persen...

Hallo anoniempje, maak je geen zorgen hoor, gewoon rustig blijven en je een beetje concentreren op je ademhaling.Ik had ook geen cursus gevolgd maar volgde gewoon de aanwijzingen van de vk.
Succes!

Bij mij op de yoga leren we juist om in te ademen en dan absoluut niet je adem in te houden als je gaan persen maar mee uitblazen. Dan voorkom je dat je met je "hoofd" perst in plaats van in je buik. Verder heeft de yogalerares ons geadviseerd om niet andere mensen je benen omhoog te laten houden i.v.m. bekkeninstabiliteit dat je daarvan kunt krijgen. Wel is het goed om je benen ergens tegen af te zetten zodat je zelf zoveel kracht kunt zetten als nodig is.
Groetjes Rudi

Hoi,

Ik heb geen cursus gevolgd en het ging perfect. Ik vond de persweeen een verademing (had daarvoor een soort weeen storm en dan raak je verdoofd) maar was helemaal bij bij de persweeen, ik had tussen de weeen door meer rust en was heel helder en kon dus makkelijk luisteren naar de aanwijzingen.

De VK zei dat het heel snel is gegaan en mijn enige gedachte was het moet eruit, met name omdat ik zo verschrikkelijk nieuwsgierig was.

Terug
Bovenaan