Heej dames,
M`n verhaal dan.
Ik was bezig met ovu-dipsticks en daar kwam geen tweede streep tevoorschijn, ik ben op de 9e dag van mijn cyclus begonnen (vorige week zondag) en toen had ik wel een tweede duidelijkere streep, en daarna vervaagde deze of er kwam er geen. Vond ik heel raar.
Dus ik vroeg aan haar of ze iets over myn vruchtbare dagen kon vertellen o.i.d.
Wat ze me vertelde: De ene maand is je linkereierstok aan de beurt en de andere maand je rechtereierstok. Wat haar opviel is dat mijn eisprong erg wisselend is.
Als mijn linkereierstok aan de beurt is, is de kwaliteit 100%, maar is mijn eisprong heel vroeg (dag 8/9 van de cyclus). Wat vaak is als ik nog een beetje ongesteld ben....(en bijna nooit sex heb)
Als mijn rechtereierstok aan de beurt is, is de kwaliteit 60%, deze eisprong zou rond dag 17-18 zijn.
Je raad het al: Mijn linkereierstok was deze maand aan de beurt, en als ik dat langs mijn ovu-testen leg van afgelopen week vind ik dat behoorlijk bevestigd.
Ze zag me in de toekomst wel nog met 2 kinderen (heb er al 1). Maar ik blijf ook sceptisch hoor. Maar vind het wel typisch dat zij me beaamd dat mijn eisprong heel vroeg is geweest.
Laat het nou net zo zijn dat wij deze maand wel rond deze dag geklust hebben, wat we anders nooit doen zo vroeg....
Maarja zijn nu ook al 7 rondes bezig, het zou wel verklaren waarom het nu weer iets langer duurt...
xxx