PCOS

Hi Sterxx,

Pff wat een naar verhaal zeg. Ben je zo blij en dan ineens is het weer afgelopen. Moet echt moeilijk voor jullie zijn geweest! Hoop dat je de moed niet opgeeft en er toch weer voor wilt gaan.

Ik ben gister in het ziekenhuis geweest en ben vandaag begonnen met primolut. Deze moet ik dus 10 dagen slikken om een ontrekkingsbloeding te krijgen en dan kan ik starten met Clomid?

Wil jij daar ook mee beginnen of wil je juist nog even wachten?
 
Hee zonnetje90,

het was inderdaad wel even een moeilijke tijd, en eigenlijk het vervelendste was de reacties die ik kreeg want ja waarom ben je ineens plotseling ziek gemeld terwijl je dag ervoor gewoon lekker aan t werk was.

Ben bijna week ziek geweest en heb het aantal mensen verteld omdat ik me gewoon niet goed voelde en dan meer geestelijk

kreeg veel reacties van 6 weken nouja dan is het nog niks of Agh je bent nog jong de ergste was nouja echt zwanger noemen kan je het niet want pas na 10 weken is de kans kleiner op een  miskraam dat is natuurlijk flauwe kul want de dag dat ik de test vast had was ik al zwanger..

maar zulke reactie maken het er niet minder op en je hoopt op dat moment steun meer niet.

spannend allemaal voor jouw veel succes

ik wacht nog heel even wat me gynaecoloog zegt en naar aanleiding daarvan gaan we een keus maken wat we willen..

liefs xx
 
Ja dat is inderdaad vervelend om zulke reacties te krijgen. En mensen die zulke dingen zeggen weten vaak ook niet waar ze over praten. Vind het heel logisch dat je niet bent gaan werken en dat je der geestelijk veel last van hebt gehad. Hoelang is het geleden dat je een miskraam hebt gehad? En wanneer moet je nu weer terug komen? Zou inderdaad ook afwachten wat de gynaecoloog zegt. Misschien lukt het wel weer op de gewone manier, dat is nu ook gelukt toch. Hoop voor je dat je snel terecht kunt.

Liefs
 
Allereerst meid, is het denk ik het belangrijkst niet het vertrouwen te verliezen dat je gewoon mama kunt worden. Zelf was ik dat vertrouwen behoorlijk aan het verliezen en dat heeft het traject niet makkelijker gemaakt voor mij en mijn man. Maar.. ook ik ben nu zwanger geworden! 8 weken met kerst en dinsdag voor het eerst het hartje zien en horen kloppen op de echo. Ik had er zo'n vertrouwen in dat ik nooit zwanger zou worden dat ik na mijn positieve test in halve paniek naar de gyn gebeld heb omdat ik niet wist wat ik moest doen! Haha!

Ik had zelf vrijwel geen cyclus (1x per 4 maanden) en veel cystes. Vreemd genoeg verder geen hormonale afwijkingen behalve een erg laag oestrogeen. Wij hebben ook clomid gebruikt (en omdat het niet optimaal leek, LF van 11 dagen, tussendoor fsh gespoten) en uit eindelijk icm iui (vanwege een eerdere slechte waarde van mijn man, maar dat was tijdens de iui steeds weer heel goed) nu zwanger geworden.

Hou vertrouwen en blijf lief voor elkaar. Clomid kan echt met je aan de haal gaan (wij hebben inmiddels de uitdrukking als iemand erg boos of sacherijnig is "heb je aan de clomid gezeten of zo?") maar het is voor een heel mooi doel!

Heel veel sterkte met jullie traject en hou vertrouwen!
 
Hi Jelly,

Thanks voor je positieve berichtje. Ik zit nu nog aan de primolut om mijn menstruatie op te wekken inmiddels op dag 4 maar daar heb ik gelukkig weinig last van.

Ik heb vaker dat soort berichten gehoord over Clomid, dus ik ben heel benieuwd. Ik wacht het allemaal maar af en hoop dat het bij ons ook snel raak is.

Wat fijn dat het bij jullie is gelukt. Hoop dat je een hele fijne zwangerschap zult hebben.

Liefs
 
Dag allen,

ook ik weet sinds juli dat ik pcos heb. We waren ongeveer 10 maanden bezig met kindjes proberen te krijgen maar mijn ongesteldheid bleef volledig uit. Ik wist wel dat het mis was, maar mijn huisarts stuurde mij weer naar huis met het verhaal: "ja je hebt ook iets als pcos, maar dat heb jij vast niet hoor. Zijn altijd wat kleine donkere vrouwtjes met gezichtsbeharing". Ik ben direct weggegaan en een andere huisarts gaan zoeken. Die stuurde mij direct door. Bij het ziekenhuis direct een echo en uitslag pcos. Ik starte met duphastan om mijn menstruatie op te wekken en daarna clomid. Ik zit inmiddels op 150. Ik heb veel moeite gehad met deze boodschap en de onzekerheid, maar kan me sinds kort wat beter herpakken. Zit nu weer op het 'wachtbankje' en mag woensdag een zwangerschapstest doen. Zo spannend, ben er nu toch wel even dagelijks mee bezig. Als dit niet werkt, moet ik hormonen spuiten. Dat traject wil ik liever niet. Ik hoop snel zwanger te worden en duim ook voor jullie!!!
 
Hi An,

Ik slik nu primolut om mijn menstruatie op te wekken. Als het goed is word ik rond de jaarwisseling dan ongesteld en mag ik starten met Clomid 50. Ben jij ook eerst begonnen met 50? Ik vind het allemaal wel spannend hoor. Heb jij sinds je daarmee gestart bent wel maandelijks een eisprong gehad?

Hoop zo voor jou dat je woensdag positief test? Je kan vast niet wachten om te testen. Hoop dat je nu wat afleiding hebt met de kerstdagen.

Liefs
 
Hee zonnetje90

nog even de antwoorden op je vraag is precies maand geleden van de miskraam.

Ben vrijdag bij de gynaecoloog geweest maar ben er niet veel wijzer van geworden kan weer opnieuw alle onderzoeken doen want heb nu andere gynaecoloog die zegt dat hij niet geloof dat ik pcos heb..

dit is heel verwarrend

nu moet ik als eerst als de menstruatie op komt dat is ook nog maar de vraag 2e dag bloedprikken en dan nieuwe afspraak en gaan we weer opnieuw de onderzoek doen...

maar goed ik moet het rustig afwachten ook al is dat nu erg dubbel ik wil niet wachten want stel dat het toch kan???



liefs
 
Terug
Bovenaan