Perfecte voedingsschema

Hallo moeders en vaders,

Het lijkt wel of iedereen op dit forum een keer het voedingsschema van zijn of haar kind plant. Ieder kind is weer anders en het ene kind groeit sneller en/of eet meer dan het andere.

Het maakt mij niet uit dat je een schema zou plaatsen, maar het verbaast me nogal.
Een voedingsschema is geen toverspreuk waarmee je kindje het beste groeit. Ieder kindje een ander spreukje.

Iedereen veel plezier met het voeden!
Geertje
 
Ik vind het wel leuk om te zien hoe andere het doen. Zeker als ze hapjes krijgen.

En als moeders onzeker zijn is het toch alleen maar handig. En wie weet zie je opeens dat andere s middags groente geven en denk je he dat is een idee s avonds te moe dan tussen de middag.

Groetjes joyce
 
Ben inderdaad blij dat ik af en toe eens mijn schema door anderen kan laten beoordelen. Als 'beginnende mama' wil je soms gewoon horen dat je het goed doet... Dus blijf ik lekker, af en toe, mijn schema's ter beoordeling aanbieden.

Ciao, Iris
 
Het is niet vervelend bedoeld. Misschien is het beter een tip te geven.

Als je wil weten of je kindje het goed maakt, kan je beter naar je kindje kijken dan naar een schema. Het schema van een ander hoeft helemaal niet voor jou kind van toepassing te zijn. Je kan natuurlijk wel van elkaar leren, maar een schema is daar toch niet voor nodig. Het is heerlijk om je zelfvertrouwen van je kindje zelf te krijgen, dus niet te veel op een schema steunen.

Ik heb zelf een kindje waarvan ik in het begin dacht: drinkt het wel voldoende en waarom slaapt hij overdag zo weinig in vergelijking met andere kindjes van moeders op het forum. Maar als ik naar hem kijk zie ik een gezonde, actieve en vrolijke baby. Bovendien groeit hij harder dan gemiddeld, dus ik maakte mij zorgen voor niets.

Van mij mag je best je schema plaatsen. Het lijkt mij alleen niet dat je er zelfvertrouwen van krijgt. Ik maak me ook nu nog wel eens zorgen, maar ik weet dat dat komt door voorwaarden die ik zelf aan zijn gezondheid stel. Bijv. hij moet heel zijn papje opeten, terwijl hij misschien op dat moment niet zoveel nodig heeft.

Iedere moeder die hier haar vragen stelt, is een zorgzame moeder, omdat de gezondheid van haar kind haar uitmaakt.

groetjes
Geertje
 
ze vragen om tips zodat ze er misschien iets van kunnen leren
misschien ben jij de perfecte moeder maar deze site is er niet voor niks
BLIJF GEWOON WEG ALS JE HET BETER WEET
 
Geertje, ik snap niet wat dit met zelfvertrouwen te maken heeft, ik heb ZAT zelfvertrouwen, maar dit heeft niks te maken hoe je je kindje (op)voed.
Ik ben een onzekere MOEDER, geen onzeker MENS, niet elke vrouw is een "geboren moeder" , sommige vrouwen luisteren naar hun moedergevoelens, allemaal leuk en aardig,maar mijn moedergevoelens praten niet zo hard ;)
Mbt het (op)voeden van mijn kind zal ik nog heeeeeel veeeeeel moeten LEREN, en ervaring moeten krijgen, pas dan kan ik zeggen dat ik een zekere moeder ben
 
Terug
Bovenaan