijken en af te gaan vallen. Nadat ik het het gewenste resultaat had wat de gynaecoloog had voorgesteld, heb ik weer contact opgenomen. </p><p>Nu loop ik bij de fertiliteitarts ik ben afgelopen maand begonnen met Clomid ik ben nu 2x terug geweest maar ze zien nog niet het gewenste resultaat. Ik heb nu 5 dagen provera geslikt en toen de bloeding begon op de derde dag gestart met clomid 50 mg. Morgen moet ik terug komen voor een nieuwe echo. Als er dan niets te zien is gaan ze de medicatie verhogen naar 100 mg waarschijnlijk. </p><p>Ik zoek iemand die ook dit heeft mee gemaakt of in het zelfde traject zit. Om te horen wat jullie ervaringen zijn en hoe snel het lukte bij jullie met deze behandeling. </p><p> </p><p>Liefsx</p>

Hoi linsx,
Vervelend dat jij ook hulp nodig hebt bij je kinderwens.  Hopelijk vind je hier steun.  Er zijn zeker genoeg lotgenoten en ook genoeg succesverhalen. 
Ik heb ook pcos en in 2017 ben ik aan een traject met clomid begonnen.  Het was niet makkelijk. Vooral de juiste dosis vinden BNN bleek een uitdaging.  Uiteindelijk had ik met ronde 5 of 6 eindelijk een goede eisprong en toen ben ik gelukkig gelijk zwanger geraakt.  Mijn zoontje is nu bijna 1 en hij was het zooo waard!
Nu ben ik begonnen met een nieuw traject omdat wij graag nog een kindje willen.  Omdat ik niet clomid best wat last had van bijwerkingen gebruik ik nu Letrazol. Minder bijwerkingen en aal viert maanden op een rij een eisprong dus door lijkt voor mij goed te werken.  
Er is ook een topic 'PCOS Letrazol'  waar regelmatig in gekletst wordt.  Ik gok dat je daar ook als clomid gebruiker welkom bent ;)
Succes! 

Hoi linsx,
Vervelend dat jij ook hulp nodig hebt bij je kinderwens.  Hopelijk vind je hier steun.  Er zijn zeker genoeg lotgenoten en ook genoeg succesverhalen. 
Ik heb ook pcos en in 2017 ben ik aan een traject met clomid begonnen.  Het was niet makkelijk. Vooral de juiste dosis vinden BNN bleek een uitdaging.  Uiteindelijk had ik met ronde 5 of 6 eindelijk een goede eisprong en toen ben ik gelukkig gelijk zwanger geraakt.  Mijn zoontje is nu bijna 1 en hij was het zooo waard!
Nu ben ik begonnen met een nieuw traject omdat wij graag nog een kindje willen.  Omdat ik niet clomid best wat last had van bijwerkingen gebruik ik nu Letrazol. Minder bijwerkingen en aal viert maanden op een rij een eisprong dus door lijkt voor mij goed te werken.  
Er is ook een topic 'PCOS Letrazol'  waar regelmatig in gekletst wordt.  Ik gok dat je daar ook als clomid gebruiker welkom bent ;)
Succes! 

Bedankt voor je reactie! Ik ga zo gelijk eens even kijken. Met bijwerkingen leek het wel mee te vallen maar ik had precies die 5 dagen ook griep erbij. :( 
Voor jou ook heftig zeg en pas met 6 rondes, op welke dosering zat je toen? 
Ik vind de tijd er tussen best wel lang want ik zit nu in een cyclus van 5 weken en met 6 weken geven ze het op zeiden ze en begin je weer nieuw. Ik ga er vanuit dat er morgen ook niet zoveel te zien is. 

Ik hoop voor je dat er morgen wat te zien is! En anders kan het met een hogere dosis misschien wel goed aanslaan he ;)
Bij mij was de dosis eerst steeds te laag,  toen opeens te hoog... erg frustrerend.  Uiteindelijk had ik een tussen dosis.  Ik geloof 100-125-100-125-100. Maar het is even geleden. 
Fijn dat je weinig bijwerkingen hebt zeg!

Oh dat is inderdaad ingewikkeld. Moet eerlijk zeggen dat ik me nog helemaal niet zo druk maak en er zelf nog vrij nuchter in ben. Alleen hoop ik wel dat je niet zo lang bezig bent, maar dat hopen we natuurlijk allemaal. Het vraagt veel geduld. 

Letrazol is eigenlijk bedacht voor andere doeleinde, volgens mij tegen hormoon gevoelige borstkanker.  Maar ze zien nu dat het 'off-label' ook goed werkt als ovulatie stimulatie.  Ik vind het fijn omdat ik er goed op kijk te reageren en niet maanden hoefde te zoeken naar de juiste dosis.  Een met clomid ik veel last van stemmings wisselingen,  nu niet.  Ik neem het op dag 3-8, dus met als de clomid. Werkt in die zin dus hetzelfde. 
Maar met mijn zoon ben ik clomid ook voor eeuwig dankbaar hoor!

Terug
Bovenaan