PCOS en spontaan zwanger

<p>Hallo allemaal.</p><p>Ik wil mijn verhaal even delen omdat ik, toen ik te horen kreeg dat ik PCOS had, behoefte had aan succes verhalen.</p><p>Vorig jaar augustus stopte ik met de pil. Mijn eerste echte menstruatie kwam vervolgens in december. Die duurde 3 weken!!! Niet heel prettig.</p><p>Vervolgens bleef een menstruatie uit waarop ik in maart naar de huisarts ging. Ik kreeg ook ineens donkere haartjes op mijn bovenlip en elders op mijn lichaam. Ik had al wat gelezen over PCOS en zei dit tegen de huisarts. Zij zei:" nee, ik kan me niet voorstellen dat je dit hebt. Jij bent niet een typische PCOS 'patient'." Maar ze stuurde me wel naar de gynaecoloog. Waar ik in April pas terecht kon. 'Zucht'.</p><p>Daar werd meteen PCOS geconstateerd en begon de molen. Eerst medicatie om een menstruatie op te wekken (ohhhhh wat had ik pijn). Eigenlijk was het een ontrekkingsbloeding natuurlijk. Bloed prikken en voor vriendlief zaadcontrole. In Juni de uitslagen. Alles was dus goed bij mij, de bloedtesten wezen niet op PCOS (zoals ik begrepen heb, hormoonwaardes waren goed). Maar de eiblaasjes wezen er wel degelijk op. Zaad was nog niet binnen (beetje te lang gewacht en t lab belde een keer af) dus die zou 2 weken later volgen. Inmiddels nog geen menstruatie. Maar voordat ik aan de clomid mocht, moest eerst het zaad goed zijn. Pfff weeeeer wachten. Een week voor het telefoontje over het zaad kreeg ik buikpijn. Ik dacht, hier komt t... Ik word ongesteld. Maar nee. Toen werden mijn borsten gevoelig. Zou het dan toch?? Test gedaan op zondag... negatief. De krampen en klachtjes werden erger... dus woensdag dacht ik.. ik doe nog een testje want hij belt morgen en ik wil niet aan de medicijnen beginnen als ik toch misschien zwanger ben.</p><p>En ja hoor woensdag licht positief!! Woensdagmiddag ook weer. En zondag CB test 2-3 weken. </p><p>De gynaecoloog was wel verbaasd toen hij belde donderdag. Maar ik kon 2 weken later (vandaag dus) terecht voor een echo. Spannend! </p><p>Maar vorige week had ik zo veel pijn in m'n buik. Vreselijke menstruatie krampen. Slecht slapen en veel plassen. Ik mocht op spoed bezoek bij een vervangende gynaecoloog. Hij zag een zwangerschapsring (vorige week woensdag) en HCG was goed met de bloedtest. Geen BBZ dus. Gelukkig.</p><p>Vandaag weer een echo en nu was het al flink gegroeid en zat er een dooierzakje. Ook dacht hij een hartje te zien. Maar daar staat nog even een vraagteken achter. ?. Over 2 weken weer terug.</p><p>Hij zei dat ik nu 5 weken zwanger ben... nu komt wel een kleine vraag.. </p><p>Als ik 5 weken ben.. hoe kan ik dan in hemelsnaam 2 weken geleden positief getest hebben! Dus ik denk dat het toch 6 weken is. Moeilijk te bepalen omdat ik eigenlijk geen cyclus had haha.</p><p>Ik heb geen gevoelige testen gebruikt of iets. </p><p>Maar goed ik voel me verder nog niet zwanger en weet dat er nog veel kan gebeuren. De gynaecoloog durfde vandaag gewoon te zeggen: "Nou dit zit wel goed volgens mij!". Ik hoop het natuurlijk!</p><p>Ik kan het nog niet helemaal geloven denk ik.. toch binnen een jaar zwanger en dat ondanks het feit dat m'n eisprongen minimaal zijn. </p><p>Een 'voorzichtig' succes verhaal van mijn kant en ik hoop dat het dames in hetzelfde schuitje wat positiviteit brengt.</p><p> </p><p>Xxx </p>

<p>Wauw, wat een mooi verhaal om te lezen! Voorzichtig gefeliciteerd! Op een voorspoedige zwangerschap. ;)</p><p>Zelf twijfel ik ook of ik niet PCOS heb omdat mijn ovulatietesten nooit positief worden. Zijn nu bezig met ronde 6, en ben begonnen met temperaturen om te kijken of ik een eisprong heb. Als dit niet het geval is zou ik ook graag naar de HA gaan en een verwijzing naar de gynaecoloog. Ben alleen bang dat ik weer naar huis gestuurd word om het nog maar een tijdje te proberen, omdat ik dan al zo vroeg aan de bel trek.</p>

<p>Hi JosjeM,</p><p>Dankjewel!</p><p>Vervelend is dat he, dat je niet weet waar je aan toe bent! </p><p>Je kunt ook gewoon naar de HA gaan je vermoedens van PCOS uitspreken. Omdat je cyclus blijkbaar niet op gang komt en desnoods overdrijf je het wat ?. Wie zijn zij om je niet door te sturen als je denkt dat je wat mankeert. PCOS is los van t zwanger willen worden gewoon vervelend. De gynaecoloog vroeg bij mij ook echt niet hoe lang we al bezig waren. Hij vroeg:"wat wil je? Een regelmatige cyclus of snel zwanger worden?". Ik zei:"snel zwanger worden". Want een regelmatige cyclus krijg je kunstmatig door de pil. Voordeel van het feit dat ik al bij de gynaecoloog liep, is dat ik onder controle sta en dus vroege echo's heb. Als t mis gaat, gaat het toch wel mis. Maar dan sta je in ieder geval al onder controle en in mijn geval kan ik dan alsnog aan de medicatie. </p><p>Je kunt ook gewoon op je strepen gaan staan.. als je denkt dat je pcos hebt moet het gewoon gecontroleerd worden. Ik ben wel toen ik het wist wat op m'n voeding gaan letten, minder suikers schijnt te helpen (ik ben niet te dik ofzo hoor).</p><p>Heeeeel veel succes!! En hopelijk geeft mijn vooralsnog succes verhaal je een beetje hoop! </p><p>Xxx</p>

<p>Ja dat is ook zo. Vooralsnog ga ik er vanuit dat ik wel een eisprong heb en elke keer domme pech met de ovulatietesten!</p><p>Wanneer heb jij je volgende echo??</p>

<p>Ik ga voor je duimen! Ik heb ze nooit gebruikt omdat ik niet ongesteld werd. Tsja waar moet je dan beginnen haha. Over 2 weken weer. Dus dan zou ik 7 a 8 weken moeten zijn. Ik denk 8.. dus ben benieuwd! Ben al blij dat t in 8 dagen zo gegroeid was.. dus het gaat vooralsnog de goede kant op! ?.</p>

<p>Hoi, </p><p>Bij mij was ook pcos geconstateerd. Ik was begonnen met de eerste ronde medicijnen. Maar dat werd niets zeiden ze, deze dosis was te licht dus ik moest een zwaardere dosis de volgende x. Die volgende x moest even wachten omdat we op vakantie gingen, en als je die medicijnen slikt moet je een paar x voor een echo naar het ziekenhuis. Voordat ik toch begon aan de 2e x moest ik voor alle zekerheid en test doen, positief. ? hb nu ligt er een wolk van een dochter naast me in bed. Dus ook met pcos kun je spontaan ze zwanger worden! </p><p>Ik hoop voor je dat het goed gaat! </p>

<p>Hoi Henrieke,</p><p>Wat super om te horen! Zo zie je maar weer! Leuk weer zo'n succes verhaal!!!</p><p>Veel geluk met je dochter! Ik hoop volgend jaar hetzelfde te mogen zeggen :D</p><p>Xxx</p>

Hallo allemaal,

In 2013 ben ik samen met mijn partner begonnen met onze kinderwens. Na het stoppen van de anticonceptie lukte het na een jaar nog niet om zwanger te worden. Mijn menstruatie kwam niet op gang waardoor ik hooguit 2x gemenstrueerd heb na het stoppen van pil. We hebben een afspraak bij de huisarts gemaakt waarbij we uiteindelijk zijn doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoek, waarbij al snel na een inwendige echo de PCOS werdt vastgesteld.  Niemand van de familie heeft hier ooit mee te maken gehad en wisten ook niet waarom het bij mij wel voorkwam. De gynaecoloog had als advies om eerst af te vallen want dat zou de natuurlijke menstruatie op gang brengen. Tijdens het afvallen ben ik aan de clomid gegaan(eisprong opwekkende pilletjes) helaas alle 3 de rondes niet aangeslagen. Ik was radeloos en had er voor gekozen om eerst wel af te vallen om daarna opnieuw de clomid weer te proberen. Ik woon destijds 90kg en ben 1,79 lang. In 2015 was ik inmiddels al 20kg afgevallen door elke dag te sporten soms 2 uur per dag. Mijn kinderwens was zo groot dat ik mijn doel wilde halen!  Eind 2015 ben ik weer terug gegaan naar de gynaecoloog want mijn menstruatie en eisprong waren nog niet zo als het hoorde en natuurlijk zwanger worden lukte niet. De gynaecoloog wilde eerst nog een half jaar afwachten omdat hij dacht dat mijn PCOS zodanig was afgezwakt dat het op een natuurlijke wijze wel zou lukken. Ik was op dat moment nog steeds radeloos en had mijn droom al langzamerhand opgegeven. Inmiddels weer een jaar later eind 2016..   heb ik me verdiept in natuurlijke producten waarop ik uitkwam op teunisbloemolie  dit zou de menstruatie cyclus stimuleren en in regelmaat brengen. Ik heb deze tabletten 2 weken 2 tabletten per dag geslikt.. en daarna gestopt want ze raden aan niet tijdens de eisprong door te slikken.  3 weken later had ik een positieve zwangerschapstest in handen!! Ik wilde het eerst niet geloven. Zou het door die teunisbloemolie komen of toch niet?! Het maakte me niet uit waar het door kwam ik was zwanger. Na 7 weken zwangerschap ging het mis, mijn zwangerschap liep uit tot een miskraam. Mijn leven storte op dat moment in, na zoveel jaren hoop en verdriet, duurde de vreugde maar even. Ik moest er weer bovenop komen wilde de moed niet opgeven want ik wist dat ik een eisprong heb en dat moet vast weer gebeuren. En die maand erop weer de teunisbloemolie geslikt en raad eens weer zwanger!!  Nu 20 weken zwanger van een goed groeiende jongen!! Super trots en door de doorzettingsvermogen is toch onze wens uitgekomen. 

Voor alle andere vrouwen, geef je droom niet op vecht ervoor wat er voor nodig is en geduld wordt beloond!! Sterkte in de moeilijke tijden. 

Ilona. ?

Terug
Bovenaan