Perineumolie van Weleda

Ik zou tijdens de bevalling goed deppen met een warme washand (schijnt echt te helpen) En die olie zal ik alleen gebruiken op get gebied tussen geboortekanaal (netjes he?) en je anus.

Hoi Bloem,

Ik heb tijdens mijn zwangerschap flink gesmeerd maar ben wel bijna volledig uitgescheurd. Na 1 uur en een kwartier persen maakt je dat ook niet meer uit hoor. Ik heb er trouwens niks van gevoeld. Het uitscheuren had ook vnl te maken met het feit dat mijn baby er met een vacuümpomp uit gehaald is. Ik was zowel in- als uitwendig uitgescheurd.

Ik heb mij echt wel geprobeerd te ontspannen en dat ging ook de hele bevalling goed totdat ik met spoed naar het ziekenhuis moest omdat de baby er echt niet zonder hulp uit wilde komen.

Misschien niet zo'n leuk verhaal dit maar ik wilde je het toch meegeven omdat een bevalling niet altijd zo loopt als dat je van te voren denkt.

Mijn bevalling begon trouwens met het breken van de vliezen en daarom mocht ik niet meer in bad i.v.m. infectiegevaar. Ik heb wel in mijn bad gelegen hoor maar dan alleen met de douche op mijn buik gericht. Hou er dus rekening mee dat je niet in bad mag als je vliezen eenmaal gebroken zijn. Je mag daar pas weer in als je hele sterke weeën krijgt.

Ik zou dit even overleggen met je verloskundige om teleurstellingen te voorkomen.

Ik wil echt niet bot overkomen bloem maar ik was best teleurgesteld dat mijn bevalling zo anders liep dan dat ik mij had voorgesteld. Ik hoop echt dat het bij jou onstpannen zal verlopen en dat je niet inscheurt. Heel veel plezier nog met je zwangerschap. Geniet nog even van je mooie dikke buik!!

Groetjes van Saskia

Bloem, ik wil je sterkte wensen met je laatste loodjes. Zelf ben ik nog niet zover, maar kan me je angst wel invoelen. Vertrouw een beetje meer op jezelf en de zorg van de mensen dicht bij je. En de natuur zal zijn werk verder doen.

groetjes en geniet! Suze

ps: Oja, kan die zeer negatief getinte anonieme schrijver zichzelf niet gaan irriteren. Wat een ontzettend kinderachtige tekstjes zeg. Lijkt wel alsof er een puber aan het toetsenbord komt die zich heel erg verveelt, op tv is ookal niks...och arme. Voor jou speciaal zijn er heeeel veel chatboxen in het leven geroepen!! veel plezier.

Wat betreft de perineummassage; baat het niet schaadt het niet. Ik heb geen idee of het bij heeft 'gebaat', de gyn heeft meteen een knip gezet bij de tweede perswee... Ja, in het ziekenhuis schijnt dat erg snel te gebeuren.
Volgens mijn verloskundige zou het goed mogelijk zijn dat de massages wel helpen, zij heeft eens een bevalling gedaan bij een vrouw die ook haar perineum had gemasseerd en daar 'floepte'de baby er zo uit... Dus tja, dat was voor mij een reden om het wel te doen, maar helaas.

als je de slijmprop verloren hebt mag je niet meer zwemmen of in bad vanwege infectiegevaar anoniem dus als je vleizen gebroken zijn en je hebt je slijmprop verloren kan het niet vraag maar aan je vk

Even een bericht voor Roosje, dat van die slijmprop klopt niet, want er zijn weet ik hoeveel vrouwen die niet eens in de gaten hebben dat ze de slijmprop zijn verloren. Je hoeft deze namelijk niet in een keer te verliezen. Bij mijn twee kindjes heb ik nooit de slijmprop verloren, maar hij was toch mooi weg.

Terug
Bovenaan