PCOS

Zonnetje90

New member
Hoi meiden,

Ik heb vanmiddag een echo gehad omdat mijn menstruatie maar niet op gang kwam na het stoppen van de pil. Maakte me toch een beetje zorgen en misschien wel terecht. Heb definitieve uitslag nog niet gekregen maar werd wel meteen gedacht aan PCOS. Zijn er meer meiden die dit hebben en hier wat meer over kunnen vertellen. Wat de volgende stappen eventueel zijn en hoe dat bij jullie is uitgepakt. Zowel positief als negatief ben ik wel benieuwd naar de verhalen.



X
 
Hoi Zonnetje90,

heb je inmiddels al de uitslag? Ik kan begrijpen hoe je je voelt, ik heb het namelijk ook. Bij mij begon het met maandenlang niet menstrueren, en na een beetje googelen in combinatie met andere symptomen, kwam ik zelf terecht bij PCOS. Ik ben toen in maart 2015 naar de huisarts gegaan met de vraag of ik dan misschien een echo kon krijgen, want ik was het excuus 'luie eierstokken' wel zat omdat ik wist dat er meer aan de hand was. Ik heb toen een echo gekregen bij de gynaecoloog en op 1 eierstok zag je kleine stipjes zitten. Omdat ik toen 21 was, en nog geen kinderwens had kreeg ik Primolut voorgeschreven om mijn menstruatie op gang te brengen.

Inmiddels ben ik een trotse mama van een heerlijk wereldwijffie van 5 maanden oud. De zwangerschap was niet gepland en mijn vriend en ik hadden ook zeker niet verwacht dat het door de PCOS op de 'natuurlijke manier' zou lukken, ook door meerdere verhalen van lotgenoten. We hadden namelijk wel besloten op het moment van de diagnose van de PCOS dat we 'de natuur zijn gang laten gaan', ook omdat ik bang was dat mochten we ooit kinderen willen, niet een lange weg hadden te gaan. Daarbij voelde ik mij ook beroerd als ik de pil of iets anders zou gaan gebruiken. Na de bevalling (we gebruiken nu wel voorbehoedsmiddelen) heb ik al wel 2x gemenstrueerd, maar nu sla ik het weer over, dus er is gewoon geen pijl op te trekken helaas..

Ik hoop dat je snel een uitslag hebt, zodat je weet waar je aan toe bent.

Liefs Gina
 
Hoi Gina,

Bedankt voor je berichtje! Nee dinsdag moet ik bellen voor de uitslag maar ga er wel van uit dat ik het heb. Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil in juni namelijk maar 2 menstruaties gehad. De eerste na 91 dagen, en de 2de na 42 dagen. Nu zit ik inmiddels weer op dag 40. Dus ik hoop dat ik dinsdag een plan van aanpak kan krijgen zodat we eigelijk meteen kunnen beginnen. Ben wel blij om jou verhaal te horen. Veel verhalen op internet zijn negatief maar er zijn dus ook nog positieve verhalen!

Liefs
 
Hoi Zonnetje90,

Bij mij is ook PCOS geconstateerd en ondanks dat ben ik spontaan zwanger geworden. Dit is alleen wel geeindigd in een miskraam maar ik weet dat het wel spontaan lukt ondanks de cyclussen waarvan ik geen idee heb hoe lang ze duren. Heb je inmiddels al de uitslag gekregen?

Fleur
 
Hi Fleur,



Ja afgelopen vrijdag heb ik gehoord dat ik inderdaad PCOS heb. Zwanger worden op de normale manier kan natuurlijk wel maar de kans is inderdaad wel kleiner. Mijn vriend en ik hebben besloten om vanaf de volgende afspraak met Clomid te beginnen. Hoelang ben jij al gestopt met de pil. Of ben je niet aan de pil geweest?



Liefs
 
Hoi,

Niet leuk om te horen maar je weet nu wel wat het is. Ik heb goede verhalen gehoord over Clomid omdat er dan sneller een eitje rijpt en dat verhoogt weer je kansen om zwanger te worden.

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil. Dacht eerst dat mijn lijf moest ontpillen maar toen kwamen ze erachter dat ik PCOS heb. Ben jij lang geleden gestopt?



Liefs van een mede PCOSser☺
 
Vanaf Juni ben ik gestopt! Ben jij gestopt om zwanger te worden toen? En ga je ook beginnen met Clomid of juist niet?



Liefs
 
Hoi,

ik heb anderhalf jaar geleden de diagnose pcos gekregen, doordat de menstruatie uit bleef ook nadat ik met de pil was gestopt. Toen kreeg ik na onderzoek de diagnose verder heb ik geen symptomen van pcos alleen uitblijven van menstruatie.

Sinds paar maanden wordt ik wel maandelijks ongesteld maar heel licht en 1a2 dagen.

laatste menstruatie kwam niet, het eerste wat ik dacht was nou sla weer een maand over.. toch voor de zekerheid zwangerschapstest gedaan.

ja hoor positief.. wat waren we blij dat het op natuurlijke manier gelukt was.

Aangezien de artsen zeiden de kans is heel klein en je moet niet te lang wachten.

Maar we konden niet lang van de zwangerschap genieten na 6,5 week eindigde onze zwangerschap in een miskraam.

Moet voor controle terug naar de gynaecoloog ook voor opnieuw onderzoek

voor ons is het momenteel afwachten en geduld hebben..



liefs
 
Terug
Bovenaan