PCOS ervaringen

Hoi,

Wij proberen al meer dan een jaar om zwanger te worden. Twee weken terug onze eerste afspraak en onderzoeken gehad bij de gynaecoloog. Daaruit is naar voren gekomen dat ik PCOS heb, wat aan de ene kant een enorme opluchting is om te weten wat er 'mis' is en aan de andere kant balen omdat het nu dus nog langer kan duren voor we eindelijk zwanger worden.

Deze cyclus ook eindelijk een positieve ovulatie test in handen gehad, (nog niet begonnen met traject), maar nu zeven dagen overtijd en negatieve test. Dus nu is het afwachten tot ik ongesteld wordt om te gaan starten met Clomid.

Zijn er meer die hier ervaringen mee hebben? Zit er nu wel een beetje doorheen. (helpt ook niet dat er in mijn vriendengroep twee nieuwe zwangerschappen zijn en het wordt voor mij steeds moeilijker om blij voor anderen te zijn)

Hoi Mango, wat vervelend dat je ook pcos hebt. Gelukkig ben je hier niet de enige. Je kunt onder andere eens lezen op Pcos, Letrozol (is dan wel de andere medicatie, maar de ervaringen zijn hetzelfde) Zelf heb ik ook pcos en ben na een maand of 9 letrozol op de GonalF/Ovitrelle overgestapt. Ik had vorige week na anderhalf jaar voor het eerst een positieve zwangerschapstest in mijn handen!
Het is een heel proces, waarin geduld heel belangrijk is. Ieder lichaam werkt anders, en het kan dus ook tijd kosten voordat medicatie aanslaat en ze het juiste middel hebben voor jou! Maar er zijn veel succes verhalen! Gun jezelf de tijd om eraan te wennen, af en toe te balen, teleurgesteld te zijn en ook om heel blij te zijn als een ronde goed gaat! Je gaat het allemaal tegenkomen ;) Hou in je achterhoofd dat elke ronde anders kan zijn, maar ze heel veel kunnen. Alleen soms doet je lichaam net even iets anders dan je hoopt ? En hou je doel voor ogen! Het is zeker niet onmogelijk om met pcos zwanger te raken hoor! Veel succes ??

Hallo Mango,

Zelf ook na een jaar zelf proberen doorgestuurd naar de gynaecoloog waar PCOS vastgesteld werd.
Ben toen met Letrozol begonnen en na 3 rondes afgelopen donderdag een positieve test in handen, heel pril dus nog.
Ik wens je heel veel succes maar blijf de hoop houden! 

Hier ook een positieve ervaring na Letrozol. Het heeft bij ons 2j geduurd maar inmiddels 17 weken zwanger. Herken veel van wat je schrijft. Hopelijk kun je gauw een stapje verder en krijg je wat perspectief! Hou vol, hier heb je zo al drie succesverhalen :) Jou gaat het vast ook lukken!

Hoi dames,
Wat fijn om te lezen dat jullie een positieve test hebben, gefeliciteerd! Dat geeft zeker hoop voor de toekomst!

Hoi,
bij mij ook PCOS vastgesteld in mei dit jaar. Ik heb het "geluk" gehad dat ik voor een andere reden naar de gyneacoloog moest en geen jaar moest wachten vooraleer ik de diagnose kreeg en met clomid mocht beginnen. 
voor mij was de diagnose ook een opluchting, dat herken ik ook wel in jouw verhaal. 
ik had lange cyclussen en kon nooit m'n ovulatie vinden, wat super vervelend is. En ik wist dat er iets mis was.
Maar... het is uiteraard ook niet evident. De folikelmetingen alleen al zijn steeds een beproeving, vind ik toch. 
zelf heb ik (nog) geen positieve test in de handen. Maar dinsdag had ik wel een eisprong. Dit met clomid 100mg. 
zoals eerder gezegd is het inderdaad zoeken naar de juiste dosis en medicatie. Bij mij groeide er pas een ei bij de derde meting deze cyclus. 

voor mij is de opvolging en diagnose een mes die aan twee kanten snijdt: het vergt veel energie, maar nu weet ik tenminste wanneer een ei groeit,.. 
ik wens je alvast veel succes! Weet dat je niet alleen bent! 

Hoi Mieltje,
Het is natuurlijk naar om te horen dat er toch zoveel vrouwen PCOS hebben en moeite hebben met zwanger worden, maar het is ook ergens een opluchting dat je er niet alleen voor staat en dat er voldoende is wat ze aan kunnen doen. Ik ga voor je duimen en ik hoop dat je heel snel een positieve test in handen krijgt!
Sinds vandaag ben ik eindelijk ongesteld geworden, dus dan kan ik over twee dagen gaan beginnen met clomid. Ik ben heel erg benieuwd hoe het traject gaat verlopen, vind het nog best spannend allemaal.

Hi Mango! Hier ook iemand met PCOS. Ik ben in juni begonnen met de hormonen (Provera en Letrozol). Even een tegenslag gehad toen de 2,5 mg niet aansloeg en daarna zijn we lekker op vakantie geweest. Ik wacht nu weer op mijn ‘ongesteldheid’ na de tweede keer provera en dan start ik met 5 mg letrozol. Bij ons ook een aantal mensen zwanger en het gevoel is toch erg dubbel. Ik gun het ze zo en ben zó blij dat er meer kindjes bij komen, maar hoop elke keer dat wij de volgende zijn die het bekend mogen maken. Hoe staan jullie er in?

Terug
Bovenaan