Pepti voeding en spugen

<p>Hoi!</p><p>Afgelopen vrijdag begonnen met Pepti voeding voor mijn dochtertje van 9 weken, op aanraden van de arts op het consultatie bureau. Dit vanwege vele spugen, haar roffelige huidje op haar gezicht en dat ze niet genoeg aan kwam qua gewicht (+ ik heb als baby ook Pepti gehad). Ze zit op 120 ml per voeding, dus zijn eerst begonnen met 1 schepje Pepti en 3 standaard en sinds gisterenmiddag geven we volledig (4 schepjes) Pepti. <br /><br />Het spugen lijkt nu ietsje minder al, maar we hebben het idee dat het nu wel omhoog komt maar juist meer in haar keeltje blijft hangen ipv dat ze het uit spuugt. Waarbij ze gisterenavond dus bijna stikte, wat mij heel erg heeft laten schrikken. Ook heb ik het idee dat ze nu meer slijm produceert. <br /><br /></p><p>Iemand hier ervaring mee? Ik zit er over na te denken om zometeen Johannes broodpitmeel te gaan kopen om dat in haar voeding erbij te doen. Alleen hoeveel moet ik er dan doorheen doen en is dit wel aan te raden aangezien ze niet veel aan komt in gewicht en ze dan misschien minder voeding tot zich neemt?</p><p>Ook de spuug die in haar keeltje blijft hangen - zou ze dan verborgen reflux hebben? Ze heeft ook soms een rochelende ademhaling en gisterenavond hoorde ik voor het eerst ook een beetje een piepend geluid na de voeding. <br /><br /></p><p>Iemand hier ervaring mee en tips voor?</p><p>Groetjes,</p><p>Marloes </p><p> </p>
 
Hi Marloes,
Ik heb niet precies deze ervaring maar wil die van mij wel even met je delen. Onze dochter van toen ook 9 weken, is ook bijna gestikt door opkomende voeding/slijm (enkele uren na de fles). Op advies van de huisarts toen juist Pepti gaan gebruiken, omdat reflux/verborgen reflux ook een oorzaak kan hebben ipv alleen maar het maagklepje wat nog niet goed sluit.
Wij hadden juist daarvoor met gewone voeding jbpm toegevoegd, dat maakte het niet beter en ging ze heel slecht van poepen, super zielig.
Met de Pepti (zonder jbpm) is het wel beter geworden, maar wij (en de huisarts) zijn van mening dat dit kwam doordat ze gewoon ouder werd en de sluitspier van de maag (klepje) beter ontwikkelde. Ook de osteopaat bevestigde dit. Wij zijn nu de Pepti weer aan het afbouwen en merken geen verschil meer. Wat ik wel nog wil mee geven is dat je echt super schrikt van dat bijna stikken inderdaad, maar ik heb weer vertrouwen gekregen doordat ik zag en merkte dat ze het met de week beter zelf kon oplossen, en wij rustig bleven waardoor zij dat ook bleef.

Ik heb dus niet direct advies of iets, maar hoop dat je wel iets hebt aan mijn verhaal.

Oh en met de jbpm hoef je niet bang te zijn dat ze minder binnenkrijgt. Je kunt gewoon beginnen met een half schepje op 120ml (op de verpakking staat 1 schep per 100ml) om te kijken wat het doet..

Succes!
 
Wij hebben hetzelfde onze dochter is 7 weken en gebruikt nu een week of 3 pepti voeding.
En sinds een week of 2 johannesbroodpitmeel, wij doen 2 schepjes op 120 ml water + 4 schepjes pepti voeding.
Je kan ook minder doen, dat deden wij in het begin ook maar toen bleef ze spugen.

Bij ons werkt het super goed!
 
Hi JanuariMama,
Dank je wel voor je berichtje en het delen van jouw ervaring! 


Ik ben inderdaad ook bij de osteopaat geweest en die voelde ook maag irritatie, waarbij ze ook aan gaf dat dit met ouder worden ook minder moet worden. Dus ik begrijp heel goed wat je zegt.
Ik hoop dus dat het met de tijd minder wordt. Echt schrikken is het hè, maar goed dat je aangeeft dat ze het steeds beter zelf kon oplossen. Hopelijk zien wij dat ook snel.
Bedankt voor je tips! Ik denk ik toch jbm ga proberen bij de Pepti, ik had begrepen dat natuurlijke jbm vaak minder klachten met obstipatie geeft dus ik hoop dat dat misschien helpt. Anders is het super zielig inderdaad en moeten we wat anders gaan verzinnen... Ik ben benieuwd hoe ze erop reageert.
Groetjes,
Marloes  
 
 
[quote quote=10439156]Wij hebben hetzelfde onze dochter is 7 weken en gebruikt nu een week of 3 pepti voeding.En sinds een week of 2 johannesbroodpitmeel, wij doen 2 schepjes op 120 ml water + 4 schepjes pepti voeding. Je kan ook minder doen, dat deden wij in het begin ook maar toen bleef ze spugen. Bij ons werkt het super goed![/quote]
Hi Bijnamama,
Bedankt voor je berichtje! Wat fijn dat het super bij jullie werkt!
Ik ga het zo bij de volgende voeding ook proberen.
Ik heb de jeugdverpleegkundige gesproken en die gaf als tip om natuurlijke 100 % jbm te proberen van Holland & Barret. Schijnt minder klachten te geven bij obstipatie, dus ben benieuwd...
Welke gebruiken jullie? En heeft je dochtertje er geen last van verder?
Groetjes,
Marloes
 
[quote quote=10439131]Hi Marloes,Ik heb niet precies deze ervaring maar wil die van mij wel even met je delen. Onze dochter van toen ook 9 weken, is ook bijna gestikt door opkomende voeding/slijm (enkele uren na de fles). Op advies van de huisarts toen juist Pepti gaan gebruiken, omdat reflux/verborgen reflux ook een oorzaak kan hebben ipv alleen maar het maagklepje wat nog niet goed sluit.Wij hadden juist daarvoor met gewone voeding jbpm toegevoegd, dat maakte het niet beter en ging ze heel slecht van poepen, super zielig.Met de Pepti (zonder jbpm) is het wel beter geworden, maar wij (en de huisarts) zijn van mening dat dit kwam doordat ze gewoon ouder werd en de sluitspier van de maag (klepje) beter ontwikkelde. Ook de osteopaat bevestigde dit. Wij zijn nu de Pepti weer aan het afbouwen en merken geen verschil meer. Wat ik wel nog wil mee geven is dat je echt super schrikt van dat bijna stikken inderdaad, maar ik heb weer vertrouwen gekregen doordat ik zag en merkte dat ze het met de week beter zelf kon oplossen, en wij rustig bleven waardoor zij dat ook bleef. Ik heb dus niet direct advies of iets, maar hoop dat je wel iets hebt aan mijn verhaal. Oh en met de jbpm hoef je niet bang te zijn dat ze minder binnenkrijgt. Je kunt gewoon beginnen met een half schepje op 120ml (op de verpakking staat 1 schep per 100ml) om te kijken wat het doet.. Succes![/quote]
 
Hi JanuariMama,
Dank je wel voor je berichtje en het delen van jouw ervaring! 
Ik ben inderdaad ook bij de osteopaat geweest en die voelde ook maag irritatie, waarbij ze ook aan gaf dat dit met ouder worden ook minder moet worden. Dus ik begrijp heel goed wat je zegt.
Ik hoop dus dat het met de tijd minder wordt. Echt schrikken is het hè, maar goed dat je aangeeft dat ze het steeds beter zelf kon oplossen. Hopelijk zien wij dat ook snel.
Bedankt voor je tips! Ik denk ik toch jbm ga proberen bij de Pepti, ik had begrepen dat natuurlijke jbm vaak minder klachten met obstipatie geeft dus ik hoop dat dat misschien helpt. Anders is het super zielig inderdaad en moeten we wat anders gaan verzinnen… Ik ben benieuwd hoe ze erop reageert.
Groetjes,
Marloes  
 
 
 
 
Wij gebruiken de nutriton van nutrilon zelf.
Ze poept nog steeds iedere dag een flinke luier. Maar wij hadden toen zij in het ziekenhuis lag voor iets anders zakjes gekregen om beter te poepen. Mocht zij dus 3 dagen niet poepen mogen wij weer zo'n zakje geven dus obstipatie heeft ze bij ons geen last van.
 
[quote quote=10439259]Wij gebruiken de nutriton van nutrilon zelf.Ze poept nog steeds iedere dag een flinke luier. Maar wij hadden toen zij in het ziekenhuis lag voor iets anders zakjes gekregen om beter te poepen. Mocht zij dus 3 dagen niet poepen mogen wij weer zo’n zakje geven dus obstipatie heeft ze bij ons geen last van.[/quote]
Wat fijn zeg! Mag ik vragen welke speen/fles je gebruikt?
Ik heb vanochtend het voor het eerst toegevoegd en gebruikte de Dr Brown fles met fase 1 speen, maar het laatste beetje kreeg ze er dus bijna niet uit. Moet je dan aan het einde ineens switchen van speen of gewoon voor de gehele voeding een grotere speen gebruiken? 
 
Terug
Bovenaan