Pepijn eerste virus te pakken

Ons arme manneke is al voor het eerst ziek.
Hij was al paar dagen verkouden, maar voor de rest merkte je niet echt iets aan hem.
Gisteren was hij heel onrustig en vannacht had hij een beetje koorts. Dus hup andere kleding aan (wat luchtiger was) dunne deken in zijn bed en toch wel vaak ff wakker geweest, hand in zijn wiegje om te checken of hij nog ademde, om dan weer rustig te gaan slapen.
Hij komt al niet snel voor voeding, maar nu ook na 4u niet, dus zelf wakker maken. Hij is voor de rest helder, en vanavond is koorts weg. Dus denk dat het wel meevalt, maar vind het ozo zielig.
Op de zetpildoosje staat dat ze pas met 3 maanden zetpillen mogen. Weet iemand iets meer?
Mocht hij toch ineens weer koorts hebben. Vind ik zo eng bij kleintjes, voor je het weet kan het ineens heel hoog oplopen....

Liefs

Als hij echt koorts krijgt de huisartsenpost bellen hoor. Koorts bij baby's tot 3 maanden moet echt in de gaten gehouden worden. Ik hoop dat hij nu zich snel beter zal voelen.
Beterschap!!!!

ik ben het met reisa eens. als ze boven 38 graden hebben gelijk ha bellen. een verkoudheid kan zomaar overgaan in een heftig rs virus. dus voorzichtig zijn met koorts. Beterschap!!

Ik twijfelde vannacht om te bellen. Hij had toen 38.4 gr en kraamhulp had gezegd dat bij 38.5gr je moest bellen. Vandaar dat ik hem zo luchtjes aankleedde en ieder half uur wakker schrok en hem checkte. Zijn koorts is nu wel weg (37.5) maar ene moment voelt hij warm, ander moment trilt zijn lipje omdat hij t koud heeft. We zuigen zn neusje iedere keer leeg. Echt heel ongerust ben ik nog niet, maar hou t zeker in de gaten. Bedankt voor de tip, liefs

Reneke let goed op je mannetje want het kan heel snel erger worden. Helaas weet ik dat uit ervaring omdat mijn middelste ook RS heeft gehad en ruim een week aan de zuurstof heeft gelegen. Als je het niet vertrouwt bel je de HA-post, liever eens teveel dan een keer te weinig, vooral omdat hij nog zo klein is. Sterkte en beterschap voor Pepijn!

Hoi Reneke

Jeetje wat zielig, Ik weet ook dat als je baby jonger is dan 3 maanden dat je gelijk huisarts moet bellen.
Ik ben benieuwd hoe het vannacht gegaan is met Pepijn.
Drinkt hij nog wel zijn flessen leeg dan?

Sterkte ermee.
Groetjes Willy

Ons zoontje is de afgelopen week heel erg verkouden geweest. Wij kregen het advies om direct de huisarts te bellen als hij koorts kreeg, begon te hoesten of erg lusteloos werd. Dus ik zou het wel heel goed in de gaten houden.
Bij ons is de verkoudheid weer helemaal voorbij. Wij wachten nu gespannen op de waterpokken die hier in de buurt heel erg heerst. Onze oudste zoon heeft tot nu toe nog niet de waterpokken gehad en hij is nu wel in contact gekomen met kinderen die de waterpokken nu hebben. Dus ik vind het nu wel een beetje eng. Maar ik weet ook dat je zulke ziektes en verkoudheden toch niet tegen houdt.

hallo reneke,

een paar adviezen:
* neusje sprayen met zoutoplossing(neusspray)
* en je hebt paracetamol zetpillen van 60 mg voor baby's. deze kun je halen bij de apotheek.
deze zijn inderdaad vanaf 3 maanden maar er staat ook een gewicht bij namelijk: vanaf 3 kg tot 5.5 kg.
mocht pepijn koorts houden gewoon even huisarts of huisartsenpost bellen voor advies.

succes en liefs

Terug
Bovenaan