PCOS en zwanger

<p>Ik heb PCOS en ben na het stoppen met de pil niet meer ongesteld geweest! </p><p>Mijn man en ik zijn hiervoor naar een fertilteitskliniek geweest, omdat spontaan zwanger worden niet echt mogelijk zou zijn. We zijn er nu 1x geweest voor een kennismakingsgesprek. Mijn man heeft inmiddels zijn sperma ingeleverd en dat is verder helemaal goed.</p><p>Iedere maand heb ik voor de zekerheid toch een zwangerschapstest gedaan. Afgelopen zaterdag was de uitslag opeens positief. Voor de zekerheid nog 4 testen gedaan; allemaal positief! Ik ben dus zwanger, waarschijnlijk nu 5 weken!</p><p>Ik ben erg onzeker en zoek vrouwen met een soortgelijk verhaal...</p><p>Ik kan het bijna niet geloven, omdat ik nog steeds niet heb gemenstrueerd. </p><p> </p>

Mijn zus en ik hebben ook PCOS. Zus nooit ongesteld geweest en 3 kids verder. 
Wij waren t na halfjaar zat en toen begonnen met clomid (na afspraken/onderzoeken ZH) en inmiddels 40+5 wkn zwanger. 

Gefeliciteerd!!

Hoi! 
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! ? Ik heb ongeveer hetzelfde. Ik ben na het stoppen met de pil wel ongesteld geworden maar mijn cyclus werd steeds langer. Ik ben 20 maart voor het laatst ongesteld geweest (dus ruim 3 maanden geleden) en afgelopen vrijdag had ik ineens een positieve zwangerschapstest. Ik had 2 weken geleden wel het gevoel dat er een ovulatie aan kwam (veel afscheiding) dus ik heb toen random een ovulatietest gedaan en die was positief (10 juni, 11 juni ook nog positief). Ik had vandaag een afspraak bij de gynaecoloog om het traject te bespreken omdat ik ook pcos heb, dit is nog maar 2 weken geleden vastgesteld. Ik ben er wel heen geweest en verteld dat ik zwanger ben. Ze heeft een echo gemaakt alleen nog maar net 4 weken (misschien zelfs morgen pas officieel) dus ze kon nog niks zien.
Het is in ieder geval niet erg dat je niet ongesteld bent geweest (zei ze tegen mij). Ik heb wel een duidelijke eisprong gehad. Je kunt misschien contact opnemen met je arts als je meer zekerheid wilt :) 

Je bent niet de enigste ?. Bij mijn werd PCOS  ook vast gesteld, omdat ik een onregelmatig ongesteld werd. Ik had zeker een kinderwens en had me verder gecontroleerd om zeker te zijn dat het PCOS was en dat was het. Ook hadden ze mijn gezegd dat ik zonder hulp geen kinderen zal krijgen. 1,5 jaar later leerde ik mijn huidige vriend kennen en had het hem vertelt dat kinderen krijgen voor mijn moeilijk zou wezen en daar een heel traject vooraf zou gaan. Sinds januari 2018 merkte ik wel dat mijn menstruatie weer normaal was zoals het hoorde te gaan, maar had nog steeds in me hoofd dat ik PCOS had/heb. Maar werd niet ongesteld had wel de symptomen er van maar werd het gewoon niet. Toen had ik in oktober 2018 test gedaan en die gaf aan positief ik raakte helemaal in paniek omdat ik het niet geloofde was ik de volgende dag meteen naar de verloskundige om te vragen of het klopte en zij maakte snel een echo en ja hoor ik was al 6 weekjes zwanger en ik ben nu inmiddels 38+3 weken ? 

Dankjewel voor het delen van jullie verhalen! Dit geeft mij weer een stukje zekerheid! Nu afwachten tot de 1e echo... nog 3 weken! 

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik snap dat je het bijna niet kan geloven dat je zwanger bent maar de test is positief dus zwanger. Zelf kan ik ook nog moeilijk bevatten dat ik zwanger ben. 
Voor mij niet een soortgelijk verhaal maar wel PCOS. Vorig jaar februari gestopt met de pil en toen kwam de menstruatie wel op gang. 4 maanden gewoon ongesteld geworden daarna plots niet meer. Op een gegeven moment zat er zo'n lange periode tussen dat ik de huisarts heb gecontact. Na een onderzoekstraject bleek: PCOS. Vanaf februari dit jaar lopen we bij de fertiliteitspoli in het ziekenhuis en in de 4e ronde was het raak! :) Nu ben ik 6;1 week zwanger (volgens eigen berekeningen) en 16 juli de eerste echo. Hartstikke benieuwd. 
Heb jij al een afspraak met de verloskundige gemaakt? 
Een spannende periode breekt aan, nu afwachten en genieten van het wondertje in je buik! 

Ik mag vrijdag voor.ronde 1 voor de 2e echo. Ben echt zo benieuw of ik.nu wel een eisprong kring en mijn eitjes  zijn gegroeid. Afgelopen d8nsdsg zat ik op dag 3 en waren er veel.te zien van 10mm. Dit bleek normaal.te.zijn voor de 10e dag.. Ik heb ook de benodigde medicijnen moeten innemen om een bloeding op te wekken en de eitjes te laten groeien. Was het naar al vrijdag...

Terug
Bovenaan