Pedagoog

A

Anoniem

Guest
Afgelopen donderdag is de pedagoog bij ons thuis geweest voor Elsa aangezien ze nog steeds begint te huilen als iemand anders haar optilt of als ze haar teveel aandacht geven. Tot nu toe mogen alleen ik en mijn vriend dat doen. En dat al sinds de geboorte. Ze heeft videoopnames gemaakt en dat gaan ze dan in een team bespreken. 2 november komt ze weer en dan krijgen we te horen wat we er eventueel aan kunnen doen.
Ben zelf wel erg benieuwd. Zijn er meer die dit mee hebben gemaakt?

Groetjes vlindertjes

Nee, ik heb het nog nooit meegmaakt. Wel spannend hoor, wat die pedagoog er over gaat zeggen.
Is die pedagoog ingeschakeld via het cb ofzo.
Wel goed dat ze er al zo vroeg naar kijken en wat aan proberen te doen.

Is inderdaad via het cb gegaan. Ben zelf ook wel erg benieuwd wat die pedagoog zegt. Maar we moeten helaas nog even afwachten.

Hier is ook wel eens een pedagoog geweest, destijds voor de oudste.
Ik was toen depressief en had veel moeite met de peuterpubertijd. Die pedagoge was verbonden aan het RIAGG en is hier een aantal keren geweest.
Ik zelf ben er heel positief over. Het was fijn dat er een deskundig iemand naar keek, die kon vertellen dat het echt de pubertijd was en dat het niet aan mij lag. Verder heb ik wat handige handvaten gekregen die ik kon gebruiken in mijn dagelijkse omgang met haar.

Ik ben benieuwd wat ze bij jou te zeggen hebben. Eénkennigheid kent iedereen, maar in jouw geval is het wel erg extreem! Lijkt me heel vermoeiend zeg.
Ik denk ook dat het heel goed is dat er een deskundige naar kijkt. Beter nu en dat er weinig aan de hand is, dan dat je juist denkt dat het wel meevalt en er later meer aan de hand blijkt te zijn.
Ik wil wel als tip meegeven dat je wel moet proberen om bij jezelf te blijven. Zij zijn wel deskundig, maar jij blijft de moeder. Bij mij werd er toen ook een tip gegeven, waarvan ik vond dat het niet strookte met de leeftijd van mijn dochter. Achteraf bleek dat ook waar, dus was ik blij dat ik bij mijn eigen mening was gebleven.
Dat is dan een soort van video-home-training wat ze doen?
Ik hoop voor je dat ze in ieder geval een paar goede tips en adviezen hebben.
Laat je het even weten wat er uit komt?
Sil

Ik zal hier zeker laten weten wat eruit komt. Het is ook erg vermoeiend, ik kan niet ergens heen zonder haar, of mijn vriend moet toevallig thuis zijn. Maar een ander kan haar dus niet optillen, opa's en oma's ook niet. Dus als wij eens   met zijn tweeën weg willen, dan kan dat alleen maar als ze al slaapt. Daarbij komt nog dat we dus ook heel moeilijk oppas kunnen krijgen aangezien niemand hierdoor wil oppassen. Gelukkig willen de buren wel eens oppassen (hebben zelf 5 kinderen en een pleegzoon dus die weten hoe ermee om te gaan) Dus die hebben nu 2x een avond de babyfoon gehad. Maar dat is dus de enige mogelijkheid voor ons om weg te gaan, en dat maakt het wel zwaar.
Maar goed, misschien hebben ze tips en misschien ook niet. We wachten af.

hoi, hoi

Sorry dat ik hier even inbreek (mijn jongste is nl pas net 7 wkn dus ik hoor hier niet).
Maar je verhaal is precies hetzelfde als bij mijn oudste dochter. Ze is nu 5 jaar en een heel sociaal kind, maar de eerste 2 jaar begon ze al te krijsen als iemand in mijn familie haar even wilde vasthouden of knuffelen, laat staan als een vreemde even in de kinderwagen of later buggy keek.
Ik weet nog goed dat met 4 mnd een tante op bezoek kwam en mijn dochter begon al te gillen toen ze door de deur heen stapte. Mijn tante moest aan de andere kant vd kamer gaan zitten en mocht de hele tijd niet dichterbij komen.
Bij mij is ook een pedagoog geweest die was verbonden aan het vto team. Ik heb daar enorm veel aan gehad. Met  mijn dochter  is het helemaal goed gekomen, misschien even een hart onder de riem??

liefs Daan

Hallo Daan,

Wat 'fijn' om te horen dat Elsa niet het enige kindje is dat dit heeft. Hebben ze bij jou dochter ook kunnen achterhalen wat het was? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar. Maar jou verhaal is hetzelfde als hier. Was jou dochter de eerste 2 maand ook een huilbaby? En heeft ze ook een sterk eigen willetje?

Groetjes Vlindertjes

Vanmorgen is de pedagoog dan weer geweest. En ze zei dat we het al heel goed deden met Elsa. Dat we zo door moeten blijven gaan en dat het gewoon tijd nodig heeft. Wel moeten we gewoon alles blijven vertellen van wat er gaat gebeuren, wat we ook al deden. Ze houd alles altijd erg goed in de gaten en wil het liefst alles zelf in de hand hebben, dat het dus gaat zoals zij wil. Heeft ze ook niet van een vreemd want zo ben ik ook. Ze moet dus leren dat er ook andere dingen kunnen gebeuren en dat niet altijd alles gaat zoals zij het wil. Vandaar dat  we nu  dus ook heb besloten om haar naar een creche te doen 2 middagen in de week. Ga vanmiddag al bij eentje hier in de buurt kijken. Ben benieuwd of het was is en of Elsa het wat vind. Wel erg spannend.

Maar al met al wel fijn om eens bevestiging te krijgen dat we het goed doen met onze kleine grote meid.

Groetjes Vlindertjes

Terug
Bovenaan