Peuter 2,5 chronisch verkouden

<p style="text-align: left;">Hij was 2 maanden niet ziek of verkouden maar toen 3x naar de peuterspeelzaal geweest en al een hele week een loopneus. Gaat mij er niet om dat hij nu niet naar de opvang mag want dat kost mij maar 50 euro per maand maar wat kan je doen tegen een chronische verkoudheid. Sinds een jaartje is hij chronisch verkouden en toch wel zeker 2x in de maand 2 dagen 40 graden koorts. Ik ben dus bang dat hij binnenkort ook weer koorts krijgt. </p>
 
Ik denk weinig. Onze dochter van ruim 1,5 ook altijd verkouden en hoesten, nadat ze ruim maand ofzo thuis was niet meer en nu ook na 3 weken (6 keer) dagopvang weer snotverkouden en hoesten. 
Bij opvang/peuterspeelzaal hangt gewoon zoveel en kinderen houden zich natuurlijk niet aan hygiëne regels dus steken elkaar makkelijk aan. Ik denk altijd maar, wat ze nu krijgen dat krijgen ze later niet meer.
 
 
Wat ontzettend lastig zeg. Als je de koorts niet zou benoemen dan zou ik meteen denken aan allergieën, vaker luchten of knuffels/dekens wassen. Maar ik zou er toch weer mee naar de huisarts gaan. In mijn ogen valt dit niet onder een normale verkoudheid en zit er meer achter (misschien toch allergieën). 
Niet naar de opvang kunnen is toch behalve onhandig ook echt niet leuk voor je kindje! 
Sterkte ermee. 
 
Terug
Bovenaan