Pepijn eerste virus te pakken

Nou meiden, koorts heeft hij niet meer gehad, maar verkoudheid is wel erger geworden.
Ik wist niet dat we al neusspray mogen gebruiken. Die heb ik nog wel staan (de zoutoplossing) is ook een goeie.
Zo zielig, want hij heeft steeds meer moeite het slijm weg te krijgen. Hij is ook een buikslaper, dus alles zit in de weg.
Zijn flessen krijgt hij nog wel weg, alleen kost hem dat veel meer moeite. Hij is wel na iedere fles een uurtje vrij helder wakker, dus ik denk dat het nog steeds goed is zo.
Tijdens het drinken heeft hij trouwens geen last van slijm in zijn neusje. Zou dat moeder natuur zo geregeld hebben??
Hij hoest alleen als hhet slijm zijn keeltje inschiet, net of hij dan stikt....
Ben wel blij dat hij geen koorts meer heeft gehad. Neusspray gaan we zeker doen!

Liefs

gelukkig dat het beter gaat. ja je mag al neusspray gebruiken voor zuigelingen. misschien helpt het ook nog om het hoofdeind wat omhoog te leggen door er een handdoek onder te leggen.

succes,

liefs

Bij RS hoeft een baby geen koorts te hebben, blijf goed opletten op tekenen van benauwdheid of lusteloosheid! In elk geval fijn dat de koorts weg is en dat het beter lijkt te gaan. Sterkte ermee en beterschap voor Pepijn.

Beste Reneke,
Zoals Nouky al zegt, bij RS hoeft baby geen slijm te hebben, mijn zoontje heeft ook rs gehad, maar geen koorts erbij. Terwiijl hij ernstig ziek is geweest, hij heeft een week aan de zuurstof gelegen en 4 dagen aan de sondevoeding. Als is de koorts gezakt, ik zou echt de huisarts bellen, beter een keer teveel dan te weinig. Als hij echt slijm in zijn lijfje heeft, heeft hij zelf nog niet genoeg kracht om het op te hoesten, Hie eerder de arts erbij is, hoe beter.
Neusspray zou ik nog niet doen bij zo´n klein babytje. Toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag kreeg hij fysiologische zoutoplossing, dat zit in kleine flaconnetjes en kan je in zijn neusje druppelen.
Beterschap met je kleine mannetje.

mama van het jan forum

Hoi Reneke,

Ik ben vandaag met Emma ( van 5 jaar) bij de huisartsenpost geweest (we waren bang voor oorontsteking, wat gelukkig niet bleek te zijn). Het advies was idd. neusspray.
En gelijk een hele verhandeling gekregen over het in de gaten houden van Lotte, die af en toe hoest en niest, omdat het rs tijd is, zoals de arts zei.
Voor Lotte ook preventief neusspray (van alleen zoutoplossing ) gebruiken en laagdrempelig de huisarts bellen. Dus liever een keer te veel, dan te weinig! Als de koorts terug komt bellen hoor, ook bij 38,4! Dan krijg je vanzelf advies.
Ik hoop dat het nu beter gaat.

We hebben net neusspray gegeven. Als hij morgen nog zo verkouden is, dan ga ik zeker de ha bellen. Al is het maar om ff een extra keer te checken inderdaad.
Hij valt in slaap tijdens de flessen, maar krijgt het nog wel leeg na paar x kleine pauze. En na de fles is hij toch half uurtje goed wakker.
Ik weet dat als ik nu ha-post bel ik toch niet langs mag komen, ze zien je hier liever niet dan wel.
Mocht hij achteruit gaan, dan bel ik zeker. Anders morgen ff check bij onze eigen ha.
Hopelijk werkt die neusspray snel een beetje en ligt hij niet meer zo te knorren vannacht.
Ik hou jullie op de hoogte!

@ Reisa, gelukkig dat het geen oorontsteking is. Maar wel in de gaten houden, kan snel omslaan in toch een ontsteking.
Wij zijn allemaal inmiddels verkouden, gaat lekker hier :)

Terug
Bovenaan