Pcos

In juni zijn wij ook gestart om zwanger te worden. Na 6mnd naar de gynecologe geweest en daar ook PCOS vastgesteld. In januari begonnen met medicatie hiervoor: metformine (pilletjes voor de insuline, ik heb geen diabetes maar dit wordt vaak gegeven bij pcos),  Clomid (pilletjes om de eicel laten rijpen), en de Pregnyl inspuiting. Ronde 1 was niets, ronde 2 ook niet, nu ronde 3... Ondertussen wachten we dus al 9mnd op ons kindje. Hopelijk deze maand, telkens die ontgoocheling is echt zwaar

Na een jaar proberen kwam ik, na doorverwijzing naar ziekenhuis, er in juli 2017 achter dat ik PCOS heb. Ik ben toen gestart met clomid, dit werkte eerst super, maar na 2 rondes deed het niks meer. En ik had veel bijwerkingen, dus werd niet opgehoogd. Toen 2 rondes tamoxifen, maar deed ook niks. Ook een hsg onderzoek gehad, eileiders waren in orde en hsg onderzoek zorgde voor vergrootte vruchtbaarheid. Toen 1 ronde geïnjecteerd, gonal f en ovitrelle. En het resultaat hiervan is 5 februari dit jaar geboren ? het heeft allemaal even geduurd, maar het was het helemaal waard! 

Vandaag weer in het ziekenhuis geweest. Eitje is niet gegroeid. Ik heb vrijdag nogmaals een echo en mocht het dan niet gegroeid zijn begin ik opnieuw met de menstruatie op gang te helpen door middel van provera en daarna aan de clomid 100mg ipv 50mg. Nu is mijn eitje op 1cm blijven hangen tot nu toe.. Hebben jullie ervaring mee dat die het 2e maal wel groter is geworden? Of kan het ook zijn dat die straks ook weer op 1 cm blijft hangen? Hoor graag nog naar verhalen van jullie? ?

Positief blijven misschien dat hij nog groeit. Mijn ervaring is helaas wel als het bij de eerste keer echo te klein was, dan is hij de tweede of derde keer niet gegroeid. 
Maar wellicht is dit bij iedereen anders. 
Ik heb morgen ook weer een echo op cyclusdag 10. 
Ik ga voor je duimen dat ze snel zullen groeien en springen! 

(Volgens mij praten wij ook op whatsapp groepje met lotgenoten). 

Terug
Bovenaan