Pcos

<p>Wie kan mij helpen?</p><p>Waarschijnlijk heb ik pcos aan een eierstok. 15 oktober moet ik terug komen en krijgen wij de uitslag van het bloed onderzoek. </p><p>Ik heb wat overgewicht, nu ben ik erg onzeker of ze mij wel willen behandelen of dat ze eerst zeggen dat ik moet afvallen? </p><p>Wie weet hier het antwoord op?</p><p>En wat zijn jullie verhalen betreft het zwanger worden? Is het snel gelukt of zijn jullie al een poosje bezig? </p><p> </p>
 
Hoi,  
 
Je bmi moet uit mn hoofd onder de 33 zitten. Dan mag je medicijnen slikken om je eisprong regelmatig te krijgen. 
De eerste x ben ik meteen zwanger gerekt in ronde 1. Nu en gezonde dochter. Nu de 2e ronde en zij 5.5 weken zwanger. 
Groetjes
 
Ik kwam ook met overgewicht bij de fertiliteitsarts en zag ontzettend op tegen het stukje gewicht. Zij gaf toen aan dat afvallen beter zou zijn en ik eens moest proberen 5 kilo af te vallen maar ondertussen zouden we wel een traject en dergelijke gaan bespreken.
Uiteindelijk was ik ineens toch spontaan zwanger en heeft niemand meer naar mn gewicht gekeken en word ik heel de zwangerschap niet gemonitord (bijna 34 weken). 
Probeer vast na te denken over een gezondere levensstijl en bespreek dat met de arts. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
 
Veel succes en sterkte!
 
Oke, mijn BMI zit rond de 30 wat ik zo weet. 
Dus dat moet dan geen probleem zijn? Ze gaan dan waarschijnlijk niet zeggen eerst afvallen en dan behandeling? 
Misschien beide tegelijk, meer niet eerst afvallen? 
@henrieke, dat is beide wel erg snel! En je had aan allebei de eierstokken pcos? En gewoon tablet vorm of injectie?
 
Ik denk inderdaad dat het dan geen probleem is. Ze zullen d'r vast wel iets over zeggen. Dat als je iets afvalt, al is het maar 5 kilo, dat hey altijd beter is. Maar ze starten wel, bij mij iig.
Ik heb het inderdaad aan beide eierstokken. Ik kreeg medicijnen, clomit. Dit moet je dan een paar dagen slikken en dan gaan je eitjes rijpen. Eerst word je goed in de gaten gehouden of het goed gaat, dus bijna om de dag een echo. En als het dan goed is hoef je de volgende maanden niet meer voor controle. Dan mag je gewoon slikken. 
 
Ik denk inderdaad dat het dan geen probleem is. Ze zullen d'r vast wel iets over zeggen. Dat als je iets afvalt, al is het maar 5 kilo, dat het altijd beter is. Maar ze starten wel, bij mij iig.
Ik heb het inderdaad aan beide eierstokken. Ik kreeg medicijnen, clomit. Dit moet je dan een paar dagen slikken en dan gaan je eitjes rijpen. Eerst word je goed in de gaten gehouden of het goed gaat, dus bijna om de dag een echo. En als het dan goed is hoef je de volgende maanden niet meer voor controle. Dan mag je gewoon slikken. 
 
Ik denk inderdaad dat het dan geen probleem is. Ze zullen d'r vast wel iets over zeggen. Dat als je iets afvalt, al is het maar 5 kilo, dat het altijd beter is. Maar ze starten wel, bij mij iig.
Ik heb het inderdaad aan beide eierstokken. Ik kreeg medicijnen, clomit. Dit moet je dan een paar dagen slikken en dan gaan je eitjes rijpen. Eerst word je goed in de gaten gehouden of het goed gaat, dus bijna om de dag een echo. En als het dan goed is hoef je de volgende maanden niet meer voor controle. Dan mag je gewoon slikken. 
 
Oke, dat stelt me weer wat gerust.. was bang dat ik gewoon werd weg gestuurd en dat ik eerst flink mag afvallen.
ik heb het maar aan één eierstok, dus dan slaat clomid bij mij ook wel aan denk ik! 
 
 
Terug
Bovenaan