Peuter 2,5 chronisch verkouden

Zo veel verkouden zijn is idd wel normaal hoor! Sowieso het eerste jaar dat ze naar de opvang gaan. De huisarts vertelde mij ook dat kindjes die niet naar de opvang gaan dit krijgen zodra ze naar school gaan. Ze moeten gewoon weerstand opbouwen, hoort er een beetje bij.
Ze kunnen daar natuurlijk ook andere virusjes oppakken die met koorts gepaard zijn. Maar dat zou ik idd wel een beetje in de gaten houden met behulp van de huisarts.
 
Hij komt al vanaf dat hij 3 maanden is is contact met andere kinderen. Een beetje verkouden is normaal dat ben ik met je eens maar bijna elke dag en dan 4 dagen per maand 40 graden koorts lijkt me niet meer normaal. Het is voor mij een kwestie van tijd dat hij koorts krijgt
 
Mijn dochtertje is ook continu verkouden. Ik had er al rekening mee gehouden dat ze na een week terug op het kdv weer verkouden zou zijn, maar tot nu toe valt het alles mee. Koorts heeft ze zelden, zelfs niet bij een dubbele oorontsteking.
Ik weet van een kennis dat haar kindje ook heel snel koorts aanmaakt, 1 snotneus en huppa, 40+. Kon niets gevonden worden of iets aan gedaan worden. Met de tijd werd het beter.
Tja, wat is normaal...
 
Ons zoontje van 20 maanden is ook altijd verkouden vanaf de geboorte al. Ook om de week paar dagen koorts tegen dr 40. 


kinderarts maakt zich daar niet druk om omdat ze nog geen weerstand hebben en er veel verschillende virussen zijn. Het ene kind heeft er meer last van dan een ander. 


bij ons speelt ook nog allergieën mee. Dan merk je dat het nog erger word met veel hoesten en kwijlen. Het is misschien wel raadzaam om toch door verwezen te worden naar een kinderarts zodat je dingen kan uitsluiten? 
 
Hij had 9 dagen een loopneus maar had vandaag nergens meer last van. Misschien dat ik de volgende keer dan toch naar de huisarts ga maar vind dat een beetje lastig nu met C orona 
 
Ik denk dat als jij het gevoel hebt dat het niet meer normaal is, je naar je moeder gevoel moet luisteren en dan dus zeker even langs de huisarts gaan.
Het hoort erbij, maar in hoeverre? Dat weet niemand denk ik.. dus al is het maar om het eea uit te sluiten.
 
Terug
Bovenaan