PCOS ervaringen

Hoi Wensmam,
Ik merk dat ik het steeds moeilijker vind om te horen dat vrienden in verwachting zijn. Vooral als ze vragen wanneer wij gaan beginnen en dat ze hadden verwacht dat wij een van de eerste zouden zijn die aan kinderen zouden beginnen. Ik wil ze ook niet meteen vertellen dat het niet lukt want het zou leuk zijn als het als een verassing komt als het dus wel gelukt is.
Onze ouders hebben we het inmiddels wel verteld. Die vroegen het ook steeds vaker en daar werd ik best wel depri van. 
Morgen mag ik mijn eerste clomid slikken en begint de eerste ronde met medische hulp. We gaan het zien! 
Ik duim voor jullie dat het bij jullie snel mag lukken!

Hoi mango. Hier ook iemand met pcos. Wij zijn al wat langer bezig. In oktober 3 jaar. Ik herken mezelf erg in je bericht dat steeds meet mensen er naar vragen en idd dachten dat je de eerste zou zijn. Dat is bij mij ook het geval. Het is lastig om mee om te gaan. Vooral als het moeilijker is.
Ik ben na 1.5 jaar naar het ziekenhuis gestuurd en na een half jaar kon ik daar terecht (ook ivm met corona). Ik slik de letrozol en de eerste x had ik een veel te groot ei en daarna kreeg ik corona en duurde het lang voordat ik ongesteld werd dus waren we weer een paar maanden verder. Nu 2 maanden weer letrozol geslikt en nu slaat de het goed aan. Wij zijn dus nog bezig. Ondertussen bijna 3 jaar ermee bezig. Soms vind ik het erg moeilijk en andere keren goede hoop. Het is een emotioneld rollercoaster maar je kan het hier in ieder geval delen. Je bent niet de enige! 

Hoi mango,
Herken me heel erg in jouw verhaal. Ik had hele lange cyclussen en kon nooit mijn ovulatie vinden. Dit was echt een hele frustrerende periode. Toen eenmaal de diagnose PCOS was gesteld, was dit een tegenvaller en opluchting tegelijkertijd: je kunt er tenminste eindelijk wat aan doen!
Ik mocht starten met Letrozol. De eerste dosis (laagste) deed echt helemaal niets. Er was geen enkele groei zichtbaar. Opgehoogd en gelukkig begonnen er follikels te groeien. De hogere dosis (5mg) zorgde wel voor een eisprong maar tot 2x toe niet vor het gewenste resultaat. Mijn cyclus werd tijdens de laatste mg ronde al een stuk langer waardoor ik op mocht hogen naar 7,5mg (de hoogste). Ik weet nog wel dat ik dit erg spannend vond (wat nou als deze ook al snel niet meer werkt?) maar daar was ie.... de positieve test! Ik ben inmiddels bijna 23 weken zwanger.
Het is soms emotioneel zwaar en zeker aangezien je niet weet wanneer je eindelijk een positieve test in handen zult hebben, ik dacht soms dat het nooit zou gaan gebeuren, maar ook bij mij is het gelukt.
Heel veeel succes en houd vol; straks zullen jullie extra blij zijn als het gelukt is!!

Hier ook sinds kort PCOS geconstateerd! Ik krijg as donderdag de uitslag van mijn buisje bloed. Dan zal de dokter vervolg stappen bespreken omdat ik al 6 maanden niet ongesteld ben geworden en zal ik uiteindelijk aan de Letzorol gaan! Heel spannend allemaal ?

Beste Mango,
Klinkt stom, maar wat fijn dat je nu eindelijk weet waar je aan toe bent en dat je geholpen kunt worden in het traject om zwanger te worden. Inmiddels heb je je eerste keer Clomid slikken gehad en ik hoop dan ook dat het goed is gegaan. 
Toch even mijn (korte) verhaal, want het kan soms ook heel snel gaan. Bij de eerste keer Letrozol slikken in samenwerking met IUI (vanwege problemen bij mijn vriend) was het bij mij meteen de eerste keer raak. Inmiddels ben ik 11 weken geleden bevallen van een gezonde zoon. 
Zo zie je maar, veel verschillende ervaringen. Blijf positief en heel veel succes met het verdere verloop van jullie traject!

Hoi Mango,
Ik heb nu sinds oktober 2017 de diagnose PCOS. Ik werd na jaren slikken van de pil niet ongesteld na het stoppen hiervan. Na drie maanden naar de huisarts die stuurde mij door en binnen een paar dagen wist ik wat er aan de hand was. Na onze vakantie in 2017 zijn we het traject begonnen. Ik reageerde helaas niet op 3 rondes clomid. Ze besloten een operatie te doen waarbij ze je eierstokken aanprikken om zo je hormoonhuishouding te resetten. Hiermee had ik 1x een ovulatie en daarna stopte het weer. Opnieuw gingen we het clomid traject in. Ik starte met 150mg ipv 50mg omdat ik daar de eerste keer helemaal niet op reageerde. Toen ik voor echo ging waren er 5 groeiende follikels. Een schok. Dit hadden we niet verwacht. De gyn adviseerde deze ronde af te breken omdat het er teveel waren. Wij besloten er toch voor te gaan en uiteindelijk is daar een prachtige dochter uit geboren die nu 3.5 jaar oud is ☺️ vorig jaar januari besloten we om met de pil te stoppen omdat ik er veel klachten van ervaarde en we uit wilden sluiten of het de pil was of pcos. Ik werd niet ongesteld maar dat gebeurde bij mij ook niet. Ik zocht er niks achter. Totdat ik medicatie kreeg en ze vroegen bij de apotheek of ik zwanger was. Ik zeg niet dat ik weet. Maar omdat wij verder niks hadden gebruikt wilde ze toch een test hebben. En deze bleek positief en eind oktober vorig jaar hebben wij een prachtig gezond zoontje gekregen. Ik vond het traject  heel zwaar. Vooral geestelijk, maar het was het waard. Bij ons heeft het hele traject 1.5 jaar geduurd voordat ik zwanger was van mijn dochter. Ik wens je heel veel succes en hopelijk kunnen jullie gauw een mooi wondertje verwelkomen. Hopelijk geeft mijn verhaal je wat moed. Sterkte!

Hoi dames!
Wat fijn om ook een aantal positieve berichten te horen! 
Ik heb inmiddels een (late) eisprong gehad met de eerste ronde Chlomid (50mg). Nu moet ik 16 dagen in spanning wachten tot ik mag testen. Ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn zodat de teleurstelling niet te groot is als het niet lukt. (Maar dat blijft moeilijk).
In ieder geval sloeg de Chlomid aan, al dan wel met een trage groei. Nu lekker afwachten!
Succes aan alle dames die ook nog bezig zijn, ik duim voor jullie!

Terug
Bovenaan