PCOS en zwanger

Hoii! 
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik heb preciés hetzelfde. Ik ben in december gestopt met de pil, nooit opgesteld geworden. In februari PCOS vastgesteld. Ze zei dat als we ècht nog geen kinderen wilden (ik ben 26), we het veilig moesten doen of ik aan de pil moest blijven. Omdat de kans al heel klein was dat ik natuurlijk zwanger zou worden (30%, het is schieten met hagel als je geen eisprong hebt.. een lucky shot al je raak schiet), wilde ik op een later moment niet OOK nog eens moeten ‘afkicken’ van de pil. Stel dat we over 2 jaar kinderen wilden, zei de gyn dat we dan ook eerst naar huis gestuurd zouden worden om het eerst nog even zelf te proberen, voor we een feriliteitstraject in zouden gaan. 

We hebben ervoor gekozen het wel aan te kijken. We hebben beiden een grote kinderwens, alshoewel we het prima vinden om even 2 jaar te wachten. Tot onze grote verbazing testte ik 31 juli positief... hoewel het nu dus echt niet gepland is, is het wel heeel erg welkom. Nu al een klein wondertje ♥️

Ik kan het ook na 8 testen nog steeds niet geloven. Waarschijnlijk ben ik nu rond de 6/7 weken zwanger (lastig rekenen zonder eisprong, dus ik heb zo’n clear blue digital gekocht) en ik heb 22 augustus m’n eerste afspraak. Natuurlijk gevoelige borsten en wat moe, maar ik herken die heftige kwalen van iedereen niet echt.. dat maakt me onzeker. Samen met het feit dat ik pcos heb, kan ik het denk ik pas echt geloven/beseffen als ik de 22e het hartje heb gehoord. Ik zal ook eens vragen of pcos verdere consequenties heeft voor de zwangerschap. Dat zal ik nog wel even voor je terugkoppelen dan. 

Liefs, 
Esmee

Terug
Bovenaan