Persoonlijkheidje..

Hallo mama's. Onze babies vormen langzaamaan hun eigen persoonlijkheid, dus het leek me wel leuk om deze met elkaar te delen. Het werd hier zo stil..

Aquafina lacht nog steeds naar alles en iedereen, maar ik merk ook dat ze soms heel stilletjes vanuit haar loopstoeltje de omgeving in zich op neemt. Soms, als ik gekke bekken trek, kan ze me heel serieus aankijken.. "doe niet zo gek mama!"

Laatst ging ik met mijn zus en Aqua een dagje uit met de trein. Op de terugweg had ze een flinke poepluier, maar ik had er net een lange dag op zitten en was erg moe. Nadat ik haar brommend had verschoond, zette ik haar op het tafeltje voor het raam, waarop ik naast haar neerplofte. Aqua deed toen iets heel liefs. Ze pakte met beide handjes mijn hoofd beet en trok me naar haar toe waarbij ik in twee grote bezorgde ogen keek. Daarop kreeg ik een grote hap van Aqua (oftewel een baby kus) en mijn moeheid was in een klap verdwenen!

Is het niet prachtig hoe onze babies onze stemming zo goed lezen en hierop kunnen reageren? Hoe is het met jullie December baby?

mare is een heel pittig meisje gisteren 7 maanden. ze kan heel hard gillen als iets niet lukt, dan zitten wij echt met fluitende oren in de kamer. ze had de laatste weken wat last van verlatingsangst waardoor ze wel eens verdrietig was, maar ze tijgert sinds twee weken en nu kan ze me een beetje volgen als ze op de vloer ligt. ze kan ook heerlijk knuffelen, dan pakt ze mijn gezicht met beide handjes vast en kusjes geven. ze kan ook heel goed met haar grote zus. dan schatert ze van ht lachen.

Viviënne is een heel vrolijk meisje met een eigen willetje. Je kan haar overal mee naar toe nemen. Ze kan ook veel knuffelen alleen voor papa en mama iets minder lekker: ze trekt je aan je haren of wangen naar zich toe om vervolgens je neus in haar mond te doen. Echt heerlijk ;) maar ze bedoelt het goed.
En Viviënne en de kat is ook een hele leuke combi. Als hij iets doet wat niet mag (en dat is best vaak) begint zij te schateren. Hhmmm daar gaat onze opvoeding voor de kat. Ze probeert hem ook te aaien, maar daar moet ie nog niks van weten. Haar eten vindt hij trouwens ook heel lekker.Dus als zij iets niet lust weten we wie het op heeft :)

Lotte is een heel rustig meisje. Heel gemoedelijk en ze vindt heel veel prima. Ze kan zich enorm goed vermaken. Een uur spelen in de box, geen probleem. Als ze moe is valt ze gewoon lekker in slaap, waar ze ook is.
Ze heeft al heel goed door wanneer haar zussen ondeugend zijn en zit dan heerlijk te lachen en wil ook echt mee doen.
Ze houdt niet van drukke feestjes, dat wordt haar snel te veel en dan kan ze flink huilen en heeft ze echt tijd nodig om tot rust te komen na afloop.
Het aantal slechte dagen waarop ze niet lekker is en veel huilt zijn met 6 maanden nog steeds op 1 hand te tellen.

Gijs is een vrolijk mannetje van 7 maanden (vandaag) dat naar iedereen lacht. Als hij bij iemand (onbekends) zit dan kijkt hij toch altijd eerst even naar papa of mama om te checken of het goed is. Als iets niet lukt of gaat zoals hij het wil dan kan hij wel een beetje driftig zijn.
We zitten nu midden in onze verhuizing terug naar Nld en zijn tot vertrek bij een vriendin in huis getrokken zodat we in ons oude huis kunnen inpakken. Gijs merkt de stress natuurlijk ook en is deze dagen wel een beetje van slag.

Daphne is een super vrolijk meisje. Lacht veel en vaak. Klets honderuit en "zingt" je tegemoet. Alleen als ze opa ziet gaat ze heel hard huilen. Helaas is ze veel ziek. Zodra ze verkouden is (bijna altijd) rochelt en piept ze. Inmiddels ook medicijnen daarvoor. Als ze verkouden is slaapt ze ongeveer de hele dag en dat is soms best saai! Maar is voor haar de manier om er bovenop te komen.
Ze kan net rollen, maar doordat ze zo vaak ziek is stagneert dat een beetje. Op de buik kan gewoon niet als je benauwd bent.
Verder is ze echt toppie!!

Hihi, wat grappig alle kinderen :) en Ly, wat schattig van Aqua.
Hier is Luke ook veel aan het lachen. Zelfs toen hij laatst een aantal onderzoeken in het ziekenhuis en veel pijn aan zijn arm had lachte hij eerst naar elke dokter en elke zuster. Het kwam een beetje over als: als ik jullie laat zien hoe schattig ik bem, doen jullie mij toch geen kwaad?
Ondanks alles probeerde hij met zijn lachjes iedereen op te vrolijken. Toen hij dat niet deed wisten we ook dat er iets mis was
Verder is hij erg ondernemend en lijkt alles te willen ontdekken. Soms wordt hij gefrustreerd als hij niet kan kruipen of als hij te lang wordt vastgehouden.
Rollen van rug naar buik gaat goed, andersom is nog moeilijk. Luke is komende donderdag zes maanden.

@ noris, Wat is er met het armpje van luke??
Zolang Robin wordt vastgehouden lacht hij iedereen toe. hij is gek op aandacht en vindt stoeien geweldig. Als je hem kietelt, wordt hij helemaal giechelig. Mijn dochter krijgt het voor elkaar hem te laten schaterlachen door alleen maar naar hem te kijken! Alleen zitten of liggen vindt hij niets, dan gaat hij direct huilen en mopperen. (ben dus aardig scheef gegroeid ;)) . Hij is erg sterk en kan al bijna zitten. Hij wil graag kruipen, maar hij heeft niet echt de mogelijkheid om dat goed te leren. Hij beukt steeds met zijn hoofd hard op de grond zodat liggen op zijn buik nog steeds geen succes is.

Terug
Bovenaan